Hallo, Graag zou ik advies willen over wat te doen mbt het eten van mijn zoontje van 5,5 maand. Zijn schema is nu sinds 1,5 week als volgt: Tussen 7 en 8 uur: Fles 210/7 met 1 schepje rijstebloem Tussendoor fruithapje Tussen 12 en 13 uur fles 210/7 Tussendoor liga koekje (met water zacht gemaakt) Tussen 4 en 5 uur fles 210/7 Tussendoor groentehap Tussen 9 en 10 uur Fles 210/7 met 2 schepjes rijstebloem Ons zoontje krijgt in elke fles 3 schepjes standaard friso voeding en 4 schepjes voor hongerige babies. (We zijn de schepjes voor hongerige babies aan het afbouwen) Alleen de laatste fles is nog geheel 7 schepjes voor hongerige babies. Sinds 1,5 week is hij van 5 flessen over naar 4 flessen en dit ging goed. Hij werd in de nacht nog wel wakker, maar dit werd hij daarvoor ook. Overdag kwam hij zelf niet meer voor de fles (wat eerst wel zo was) en hij dronk ze zelfs niet eens helemaal leeg. De laatste 3 dagen gaat het overdag nog steeds zo, alleen wordt hij nu in de nacht weer wakker en is het brullen. Uiteindelijk hebben we een flesje gegeven en dan slaapt hij weer verder tot half 8/8 uur. Wat is nu verstandig om te doen? Overdag lijkt hij geen honger te hebben en laat hij regelmatig wat staan, dus overdag kan ik hem niet meer geven.... Maar toch lijkt hij in de nacht weer honger te hebben. Ik weet niet wat nu verstandig is..... Heeft hij wel genoeg aan de 4 flesjes dan? Of toch weer meer schepjes voor hongerige babys doen? Alvast bedankt'. Groetjes Manon
Hoi, Je kunt overdag ook glesjes van 180 /6 aanbieden en voor de nacht 210/7 bijvoorbeeld. Het is wel een goed idee om overdag de voeding voor hongerige kindjes af te bouwen. Groetjes Eveline