badbevalling & poepen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door happyglow, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Na een rondleiding in het diak zag ik de baden die ze gebruiken in het geboortehuis. Ik dacht dat mijn bad te klein zou zijn voor een bevalling maar deze baden zijn evengroot dus dat bracht me aan het denken.

Ik moet namelijk op de 1e verdieping of beneden bevallen (op de bank, word lachen) En het bad staat op de 1e verdieping. Altijd al in bad willen bevallen, lijkt me hartstikke relaxed!

Maarja ik heb dus bij beide bevallingen gepoept. Nu boeid me dat niet zo, dat zijn ze vast gewend aangezien 90% van de vrouwen dit doet, maar lijkt me niet zo lekker om met mijn bruine vriend in het water te liggen...:D Hoe doen andere dit?:(:( Het komt natuurlijk tijdens de persweeen naar buiten en dan sta je niet eventjes op om alsnog de trap af te lopen ofzo...

Boven kan ik nergens liggen, er zijn 3 kamers bezet, 2 door slapende kinderen en 1 kamer door een kat die net geopereerd is. Ze leent de baby even als uitslaapkamer en moet daar 2 tot 4 weken blijven. (verhaal apart)

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat scheppen ze uit het water ;)
    Met een netje.

3. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Schepnetje! Is verplicht om aan te schaffen als je in bad wilt bevallen, inderdaad, voor eventuele dingen die je niet in bad wilt hebben ;)

Ik ben zelf twee keer in bad bevallen en beide keren geen ontlasting gehad, dus hier bleef het schepnetje ongebruikt in het badkamerkastje liggen :)

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nou lijkt me dat je niet alle soorten poep zo makkelijk kunt scheppen :D Ik ben nogal op en neer aan het rennen namelijk...

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hahaha bahhhhh dat wordt een zooitje :p
    Daar heb ik geen tips voor. Iemand anders misschien?

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Niemand? Geen badbevalling dan... zie mezelf al zitten met mn bruine vrienden...!

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Lol! Je bruine vrienden :p Ik zou dit eens even bespreken met je verloskundige :) Zij kan je daar vast wel wat meer over vertellen.

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Haha bruine vrienden, geweldig! :D ik vroeg me dit eerst ook af, maar mijn badbevalling gaat niet doot helaas. Met een beetje geluk mag ik thuis bevallen maar moet van het ziekenhuis uitgaan. :(

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Daar hebben ze ook een bad hoor ;) Wel van te voren aanvragen. Daar zijn ook meer mensen om te scheppen kunnen ze elk achter een stukje aan gaan!:D

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    je mag en kan er zoiezo niet van uitgaan dat je in het bad kunt BLIJVEN dus je moet zoiezo een bed hebben beneden of 1e verdieping.

Verder lijkt me met een netje opvangen ofzo, lijkt me maar een goor idee om eerlijk te zijn bij "normale" bevalling vegen ze het even weg en ben je van de bacteriën af maar dan word je baby in deze "shit" geboren (al schep je het eruit de viezigheid zit er al wel in)

Misschien eens googlen of op youtube kijken hihi

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Normaa. Word het er met een schepnetje uit gevist.
    Misschien kan je een klisma krijgen als het gaat beginnen? Is ook niet alles maar je bent dan iig leeg voor de bevalling.

12. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Maar op welk moment doe je een klisma dan

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat kan de vlos bepalen aan de hand van hoe snel het gaat. Te vroeg doen werkt niet goed omdat er in de tussentijd weer niieuwe ontlasting aan kan komen.
    Klysma werkt meestal binnen 10 min.
    Maar ik weet niet of zoiets werkt als je bijv aan de diarree bent. Het leegt eigenlijk het laatste stukje van je darm.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    dat ligt aan de clisma :D

En nee er komen geen buizen in mn anus, dan maar geen badbevalling haha. Heb toen ik klein was obstipatie gehad en in het ziekenhuis kreeg ik klysma's, heb er een trauma aan over gehad. Naar gevoel dat het is!

Lijkt me dan dat er gewoon niets anders op zit dan niet in bad bevallen, want ookal heb je vaste ontlasting, er zijn altijd eigenwijze stukjes die je niet te pakken krijgt... lijkt me gewoon een hele vieze gedachte!

15. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    als je op you tube kijkt zie ik het nooit gebeuren eigenlijk...

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nee maar als ik een badbevalling laat filmen dan zoom ik ook niet in op de drollen om het vervolgens de wereld in te gooien via YT :D

17. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    hahaha dat is waar!

18. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik mocht in het ziekenhuis in bad bevallen en heb van te voren inderdaad een klysma gekregen. Helaas kwam niet alles er in een keer uit en moest later het badwater een paar keer ververst worden:). En uiteindelijk lukte het ook helaas niet om in bad te bevallen ivm de ligging van de baby.

19. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Word dan het bad geleegd en gevuld? Maar hoe word het dan schoongemaakt? Om het goed schoon te maken moet je eruit en het lijkt me niet dat je er onder het persen makkelijk uitstapt en weer in gaat haha Ik kom nu al amper het bad uit als ik klaar ben, man lijk wel een walrus op een gladde steen...:D

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #20 Damay77, 8 sep 2013
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013
    De stukken vissen ze eruit met een netje en voor de rest gaat gewoon de stop eruit. Schoon water erin en klaar. Ze gaan niet dat hele bad svhoonmaken met een doekje of zo hoor;)
    En ontlasting kan ook voor het persen eruit komen.
    Bij mn eerste kwam het er tijdens het persen uit. Bij de 2e toen ik een heftige wee op stond te vangen. Kwam door de druk van het hoofdje wat ontzettend naar beneden duwde. Gelukkig lag er een matje onder. Maar het was erg genant:)

Deel Deze Pagina