Hier ook net een jaar oud en nu een paar weken is ze naar 1 slaap. Eerst ging ze om half 10 en de tweede om een uur of 3.... maar dat waren hazenslaapjes van hooguit een half uur. Nu gaat ze om half 12 en slaapt ze soms wel anderhalf uur, ze was er gewoon echt aan toe om die ochtendslaap af te schaffen en door te schuiven naar later! Heel soms wil ze nog wel eens rond half 6 in slaap vallen voor een tweede korte slaap.
ik snap eigenlijk niet waarom 20.30 geen bedtijd voor een dreumes zou zijn. Onze oudste ging ook rond die tijd naar bed en sliep s ochtends tot 9.00/9.30. Dan is dat prima toch? Onze jongste moet er helaas s ochtends op tijd uit om zn grote zus naar school te brengen dus hij gaat rond 19 uur..
Dit dus. Het verschilt per kind. Mijn dochter ging met 9 maanden al rommelen met haar ochtendslaapje, 6 weken later was ze definitief over naar 1 slaapje. Nu slaapt ze 's middags gemiddeld 1,5 à 2 uurtjes en gaat ze 's avonds rond 19:00/19:30 naar bed tot de volgende ochtend 7:30. Als jouw dochter 's avonds gewoon zonder problemen.lekker gaat slapen tot de volgende ochtend zal ze dat slaapje in de ochtend ook nog nodig hebben. Lekker zo laten dus, ze geeft het vanzelf aan als ze aan minder slaap toe is.
Dat was rond 13/14 maand Kan je je kindje niet om om half 11 een broodje geven, 11uur naar bed en dan laten slapen tot hij wakker word? En dan half 7/7uur naar bed? Zoiets zo ik proberen, en dan kijken hoe het gaat.