wanneer na innesteling positief testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door maybee2, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Okee, nou ben benieuwd.. ik laat het wel weten :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Goed. Mag jij een goede reden geven waarom ze onlangs heeft gevraagd hier wat men doet tijdens zwangerschap met een spiraal. Laten zitten of verwijderen?
    Ik zal dan wel zeer sceptisch zijn of jij juist zeer goedgelovig, maar de enige reden die ik daaruit kan afleiden is dat ze ondanks haar spiraal en ontkenningen toch weer zwanger probeert te worden.

Reden twee dat ik sceptisch ben, is waarom ze, ondanks dat ze een spiraal, heeft over klusmomenten ipv sex. Je klust immers om een kindje te krijgen.

Reden drie is dat ik mijn spiraal totaal niet meer zou vertrouwen na de miskraam vorige maand. En desnoods zou gaan klussen met condoom. Temeer de redenen die TS aandraagt waarom ze (zogrnaamd?) liever nog geen kindje wil.

Maar goed, ik kom hier dan ook al jaaaaren inmiddels, dus ben helaas daardoor wellicht wel sceptisch geworden helaas :(. Mijn minpunt wellicht.

TS: kans op miskramen is veel groter bij gebruik van spiraal. Mocht je stiekem toch wel zwanger willen worden, dan zou je beter in overleg met je partner kunnen stoppen met dat ding.

Wil je echt nog niet zwanger worden, dan begrijp ik totaal niet waarom je nu dan niet voor aanvullende aanticonceptie of andere anticonceptie zorgt. Dat zou ik dan graag willen weten (om mijn sceptische mond te snoeren.)

3. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nouja.. toen ik mijn spiraal had, had ik ook iedere maand zwangerschapsklachten terwijl ik er toch echt niet mee bezig was om zwanger te worden. Daarnaast is ze al zwanger geweest terwijl ze een spiraal heeft. Ze komt zelf ook al een redelijke tijd op het forum, het woord klusmomenten zie je overal voorbij komen en is bijna gangbare taal hier op het forum.

En als laatste, wanneer een arts tegen jou zegt dat een spiraal goed zit, ga je ervan uit dat het zo is en trek je dat niet in twijfel. Een arts heeft ervoor gestudeerd en zal heus niet zomaar wat zeggen. Wel ben ik het ermee eens dat ze de spiraal had moeten laten verwijderen, maar goed, dat is haar keuze en wie zijn wij om daar commentaar op te geven? Jij kan er toch niets aan veranderen.

Ik kom zelf ook al jaaaaaren op het forum, voorheen onder een andere naam maar ik merk wel dat er een behoorlijke negatieve sfeer hier hangt. Dat vind ik erg jammer. 'Vroeger' was dat niet zo erg als nu. Vandaar mijn bericht.

4. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant

Hoe zou ik kunnen proberen om zwanger te worden met een spiraal??? Hoe hard ik het volgens jou ook zou proberen het is anticonceptie en dat zou het tegen moeten houden!
    Ik probeer zeer zeker niet om bewust zwanger te worden.
    De reden dat ik het eventjes klusmomenten noemde is omdat het meisje voor mij klusmomenten gebruikt had dus ik het ook even zo noemde. Het staat niet voor niks tussen aanhalingstekens! En de reden dat ik nu nog niet voor andere anticonceptie heb gekozen is omdat het volgens de dokter pech was en het zelden voor komt en hij verwacht niet dat het nogmaals gebeurt omdat hij de touwtjez nog kon zien. Nog een andere reden is dat ik het best moeijk had met de miskraam en daar dus nog niet over na heb gedacht.

Hoop hiermee genoeg te hebbe verantwoord terwijl ik da eigenlijk helemaal niet hoef ;)

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Heb je geen echo gehad?? Touwtjes zegt bij koperspiraal niet genoeg! Mijn spiraal was verzakt, dat betekent dat-ie onderin de baarmoeder lag (en je dus ook gewoon touwtjes kunt voelen) terwijl hij juist bovenin, waar meestal innesteling plaatsvindt zou moeten liggen. Gyn zei dat dit de reden was dat het bij mij toch tot zwangerschap kwam.

Bij een mirena maakt dit niet uit, omdat grotendeels hormonaal werkt en dan is touwtjes voelen idd voldoende. Meeste huisartsen hebben relatief weinig ervaring met koperspiraal, ze kennen vooral mirena, omdat die veel meer wordt voorgeschreven.

6. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Nee want het was gewoon bij de huisarts.. ga ik toch maar eens laten doen.

7. malibutje

malibutje Nieuw lid

27 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhm als je zwanger bent en ze gaan wroeten krijg je zowiezo miskraam ben nl zwanger geweest koper spiraal was verzakt en eenmaal eruit moest ik wachten op miskraam dat gebeurde niet hcg steeg alleen maar en het was dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 99% van de zwangere met spiraal eindigt in een miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus als je dan toch klust haal hem er lekker uit scheelt een hoop pijn en ellende

Deel Deze Pagina