Wanneer na een miskraam weer proberen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fauna, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk112

anouk112 Actief lid

20 dec 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier schoon verklaard en je mag als je dat wilt gelijk verder. Zal voor de datum niet handig zijn. Maar goed ik wacht rustig af of ik aan mijn lichaam en ei sprong merk. Ik weet het ook allemaal nog niet eerst maar verwerken.

2. sgr

sgr Lid

11 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen.
    Ik stel mijn vraag hier maar omdat ik er niet helemaal uitkom..en misschien weet iemand van jullie het...
    vorige week zaterdag ben ik gecurriteerd... wanneer ben ik dan weer vruchtbaar?

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Allereerst vreselijk dat je gecurriteerd bent, veel sterkte!

Ik weet niet hoe je cyclus hiervoor was, bij iedereen is het anders. In principe zou je binnen ong. 14 dagen weer je eisprong kunnen hebben maar het zou ook langer kunnen duren. Wellicht kun je ovulatietesten doen om dit in de gaten te houden?

4. sgr

sgr Lid

11 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie! :) nu is het voor mij duidelijk haha... klinkt heel raar maar was bang als ik voor controle heen moet aanstaande vrijdag dat ik misschien weer zwanger zou zijn en dat ze dachten dat er nog wat zat haha maardat os dus niet zo :p

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Hopelijk zien ze dan dat er een eisprong aan zit te komen. Vaak wordt geadviseerd een ronde na een miskraam over te slaan zodat er evt. nog wat restjes mee kunnen komen bij de menstruatie.

6. IrisN

IrisN Niet meer actief

Mij is dat advies niet gegeven. Volgens de fertiliteitsarts arts en gyn geen enkele reden om een ronde te wachten. Je leest vaker dat de meningen er over verdeeld zijn. Hoe gaat het met jou butterflynova? Gaat alles goed?

7. Draakje82

Draakje82 Lid

28 apr 2015
    64
    0
    0
    Delft
    Mij is ook advies gegeven om de eerste ongesteldheid af te wachten. Nu mag ik zo en zo nog niet klussen omdat met 13 weken zwangerschap en hevige weeën ons kindje is geboren. 6 mei heb ik een afspraak bij de gyno om de uitslagen te horen of ze iets gevonden hebben. We hopen dat we daarna het weer mogen proberen.

8. FH90

FH90 Niet meer actief

Hallo, mijn mk is opgewekt met cytotec. Daarna alsnog gecurreteerd. De gyn. vertelde dat er geen reden was om te wachten en zei dat ze hoopte dat ze bij de nacontrole weer een wondertje mocht zien. helaas was dit niet zo, maar zag ze te dun baarmoederslijmvlies. maar goed, geen advies gekregen om te wachten maar er gewoon gelijk weer voor te gaan! succes allemaal.

9. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Hoi meiden, ik ben gisteren naar de gyn geweest. Mijn baarmoeder was mooi schoon, zag ook dat mijn baarmoeder weer zijn oorspronkelijke grootte heeft. Maar nu komt het, toen ik aan mijn gyn vroeg of er al follikels waren zei hij dat je na een miskraam/curettage geen eisprong hebt en je de eerste menstruatie moet afwachten en er dan pas follikels rijpen en je een eisprong kan hebben, volgens hem was het onmogelijk om nu zwanger te raken. Ik begrijp dat niet want ik heb vaak genoeg gelezen dat er meiden direct (dus zonder menstruatie af te wachten) zwanger zijn geworden na een miskraam/curettage. Toen hij verder ging kijken naar mijn eierstokken was er aan de ene kant een kleine eierstok zonder follikels te zien en aan de andere kant een vergrote eierstok te zien gevuld met het gele lichaam (volgens de gyn was dit nog van mijn MA). Ik baal enorm want we wilde er eigenlijk gelijk voor gaan en nu moeten we wachten op de menstruatie. En stiekem hoop ik dat ik toch een eisprong heb gehad en dat er daarom een vergrote eierstok te zien was, dus had vanmorgen mijn temp opgenomen (weet dat het niet geijkt is omdat ik alleen vanmorgen hebt getempt en niet de hele periode) maar die was 36.3 en normaal had ik de dagen na mijn eisprong een hogere temperatuur. Hebben meer meiden te horen gekregen van hun gyn dat er na een miskraam/curettage geen eisprong mogelijk is en je eerst je menstruatie moet afwachten?

10. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Meid, ik weet het echt niet.

Ik begrijp dat je z.s.m. door wil gaan, maar ik wil je op het hart drukken niks te overhaasten. Als je meer zekerheid wil over je eisprong zou ik inderdaad ovulatietesten doen. Als jullie er hoe dan ook weer voor willen gaan, vrij dan gewoon om de dag en maak het gezellig met z'n tweeën. Niet teveel druk erop.

Komt misschien wat bemoederend over, maar ik weet uit ervaring dat je hierin vastbijten schadelijk kan zijn voor jezelf en je relatie.

11. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    De gyn en ik zagen geen follikels dus een eisprong zal er nu niet inzitten, mits ik die al heb gehad. We zullen het moeten afwachten........

Wat ik me afvraag is of er meerdere meiden het verhaal te horen hebben gekregen dat ze na een miskraam/curettage geen eisprong hebben en eerst een menstruatie moeten afwachten voor een ovulatie.

12. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Hoi dames....ik moet ff mijn ei kwijt hoor. Maar ik dacht dat ik er al weer klaar voor was om weer te beginnen. Maar de miskraam knalt er weer veel harder in als dat ik verwacht. Ik probeer er nuchter over te denken waarom het fout is gegaan. Maar het doet zooo'n pijn :'( hebben meerderen dat gehad om toch maar ff te wachten. Ik moet ook weer aan de clomid waar ik ook totaal niet op zit te wachten. Word er echt een heks van. hmmzz

Deel Deze Pagina