schreeuwt jullie kind ook zo in de winkel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laravelk, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Om de 1 of andere reden kom ik nooit andere kindjes in onze supermarkt tegen die uit de wagen hangen, krijsen en alles willen aanraken. Zelf zie ik het niet als vervelend, hij wil nl. graag bij alles meehelpen en hou ook het idee dat alle prikkels bij mijn zoontje erg hard binnenkomen. Maar ik vind het zo vervelend voor de andere mensen, hoe gaan jullie er mee om?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier niet maar ik vind schreeuwen dan ook niet goed, thuis niet, bij andere niet. Alleen buiten als je aan het spelen bent. Ik zou persoonlijk een manier proberen te vinden dat je zoontje toch kan helpen maar dat hij niet schreeuwt en krijst. Of het vervelend is voor andere mensen? Vast maar dat moet je volgens mij even niet zo boeien. Volgens mij is het vooral vervelend voor hem en voor jou EN.. nergens goed voor.

3. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    mijn zoontje vind het vervelend om in de winkelwagen te zitten en achteruit te moeten rijden 'dan ziet hij niks' dus mag hij vaak gewoon los in de winkelwagen of rijd ik de winkelwagen achteruit (heel onhandig) de winkel door. Doe ik dit niet dan gaat hij inderdaad gillen, maar daar trek ik me niet veel van aan, voor de vorm zal ik hem proberen te sussen of ik maak er een grapje over maar veel doe ik er niet aan. Het helpt inderdaad om hem mee te laten zoeken naar dingen (zo vond hij laatst op verzoek in het schap de liga's en trots dat hij was, ik was vooral opgelucht dat hij niet de nijntje koekjes pakte die ernaast lagen). maar zelfs mijn eigen vriend kan hem niet handelen in de supermarkt, die vind dat gehelp alleen maar vervelend.
    dus ik doe wezenlijks niks anders dan jij en mensen zijn echt wel wat gewend hoor ze kijken alleen afkeurend als oudere kinderen drammen om snoep of koek op deze leeftijd mag het allemaal nog wel (meest gehoorden commentaar, ze zijn nog zo klein he en dat terwijl mijn zoontje aan de lange kant is)

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha....dat komt omdat je in Meppel woont en ons dus niet ziet winkelen. Fay is een pittige dreumes die het liefste "zelf loopt". Het liefst zo onder de poortjes de winkel weer uit, dan kan mama er niet achteraan (mooi niet gelukt, trouwens). Ze helpt graag maar denkt ook dat zij precies weet hoe en wat, en als mama het dan anders wel kan ze er een pittige bui tegenaan gooien.

Niet leuk voor mij, niet fijn voor omstanders en ook niet leuk voor Fay. Wat hier helpt is consequent en duidelijk blijven, rustig blijven herhalen dat hij zachter moet zijn, bijv.

Bij Fay helpt een in een winkelwagentje zitten met een speeltje ook, of opdrachtjes ("ga jij de melk maar pakken" "wil jij de ontbijtkoek vasthouden?"). Dat laatste natuurlijk wel overzichtelijk en foolproof, want dan staan we al voor/naast de melk. Ik moet haar niet te ver weg sturen :D. De opdrachtjes neemt ze héél serieus en ze gaat er helemaal in op. Geen gekrijs dus (tot het melkpak op de band moet, maar dan mag ze mee de band op en is ze weer afgeleid).

Oh ja, niet weggaan als hij moe/hongerig is. Dan werkt bij Fay iig niks meer en is het voor mij een beetje een kwestie van op de blaren zitten :D

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wil je een keer samen boodschappen doen? ik heb ook zo"n zoon hoor die dat heeeeel goed kan. gaat wat beter nu omdat ik hem nu echt kan sturen om een boodschap. Colin heeft ook al eens de hele winkel gehuild omdat hij zijn speelgoedje van mij in de auto moest laten.. tja jammer joh. hadden we thuis al afgesproken en dan moet dat ook..en ja dan kijken mensen , maar veel hebben dan ook zoiets van tja kan he..

Nu loop ik er bij zonder ook maar 1 spoortje ergenis. Ik moet toch boodschappen doen en aangezien we 5 km van de winkel afwonen kan ik niet even naar huis en weer terug 5 min later. beetje zonde van de benzine. O ik til hem dan dus wel IN de winkelwagen, ga niet slepen met hem . Bij niet luisteren/huilen gaat hij In de wagen .

En ik print wel een plaatjes boodschappen lijstjes uit,(als we grote boodschappen doen). In een bekende winkel kan hij dan dus echt zoeken naar dat plaatje en dat gaat erg goed.

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik vind schreeuwen ook niet goed, schreeuw ook niet tegen mijn kind en thuis schreeuwt David ook niet. Het is werkelijk alleen in de winkel. Ik laat hem al zoveel mogelijk helpen, vasthouden, helpen bij het afwegen, op de band zetten. Maar als dat dan even niet kan is de winkel te klein :D Wat even niet kan, kan niet maar voor mijn rustige uitleg is hij nog te jong denk ik. Het verbaast me altijd zo dat die andere kindjes rustig in de kar zitten en om zich heen kijken....

Heb hem ook al eens los in de kar gezet maar dan gaat hij staan en probeert eruit te klimmen. Aan de hand mee betekent dat binnen no time alle cornflakes en shampooflessen uit de rekken liggen en meezoeken snapt hij nog niet. Ik hoop dat het een fase is :)
    Afkeurende blikken heb ik nog niet echt gehad maar ik blijf wel rustig maar gedecideerd tegen hem praten en dat zien de mensen misschien ook wel. Hopelijk gaat het ooit zijn vruchten afwerpen en went het voor hem. Toen we nog op een boerderij woonden haalden we de aardappelen en de wortelen gewoon uit de kelder dus het is allemaal nog relatief nieuw voor hem.

In ieder geval fijn om te weten dat het niet vreemd is (ik ken nl. alleen de 3-4jarigen die liggen te krijsen op de grond ;) )

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier niet....het is alleen wel maaammaaahhh? jah wat is er Timo DIEEE mamahhhh? ja wat is er Timo....DIE... ;)

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    ja, dat ook maar dat vind ik lief :D

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    is het ook...en als hij dat iets ziet wat hij wilt.....is meestal druifjes of aardbeien dan zegt ie heel de tijd mamaaahhh...ja Timo...EI :) vind het altijd wel gezellig ;)

10. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Mijn dochter doet dat bij haar vader ook. Als hij met haar boodschappen gaat doen, komt hij altijd zuchtend weer thuis. Bij hem mag ze altijd in het autokarretje (zo'n grote auto met klein mandje erbovenop) en mag ze ook helpen met allerlei dingetjes tillen etc.

Bij mij zit ze in het stoeltje van een gewoon karretje en mag ze daarin wat dingen vasthouden of in de kar leggen (=gooien). Ze komt er niet uit dus. In het begin protesteerde ze natuurlijk, maar na 2 of 3 keer nooit meer last van gehad.

Natuurlijk is het leuker voor haar om te mogen helpen en rond te lopen, maar zij vindt andere dingen leuk dan wij. Zij wil overal mee spelen, en papa zegt aldoor "nee" . Tsja, heel begrijpelijk dat ze het er niet mee eens is dan.

Niet alle kinderen kunnen veel vrijheid aan. Veel kinderen hebben gewoon een afgebakend stukje nodig. En dat is voor mijn dochter in de supermarkt, zitten in de kar. Soms mag ze er trouwens best eens uit, maar dan alleen met een gerichte opdracht. " Je mag eruit om de hagelslag te pakken en daarna ga je er weer in". Dat werkt voor haar het beste.

Deel Deze Pagina