ik hou van vooruit plannen en ik vraag me af hoe ik de dag een beetje wil gaan doen. We hebben veel kennissen, vrienden en familie. Nodig je iedereen uit? Wat is een beetje normaal om te doen? Ik ben bang dat het te druk wordt voor V. maar ik wil ook geen koffiekransje met alleen onze naaste familie zeg maar. (Edit: als dat beter is, uiteraard wel maar ik hoop wel dat hij begrijpt dat het een speciale dag is voor hem en op verjaardagen komen hier vaak meer dan alleen onze naaste fam. Dat is vaak te druk voor hem maar ik wil zijn verjaardag niet de hele dag laten duren natuurlijk.) Moraal van het verhaal , ik ben opzoek naar ervaringen.
Pas L zijn eerste verjaardag gevierd. Grote tent in de tuin, speelhoek voor de kindjes en klaar. Het was vanaf 3 uur ( eerst taartje en daarna een bbq ) zonder eindtijd en uiteindelijk gingen de laatste pas laat weg omdat het gezellig was. L ging gewoon om half 7 naar boven om even lekker te douchen en daarna niet meer naar beneden, maar fles en naar bed. Hier waren er ongeveer 50 man met een paar afzeggingen ivm ziekte en vakantie. Dit zijn ook echt de mensen die dicht bij ons staan. Het was een super geslaagd feestje. L heeft lekker gespeeld en vond alle aandacht super leuk. De volgende dag heeft hij overigs wel meer geslapen dan normaal.
Bij ons was het een uur of 3. En hebben idd alleen ooms en tantes (met neefje), opa's en oma's, de peten en de go met haar kindje uitgenodig. Druk zat (mn vriend Is met zn 6en thuis).
Afgelopen weekend de eerste verjaardag van T. gevierd. Het was een warme dag dus lekker in de tuin kunnen zitten. Ik vond het ook heel lastig wie uit te nodigen omdat ik een hele grote familie heb. Uiteindelijk hebben wij het op 35 man gehouden (ook omdat je het weer niet kan voorspellen en wij binnen echt maar max 35 man "kwijt" kunnen). Was hartstikke gezellig en T. heeft zich goed vermaakt. Genoten van alle aandacht en veel gespeeld op een speelkleed in de tuin met de andere kindjes. Het begon om 2 uur en om 8 uur gingen de laatste weg. T. is gewoon om 7 uur maar bed gegaan.
Bij ons waren er ongeveer 30 man (wij hebben zo goed als iedereen uitgenodigd) het was prachtig weer dus we hebben buiten gezeten en iedereen bleef mee eten. Het was vanaf 12:00 uur en rond 19:00 uur gingen de meeste naar huis, onze zoon wilde in de middag niet slapen en was einde middag oververmoeid dus heeft veel gehuild. Verder was het een geslaagde dag.
Wij hebben alleen opa, oma's, ooms, tante, neef en nicht van onze zoon uitgenodigd en mijn beste vriendin met haar man die een dochter van 2 weken jonger hebben. Mijn redenatie daarachter was: dat zijn de mensen die hij echt kent. En hij was dus ook totaal niet verlegen o.i.d. maar prima op zijn gemak. Mijn advies is dus hou het bij de mensen die je kind echt kent.
Ik nodig alleen onze ouders uit en broers en zussen. Daarnaast de vrienden die kinderen hebben en die onze zoon ook 'kent'. Meer dan genoeg. Anders ben ik de hele dag aan et cateren en mis ik het meeste van de dag. Wil ervan kunnen genieten en voor mn zoon alleen bekende gezichten.
Hier is het; 2 opa's en 2 oma's + mijn 69 jarige oma, 2 tante's, 3 ooms, 2 neefjes en 1 nichtje. Misschien dat de buurvrouw nog langs komt wippen, maar meer dan 15 man tegelijk zullen het niet worden. Zijn dan ook mensen die onze kindjes goed kennen en regelmatig zien.
Wij vieren de eerste verjaardag altijd groot. Sowieso elke verjaardag eigenlijk wel, ik hou van feestjes Meestal rond borreltijd 3/4 uur en dan tot het gezellig is, meestal tot een uurtje of 01.00 Lekkere hapjes Savonds bij de winterkindjes en bij M (en straks ook I) bbq! Kindjes vonden t prima en hartstikke gezellig, lagen er altijd rond hun normale bedtijd in.
Het is maar net waar jezelf van houdt. Ik heb een hekel aan verjaardagen vieren maar voor mijn kinderen maak ik een uitzondering Bij de oudste was de eerste verjaardag erg druk (eens maar nooit weer), midden in de winter en mijn huis was een complete chaos. Toen de middelste 1 jaar werd heb ik alleen opa en 2 oma's uitgenodigd, oom tante en 3 kinderen en het was enorm leuk en gezellig. Bij de jongste ook een klein clubje maar wel met een vriendin en een buurvrouw met haar dochter erbij. Ik vind "drukke" verjaardagen zelf weinig aan, chaos en herrie en vaak wordt jan en alleman uitgenodigd om een ruimte te vullen lijkt het soms wel, ik hoef geen theekransje maar er zit ook iets tussen in
Ik heb een hekel aan verjaardagen en vooral bij ons thuis. Nu is dit natuurlijk heel wat anders maar ik wil het niet te druk hebben want ik weet dat V. daar niet zo goed tegen kan maar ik wil ook niet achteraf denken dat het misschien saai was. Lastig lastig
Hier nodigen we altijd iedereen uit dus vieren het wel groots. We vieren het altijd vanaf een uur of 3 en geen eindtijd (gaat dan toch wel tot in de nacht door). Kinderen gaan gewoon normale tijd naar bed. Ik heb juist een hekel aan zo'n kleine verjaardag. We vieren het gewoon gelijk goed. Maar je kindje moet het ook wel aankunnen natuurlijk, de drukte.
nou dat is dan duidelijk toch? Je zegt zelf dat je een hekel hebt aan verjaardagen en dat je kindje niet goed tegen drukte kan. Dan heb je zelf al het antwoord gegeven. Ik zou het bij directe familie en een paar heel goede vrienden houden
Wij hebben toen Tycho 1 werd alleen familie uitgenodigd. Dit was ook al een huis vol. Halverwege ging hij naar bed, omdat hij moe was. Dan merk je toch wel weer hoeveel prikkels het zijn voor zo'n kleintje
Hier worden alleen mijn moeder, broer + vriendin en mijn beste vriendin + vriend uitgenodigd. De rest kent ze toch niet en de familie van mijn man woont niet in Nederland. Ze snapt er toch nog geen fluit van. Volgend jaar zien we dan wel weer. Edit: Ik die trouwens ook niet aan kringetjes, maar aan een heerlijke uitgebreide lunch en wijn.
Directe familie (opa's en oma's en twee tantes met aanhang maar zonder kids) en wat vrienden van ons met kinderen en een stel zonder (dat is vriendin van mij en wil dan graag komen haha waar je zin in hebt 20 mensen denk ik zo ongeveer. Vanaf uurtje of 14/15 meestal.
Hier wordt een 1e (evt. ook 2e) verjaardag klein en kort gehouden. Het kindje snapt er toch niets van en ik heb geen zin in een huis vol visite en achteraf overprikkelde kinderen. Als ze hun verjaardag gaan begrijpen (vanaf 3, merkte ik bij mijn oudste) is het wat anders dan is alle bezoek uiteraard welkom. Dus die eerste verjaardag beperkt in bezoek en in tijd en de bedtijden worden gewoon aangehouden. Dus opa/oma, evt. de ooms/tantes die kunnen, maar kunnen/komen ze niet, dan ook prima. Die 1e verjaardag vier ik gewoon op de dag zelf, dus ook als dat midden in de week is.
Ik heb het altijd (zo ook afgelopen juni) redelijk klein gehouden: opa en oma, ooms/tantes en kinderen. En het was nooit saai ofzo. Maar gezellig en niet zo druk dat ik alleen maar aan net rennen en vliegen was voor de gasten. We hadden gasten vanaf 15 uur, eerst taart, daarna borrelen, en daarna ging de bbq aan. Mijn zoontje heeft genoten van zijn stuk taart en alle aandacht. Hij werd vooral vermaakt door zijn zussen en neefjes/nichtjes, waardoor ik ook af en toe eens rustig kon zitten en meegenieten. Ik zou het gewoon zo doen, zoals bij jullie past en bij jullie zoontje.
Toen onze dochter 1 werd, hebben we de visite gesplitst. Ze sliep nog 2x op een dag dus smorgens na haar ochtendslaapje familie uitgenodigd (opa's en oma's, broer en zus, zwager en neefje) en daarmee geluncht. Toen die weg waren weer slapen en smiddags vrienden uitgenodigd. Waren er stuk of 8 incl de nodige kinderen. Was ideaal, want zo trok ze het goed qua vermoeidheid en zo was het qua drukte te behappen. En niet onbelangrijk, het paste in huis want zo groot wonen we niet haha! Volgend jaar wil ik als ze 2 wordt iedereen tegelijk uitnodigen vanaf 15.00 uur na haar slaapje want dan hebben we een groot huis met een tuin dus dan kan dat makkelijker.
Wij hebben het alleen met familie gevierd. Opa en oma, zus en vriend, oudtante, zus en vriend en 3 kinderen. Druk genoeg.....kleine man vondt het wel leuk denk ik maar heeft ook gewoon geslapen. 's avonds bbq gedaan.