Mijn zoontje is nu 10,5 maanden en dit is zijn schema : 7.30 fles 180 /6 met 12 maanden meergranen pap. 10.00 2 stuks fruit of een koekje 12.30 2 boterhammen en een bekertje karnemelk / vifit / roosvicee 15.30 of een koekje of vers fruit (ligt eraan of wat hij s'morgens eet) 17.00 8 mnd potje + bakje yogurt 19.00 fles 210 / 7 Nu vroeg ik mij af wanneer ik over moet gaan op 1 fles en waar ik die dan het beste weg kan halen, want s'avonds de fles weg is eigenlijk gene optie dit pikt hij namelijk niet! Heb ik al geprobeerd... Dus vroeg me af hoe jullie dit hebben gedaan en wanneer?
Oepsssssss hij moest in t flesvoeding toppic! Sorry! Kan iemand hem verplaatsen daarheen?? Of is dit een hele domme vraag..?
Eigenlijk niet, want hier krijgen ze (ik bedoel de oudste twee) nog altijd smorgens een fles met ong 165cc kunstvoeding en savonds ook zo een. En de jongste zit nog lang niet op 1 of 2 voedingen. Maar je geeft er nog twee, de avond is geen optie zeg je, dan word het toch die van de ochtend denk ik, en dan in de ochtend een boterham met een bekertje thee oid geven als vervaning. Overigens moet je geen melkvoeding afbouwen, er moet niks namelijk, het mag wanneer de kleine en/of jij eraan toe is/zijn/bent. Liefs, Hanneke!
ja ik weet ook niet zo goed wat je met 1 fles bedoelt. Vanaf 1 jaar gaan ze uit van 300 cc zuivel en dan heb je meestal nog 2 melkvoedingen, bij de boterham bv. Bij ons was het toen al geen melk meer in de fles, maar in een gewoon bekertje. Ze krijgt bij de boterham s ochtends een bekertje en bij de lunch, dus als je het zo bekijkt hebben wij ook nog 2 melkvoedingen, maar die heb ik zelf dus ook. Als je het zelf wel wil zou ik de melk proberen af te bouwen s ochtends. Je kunt iig beginnen met minder geven. Op die leeftijd is het belangrijk dat ze overdag voldoende eten om daar de nacht op door te kunnen gaan. Ik zeg niet dat je er per se mee moet stoppen, maar 210/7 is niet nodig, hij vindt het lekker en het is een gewoonte, maar hij moet makkelijk zonder kunnen. Ik heb het over rond 1 jaar he, daar zou je nu langzaam naar toe kunnen bouwen. Dus 90/3 geven bv. Om daarmee de nacht door te komen is het zoals ik al zei wel belangrijk om verder voldoende te eten. Ik zag dat je een 8 maandenpotje gaf, vers vult meer volgens mij.
Bedankt voor de reacties! Nou dat s'avonds minder geven heb ik geprobeerd, mar dat pikte die een aantal weken geleden nog nie, maar kan t alsnog proberen natuurlijk....wie weet! En vers eet hij helaas nog niet, heb al van alles geprobeerd maar hij spuugt het het gewoon uit of haalt het uit zn mondje met zn handen! Draakje!!! En houd daarna gewoon zijn mond dicht.. Maar met flessen bedoelde ik opvolgmelk nummer 3. Daar krijgt hij nu ongeveer 400 cc van binnen, en dan is zn avondtoetje niet mee gerekend en zn bekertje karnemelk tussen de middag ook niet...(die krijgt ie niet iedere middag) wissel altijd af!