Lieve meiden, Vanochtend hebben we de eerste echo gekregen. Het blijkt dat het hartje te traag klopt. Volgende week krijgen we een nieuwe echo, de hoop is dat de hartslag dan wel goed is. Het kan echter ook een beginnende miskraam zijn. Heeft iemand hier dit ook gehad, en wat was de afloop? X
Het ligt er een beetje aan hoe ver je bent. Ik heb vaker gehoord dat als het een beginnende hartslag is, dat het traag begint en dan steeds meer op gang komt. Blijf vooral positief!
Volgens de echoscopiste ben ik 7 weken. Ze zei ook dat het inderdaad kan zijn dat het hartje op gang aan het komen is. Laten we het hopen!
Ik had bij de echo met 6+5 ook een traag hartslagje. Met 8 weken was het een krachtig hartje en dat springende boontje is vandaag 3 maanden. Het kan met 7 weken traag zijn... Ligt eraan wanneer het hartje is gaan kloppen. Daarna moet het wel sneller/krachtiger gaan.... Ik duim voor je!
Hoeveel weken ben je? Ik had de eerste echo met 8 weken maar het vruchtje was maar 6+3 met een traag hartje. Het is een miskraam geworden. Maar het kan ook zijn dat het hartje wordt aangelegd zei mijn verloskundige rond de 6 weken. Het kan dus ook goed aflopen. Ik duim voor je!
Je banner zegt 8w en het vruchtje meet een week minder met een trage hartslag? In alle eerlijkheid: als die 8w van je banner betrouwbaar uitgerekend is, dan voorspelt het achterlopen in groei en hartslag niet veel goeds. Sterkte!
Hilly, misschien rekent de banner vanaf de laatste menstruatie, en als ze een lange cyclus heeft en dus een late eisprong, dan kan dat prima. even een kleine kanttekening zodat Soezetje niet direct in de stress schiet.
Ik kreeg met 7 weken mijn eerste echo en toen klopte het hart nog maar net. Omdat hij nog heel traag ging. Mijn verloskundige heeft het geen 1x gehad over dat het te traag ging voor het termijn. En de volgende echo was een paar weken erna en toen was het ook helemaal goed. Niet teveel zorgen om maken!
De banner rekent inderdaad vanaf de laatste menstruatie. De echoscopiste had het inderdaad ook over de mogelijkheid van een latere eisprong icm langere innesteling. Laten we het hopen. Ik krijg komende donderdag een tweede echo. Vanaf vanochtend heb ik wel ineens veel meer last van misselijkheid en overgeven. Hopelijk een inhaalslag van beebje.....
Komende donderdag de 16e om kwart voor elf. Dus we moeten nog even geduld hebben. Nog vijf nachtjes slapen
Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties. Vooralsnog geen bloedverlies of krampen. Dus dat is een goed teken. Door nu vaak kleine dingen te eten ben ik wel minder misselijk en hoef ik minder over te geven. Wat op zich natuurlijk fijn is, maar me dan wel weer een beetje onzeker maakt. Heb de neiging om een uur of twee niks te eten om te checken of ik dan nog echt wel misselijk word.... (moest vanochtend nog overgeven). Ik zit nu weer op mijn werk, en ik kan er echt mijn gedachten niet bijhouden. Ik zou het liefste weer naar huis gaan en thuis blijven tot dat ik donderdag de echo gehad heb. Ik ben heel huilerig vandaag. Mijn baas is nog niet op kantoor, maar die heeft meestal ook het inlevingsvermogen van een stoeptegel, dus ik ben bang dat ik daar weinig begrip van hoef te verwachten. We wachten het maar af. Misschien toch wel goed om hier op kantoor wat afleiding te hebben.
Lieve Soezetje, Ik begrijp je gevoel.. en inderdaad afleiding kan heel fijn zijn. Gelukkig ook dat je geen bloedverlies of kramp hebt. Ga hard voor je duimen voor een mooie echo donderdag! Wat voor mij hielp om door die onzekerheid heen te komen is dat ik wist dat ik er toch niets aan kon veranderen. Als het mis gaat, gaat het mis. En gaat het goed, dan gaat het goed. Misschien dat het jou ook helpt. Sterkte xx
@Maanvlinder: is inderdaad een gedachte die mij ook heel erg helpt. Ik heb er totaal geen invloed op, moeder natuur doet in dit soort situaties toch wat zij het beste vind. En mocht het mis gaan, dan liever vroeg in de zwangerschap dan wanneer ik al een heel stuk verder zou zijn. Maar vooralsnog ga ik uit van een positieve uitslag komende donderdag, er is nog geen reden om aan te nemen dat het anders zou zijn.
Zeker doen hoor, uitgaan van het positieve. Tot zover wijst niks erop dat het niet goed zou zijn. Nog een paar daagjes!
En inmiddels weer een paar dagen verder, zonder buikkrampen of bloedverlies, dus ik heb nog steeds hoop. Morgen is de grote dag..... ik ben echt zo aan het aftellen.....