wanneer naar 1 slaapje overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaAug2014, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    hier is ze net over naar 1 slaapje.. We hebben het afgebouwd. In de ochtend sliep ze het beste altijd. Eerst hebben we haar een uurtje laten slapen en dan wakker maken. Maar na een tijd ook dan als ze ene uurtje geslapen had in de ochtend was het alleen maar keten in bed in de middag. Ze is meestal rond 7.00 uur wakker en ja het is soms om 11.15 al aan een broodje en dan naar bed maar ze slaapt dan meestal 3 uur of langer en ligt er in de avond ook weer op tijd in.
    Als ik merk dat ze het moeilijk heeft ga ik wat doen met haar. Afleiding. en als ze niet rond 11.30/12.00 erin kan en we weg moeten mag ze best even in de auto slapen. Kijk naar je kindje.. en probeer het gewoon uit.

2. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag het matras omgeruild. Daar dacht ik vanmorgen ineens zelf ook aan 😉 en maar 1 middagdutje gedaan. Vanmiddag met naar bed brengen wat huilerig, maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. Geslapen van 13 tot 15 uur. Ze is wat sneller geirriteerd dan normaal, maar ze doet het voor de eerste dag wonderbaarlijk goed. Het is voor haar natuurlijk ook even wennen 😆

3. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dochter is 11 maanden en slaapt sinds vorige week nog maar 1x overdag. Ze ging smorgens alleen nog maar spelen in bed, nu gaat ze rond 12:15 naar bed ( na het broodje en de fles) en slaapt dan ruim 3 uur.
    Ze gaat savonds rond 18:30/19:00 naar bed en slaapt tegenwoordig tot 9uur. Voorheen tot 7.

4. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze langer zou slapen zou dat een mooie bijkomstigheid zijn 😀. Ik ben met 7 uur al tevreden hoor
    ...

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Vandaag sliep mijn dochter van 11 tot half2 daarna heb ik haar er ook niet ingelegd want tegen de tijd dat ze moe is is het dan tegen 5en. Eigenlijk vond ze het prima. Dus hier vandaag ook 1 slaapje. Maar hier was het middag slaapje sowieso maar max een uurtje.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier was het een rommeltje. Meneer word normaal half 7 wakker. Deze keer was het 9:15! Best een keer lekker voor zwangere walvis maar ik schok er zelf wakker van. Hahaha

Maargoed ik denk dan kan ik mooi eens proberen met 1 slaapje. Kunnen rekken tot half 12 en toen tot half 2 geslapen. Daarna lekker naar buiten, wandelen, kinderboerderij in de regen onder moeders paraplu, thee bij oma drinken...maar op de terugweg viel hij in slaap van half 5 tot 6...

Nu zit ik al anderhalf uur/ twee uur???? Naast zijn bed en hij begint nu eindelijk te snurken dus ik kan zo wegsluipen. Hij kan op het moment niet in slaap vallen zonder dat ik er bij ben. Fase hopelijk.

Maarja hier dus een grote rommel vandaag.

7. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het erg goed. Gisteren om 19.45 u. Naar bed en direct slapen tot vanmorgen 7.30 u. 😊

Vanmorgen eerst lekker wat gespeeld en daarna samen gedouched. Na het douchen zijn we naar de ballenbak geweest en in de auto terug om 13 uur vielen haar oogjes dicht. Vij thuiskomst zo in bed gelegd 😍. Het gaat dus allemaal super!!!

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier uiteindelijk niet weg kunnen sluipen want van elk 'kraakje' vloog hij weer huilend overeind. Uiteindelijk tot middernacht bezig geweest. Vanochtend niet gered. Hij valt gewoon in slaap. Hij heeft zijn ochtendslaapje dus echt nog nodig.
    Nu vanaf twee uur op bed maar hij blijft kletsen/spelen...

Verder eet hij ook niet al te best... weet niet of er wat dwars zit. Verder is hij heel lief en vrolijk.

9. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee kan me voorstellen dat hij het niet red zonder slaapje na zo'n helse avond 😕. Arme jullie..... misschien een tandje en daardoor ook wat last van de oortjes? Mijn dochter is dan ook moeilijker met slapen en eet dan barslecht

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij zaten met 6mnd al op 1 slaapje....
    Ik moet wel vermelden dat Fender om 19.15 naar bed gaat en soms pas om 9.30, maar gemiddeld 9u wakker wordt.
    Hij wilde met 6mnd die 2e slaap niet meer doen

11. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het bij jou MI87?

Deel Deze Pagina