Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Saartje1998, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1998

18 okt 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit aan de pil maar was em 2 x vergeten. Toen heb ik seks gehad met mijn vriend. ( dit was 4 maart) 5 maart heb ik gedacht mijn eisprong te voelen. En 9 maart had ik een beetje bruin verlies dus ik dacht van de innesteling. Maar nu de dag erna bloed ik zo hevig met veel stolsels, ( sorry voor de details) en de buikpijn voelt veeeeel heviger dan een gewone menstruatie.

Een gewone menstruatie lijkt me nogal apparf doordat ik 21 tot en met 26 februari nog ongesteld was. Ikhoop op een snel antwoord want deze pijn is niet normaal. Was van plan volgende week een test ge doen maar dat is nu ook niet meer nodig denk k

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je denkt 4 dagen na je vermoedelijke eisprong al een miskraam te hebben?

Dat kan nevernooitniet, sorry.

Ten eerste moet je zeker weten dat je een eisprong hebt gehad.
    Ten tweede moet het nog bevrucht worden en dat vindt niet standaard plaats als je sex hebt.
    Ten derde moet het zich nog innestellen. Dat gebeurt 5 tot 10 dagen na de eisprong.
    Pas DAN kun je zwanger zijn. Niet eerder.

Je hebt dus geen miskraam gehad.

Verder kun je pas van een miskraam spreken na een positieve zwangerschapstest. Had je dat ook?

Je hebt waarschijnlijk gewoon je natuurlijke menstruatie gehad, welke dwars door je pil heen is gekomen omdat je deze slordig hebt geslikt.

En nee, een natuurlijke menstruatie kun je absoluut niet vergelijken met een pilbloeding die je krijgt in je stopweek. Die is sowieso lichter, omdat je tijdens het slikken van de pil normaliter geen eisprong krijgt en je dus alleen wat baarmoederslijm verliest.

3. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Ik zou voor de zekerheid wel gewoon een test doen of contact opnemen met de huisarts...

En ik wil echt niet bot doen, maar meid ga naar de huisarts en doe iets aan je anticonceptie!!!! Oud genoeg om te weten dat je dom bezig bent lijkt me aangezien die niet de eerste keer is dat je onveilige sex hebt gehad (gezien je berichtengeschiedenis). Als je de pil elke keer vergeet kun je ook een implanon staafje laten plaatsen dan hoef je geen pil meer te nemen. Maar echt aangezien dit al de tweede keer is (of in ieder geval de tweede keer sinds je op zp zit) moet er toch wel tot je doorgedrongen zijn dat dit zo niet kan?? Ik weet dat dit niet je vraag was maar je wil toch zelf ook niet ongewenst zwanger worden? En abortus is geen anticonceptiemiddel...

4. Be Happy

Hmmmz....ik krijg hierdoor een beetje het idee dat TS dwars door de pil expres zwanger probeert te worden. Anders ga je wel voorzichtiger met de anticonceptie om! Toch?

5. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    - Be Happy: Als dat het geval is dan verwijs ik haar toch ook graag door naar de huisarts, dan zit er in haar gedachtegang namelijk iets heel erg fout. Op je 16/17e lijkt me niet dat je aan kinderen moet beginnen...

6. Be Happy

Klopt hoor.

Maar ze heeft het sinds oktober 2014 al steeds over vruchtbare dagen, eisprong en alles. Ondanks dat ze de pil slikt. En ik las ergens in de gauwigheid ook nog het excuus dat ze maagpijn kreeg van de pil en daarom de pil even niet had geslikt (dan zorg je toch voor andere anticonceptie?)

Op die leeftijd hield ik me echt niet bezig met vruchtbare dagen en eisprong.

Vandaar dat ik vermoed dat ze wellicht expres af en toe de pil vergeet in de hoop toch vruchtbaar te zijn.

TS, weet je dat zwanger proberen te worden dwars door de pil (als je dat doet) helemaal niet goed is voor een eventuele zwangerschap? Dus ik zou dat sowieso laten.
    Wil je zwanger worden, dan stoppen met de pil met goedkeuring van je vriend.
    Om maar te zwijgen dat ik je eigenlijk nog veel te jong vind voor een zwangerschap. Al denken sommigen hier daar anders over.
    Wil je absoluut niet zwanger worden, ga dan aan de prikpil ofzo. Kun je de pil in elk geval nie5 vergeten te slikken.

Deel Deze Pagina