Andere hormonen? help!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kickk, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje voor (helaas) ervaringsdeskundigen...

Ik heb een tijdlang hormonen gespoten voor IUI, helaas zonder resultaat. Mijn linkereierstok reageerde telkens op de hormonen, maar helaas heb ik hier niks aan (deze eierstok ligt te hoog). Mijn rechter eierstok deed helemaal niks, noppes nada:(. Geen enkele maand.

Nu gaan wij in januari het IVF traject in, maar wat ik me afvraag, zou mijn rechter eierstok wel op andere hormonen kunnen reageren? Ik heb tot nu toe alleen gonal-f gespoten en niks anders.

Wie o wie kan mij helpen?

(Overigens heb ik dit ook al aan mijn behandelend arts voorgelegd, en zij zei dat de kans heel klein is. Ze ziet het eigenlijk niet zitten om te proberen, maar ik zit er toch steeds aan te denken. helemaal omdat IVF gezien mijn afwijkende ligging van mijn eierstok serieuze risico's met zich mee kan brengen...)

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Ook al ben ik "ervaringsdeskundige" zoals jij mij noemt, jouw situatie is weer een situatie die niet eerder gezien heb.
    Als jouw behandelend arts zo een uitspraak doet, zal ze dat wel ergens op baseren. Ook vanwege je risiko dat je blijkbaar loopt.
    Normaal zou ik zeggen, het moet geen probleem zijn om een ander hormoon uit te proberen (zoals puregon of menopur), maar in jouw situatie, vindt ik het moeilijk om je een advies te geven. Heb je al eens gedacht om een 2e opinie in een ander ziekenhuis te doen om te kijken of zij hetzelfde zeggen als jouw behandelend arts nu doet ?

3. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 kickk, 27 nov 2012
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
    Tja mijn situatie is nogal apart, aangezien nog geen enkele arts dit ooit heeft gezien of meegemaakt (de plek waar mijn eierstok zit). Ik heb hiervoor een tijd gelopen bij het Geertgen en het geertgen heeft deze eierstok bevestigd (ik wist zelf zeker dat ie er zat omdat ik m voelde). Mijn eigen ziekenhuis heeft het altijd ontkent en gezegd dat zo hoog onmogelijk was. Embryonaal gezien gewoon niet mogelijk. Tja...je bent nou apart of je bent het niet...;)

Het geertgen wilde mij andere hormonen voorschrijven. Door omstandigheden ben ik toen daar weggegaan. Dus het feit dat ze dit nu niet willen proberen is eigenlijk nergens op gebaseerd. Alleen op het feit dat ze denkt dat het niks zal doen.

Overigens zijn de risico's met name verbonden aan IVF, omdat ze niet weten of ze links wel aan kunnen prikken vanwege de ligging etc. Dus aan een kleine hoeveelheid hormonen om te proberen 1 eitje rechts te laten groeien, zitten geen aparte of noemenswaardige risico's.

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een arts zoeken die dit wel wil proberen. IVF is meteen een flinke stap verder en geeft voor jou meer risico's, dus vind het raar dat een arts dit niet wil proberen. Het kan iig geen kwaad lijkt me. En mensen kunnen soms echt wel anders reageren op een ander soort medicatie.

5. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Als je linker eierstok op een onmogelijke plaats ligt, dan wordt het inderdaad een gecompliceerde situatie. Je kunt dan wel andere hormonen proberen, maar als ze niet kunnen prikken, dan heeft het natuurlijk weinig nut dat je zoveel moeite doet.
    Ik heb bij mijn laaste punktie ook te horen gekregen, dat een eierstok niet goed genoeg zichtbaar was en dat ze het niet aandurfden om hem aan te prikken, omdat er kans is dat ze dan in je darmen gaan prikken.
    En wat je rechter eierstok gaat doen, dan blijft natuurlijk altijd afwachten, maar met goede monitoring, moet dat goed te doen zijn.
    Operatie aan je eierstok is ook nooit besproken / mogelijk (evt. hem verplaatsen) ? ik heb geen idee of ik er zo makkelijk over denk, maar jouw "probleem" lijkt mij niet zo een probleem, maar ik ben dan ook geen dokter, tis wat mijn gevoel zegt...

6. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska, dat zou idd kunnen. Maar ik ben inmiddels een beetje artsenmoe. Er is nogal veel gebeurd. Maar ik ga dit zeker in overweging nemen! Maar zoals jij ook schrijft, we kunnen t op zn minst proberen, dat vind ik dus ook!

7. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja Jolanda, niet zo'n probleem... tis maar net hoe je het bekijkt. Als je elke maand een eisprong links hebt, zowel met als zonder hormonen en je met links niet zwanger kan worden, dan is het een groot probleem. Het is niet zo dat mn eierstok niet goed te zien is, of niet makkelijk aan te prikken, hij ligt echt heel erg hoog, ter hoogte van mijn hart. Verplaatsen is dus geen optie, aangezien de bloedvaten dit niet halen. Dit is dus idd te makkelijk gedacht.....

Mjn idee is dat met andere hormonen mijn rechter eierstok wél hopelijk zal reageren en we op die manier iui zouden kunnen doen.

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kickk: ik vind dit echt het proberen waard hoor. Gewoon blijven doordrammen!!!
    Dit zou veel minder belastend zijn dan IVF, dus ik vind het heel raar dat een arts daaraan niet wil meewerken. Hoeveel moeite is het om 1 IUI te proberen om te zien of je andere eierstok daar misschien wel op reageert?!

Maar ja, heb me de afgelopen 2.5 jaar al zo vaak boos gemaakt om die artsen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik vind dat soms nog frustrerender dan het feit dat het niet lukt om zwanger te worden.

9. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff Mariska, heel herkenbaar je woorden... Er zijn bij ons al zoveel (grove) fouten gemaakt... Ik heb zo onderhand nog maar heeeeeel weinig vertrouwen in doktoren. Helaas, want t lijkt me heerlijk om dat wel nog te kunnen.

Maar je hebt gelijk, ik ga t zeker proberen! Thanks!

10. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kickk: het ziekenhuis waar ik m'n IUI's heb gehad, daar ben ik heel tevreden over. Is een wat kleiner ziekenhuis en je ziet steeds dezelfde gezichten. Ook zijn ze heel patiëntgericht en doen ze echt hun best voor je.
    Het ziekenhuis waar ik echter straks heen moet voor de IVF is verschrikkelijk. Net een fabriek! Communicatie is slecht en we krijgen iedere afspraak weer een ander gezicht. Heel irritant.

11. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska wat fijn dat het ene ziekenhuis zo goed voelde! Weet je, begrip, inlevingsvermogen en de wil om mee te werken doet al zoveel.
    Wat vervelend dat jullie nu dan moeten overstappen. Hopelijk mag het snel resultaat hebben en hoef je er niet lang te komen!

Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring, bij t geertgen was t zo fijn. T ziekenhuis waar we nu lopen lijkt idd ook wel een fabriek, met zoveel verschillende gezichten... Al kennen ze me ondertussen vrijwel allemaal wel, aangezien we er alweer vanaf begin 2008 lopen:(

Deel Deze Pagina