hey, Ik kwam laatst wat verhalen tegen dat aspirine de innestelling kan bevorderen. Nu heb ik aspirine in huis gehaald (100mg) maar zit zo in dubio.. wel of niet proberen? Heb ook een HSG gehad en dit word de 1e ronde na die behandeling. Wil zo graag de kans zo groot mogelijk maken dat het nu eindelijk eens mag lukken... maar ja wat doen? of eerst een ronde afwachten nog en navraag doen in het ziekenhuis? liefs DA
Hmm tja, ik zie ook talloze berichten die zeggen dat het allemaal onzin is.. En die berichten staan op officiele sites, de berichten die zeggen dat het wel helpt staan op fora en zijn dus door 'gewone vrouwen' geschreven.. Ik geloof er niet zo in eerlijk gezegd!
ja daarom weet ik het ook niet, of dat het t proberen waard is... ben zo aan t twijfelen of dat ik nog een ronde wacht of t nu toch ga proberen
Als jij 100% zeker bent dat asprine geen schade aanbrengt, zou ik het gewoon doen. Ik ben altijd een beetje huiverig geweest met medicijnen slikken tijdens een zwangerschap. Weet wel dat de bijsluiters zeggen dat aspirine geen kwaad kan, maar ik ben meer bang dat het wél kwaad kan, dan dat het een positieve invloed zal hebben.. Kan je het anders niet aan je gyn of een arts vragen?
ja ik kan het ook eerst vragen hoe ze erover denken in het ziekenhuis... ik ben ook niet zo van de medicijnen.. maar ja als t helpt....wil wel alles geprobeerd hebben..
Zo raadt Düsseldorf vitamine D en omega 3 aan rond je eisprong en de weken daarna. Schijnt ook de innesteling te bevorderen! Toeval of niet, maar ik en een paar andere meiden hebben dit braaf gedaan (samen met Etos Zwanger Worden trouwens) en we waren die ronde zwanger!
ik vind het zeer onverstandig om zomaar van alles te gaan slikken (vitaminen enzo buiten beschouwing gelaten) zonder advies van een arts. Laat je niet gek maken door alle verhalen; je doet er al ALLES aan, toch?! Een zwangerschap word niet wel/niet bepaald door het slikken van een pil. Wij mensen willen graag grip hebben en dus zoeken we ergens houvast in met redenaties als ''als ik dit niet doe...dan.....''. Prima, maar het blijft een illusie, ben ik bang. Als psycholoog weet ik maar al te goed hoe mensen vatbaar raken voor allerlei beloften/houvast en hoe dat gefixeerd kan raken. Als lotgenoot kan ik me dat natuurlijk ook heel goed voorstellen maar ik probeer zelf nuchter te blijven. Met vitaminepillen lijkt me niets mis, maar de rest.......altijd arts raadplegen!
oke, heb besloten om het nu even niet te doen, en het eerst na te vragen in het ziekenhuis.. ik slik nu wel ijzer naast mijn vitamine, omdat mijn mcv net ietjes te laag was, dit kan geen kwaad toch?
Fraxiparine zou volgens vele ook goed zijn. Ik had daar een gesprek over omdat ik vanwege een operatie dat 14 weken moest spuiten en wilde zeker weten dat het geen kwaad kon. Het hoofd van de IVF afdeling van het ziekenhuis vertelde mij dat er mensen zijn die zeggen dat bloedverdunnende middelen een gunstig effect zou hebben maar het is nog nooit aangetoont dat het echt zo was. Als ze kansen met zoiets simpels konden verhogen zouden ze het wel doen natuurlijk. Mocht ik in mijn fraxi periode zwanger worden of ik niet ook meteen de fraxi wilde aanprijzen als het wondermiddel T heeft trouwens ook helemaal niets gedaan hoor...want werd er niet zwanger van. Aspirine werkt ook bloedverdunnend dus niet zomaar elke dag nemen zonder overleg.