Speen overdag, 's nachts niet. Kan dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ons zoontje kan de speen niet goed in zijn mond houden. Om die reden krijgt hij de speen alleen overdag. Want dan al moet ik de speen elke 3 min (bij wijze van) terug doen. Vanaf 19u krijg hij hem niet meer. Vaak wil hij de speen niet eens dus geen probleem. Hij werd s nacht om de 3 a 4 uur wakker voor melk. Maar sinds een paar dagen wordt ie elk uur/2 uur wakker. In de veronderstelling da t regeldagen zijn voed ik hem gewoon. Maar bedenk me net: zou hij de speen missen/willen?

Wil niet zomaar de speen geven als 't daar niet aan ligt want ben dan bang er nog vaker uit te moeten om de speen terug te doen.

Iemand ervaring hiermee?

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je kunt je kindje natuurlijk overal aan wennen, maar dat zal best nog eventjes duren, vrees ik, voordat hij dat in de gaten heeft.

Wij gaven onze jongens wel altijd het speentje 's nachts. Maar we hadden wel het geluk dat ze zelden wakker werden dus vaak hebben we niet hoeven lopen. We deden soms ook wel eens een opgerold doekje aan de speen, zodat ze het speentje niet zo makkelijk konden kwijtraken. Maar hoe ouder ze worden, hoe beter ze het speentje zelf kunnen blijven vasthouden.

En over een poosje kunnen ze natuurlijk ook zelf het speentje pakken.
    Succes ermee hoor.

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

finn had de eerst 4,5 maand ook alleen maar een speen overdag in, snachts verloor hij hem ook steeds dus gaf ik hem niet, en dat ging prima.
    inmiddels slaapt hij wat onrustiger, heeft last van zn tandjes en kan de speen nu meestal wel zelf inhouden, dus slaapt hij met speen

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    het kan zijn dat hij inderdaad zuigbehoefte heeft. Maar begrijp ik dat je bv geeft? Want rond deze periode was de mijne met bv ook heel erg aan het klusteren. begon rond 9 uur in de avond en dan elk anderhalf a 2 uur tot een uur of 4 en dan ff doorslapen tot 7 uur.
    dit heeft wel 3 week geduurd.
    je kan altijd t speentje proberen.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou niet direct denken aan missen van de speen. Op deze leeftijd is toch geen peil op te trekken waar ze van wakker worden. Ze kunnen weken doorslapen en dan weer niet. Het slaappatroon van een baby is namelijk nog heel wankel.

Als je zoontje niet goed de speen kan pakken dan zou ik het hem 's nachts zeker niet geven. Voordat je weet sta je elk half uur op omdat het speentje er weer eens uitgevallen is.
    Mijn zoontje pakte de speen ook slecht, voor mij was het de reden om hem maar helemaal geen speen te geven. Overdag niet en 's nachts niet. Je zegt zelf dat hij het niet mist. Hoef je het hem straks ook niet ontwennen.

Deel Deze Pagina