te veel zuivel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Makkie, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hallo!

van het cb heb ik vernoemen dat je kindje vanaf 1 jaar nog 300ml aan zuivelproducten mag krijgen. In hoeverre is dat erg als dat meer is? Ik had dat al gevraagd aan de wijkverpl. en zij zei dat 500 ml echt de max is. Nu denk ik dat 500 ml niet gaat gebeuren, maar wel meer dan 300 ml.

Ons zoontje drinkt smorgens 170cc pap, als hij gaat slapen een papfles van 200 of 250 (hij drinkt hem helemaal leeg, 200 is vaak te weinig), dan nog een yoghurttoetje (vervang deze al vaak door een fruittoetje/appelmoes), dus dan zit hij wel over de 400ml heen....

is dit heel erg? En zijn dan vit. D druppels al nodig?

dank je wel voor het lezen en antwoorden alvast!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

400 ml is geen probleem hoor, op den duur vervalt de ochtendfles vaak ook. Het is wel belangrijk om 10 microgram vitamine D per dag erbij te geven.

Groetjes Eveline

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

okee, thanx! dan laten we het nog even lekker zo.

Ander vraagje, als dat hier meteen even mag....

mag een kleintje van bijna 1 jaar al met de pot mee eten? (dus incl. kruiden/sauzen) En zijn groenten uit pot echt veel te zout voor ze?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Je kunt gewoon nog een vraag stellen hoor. Geen probleem. Vanaf 1 jaar mag je kindje inderdaad met de pot mee eten en mag hij ook zout. Ik zou dit nog wel met mate doen (zout geven). Pot uit groente mag ook. Diepvries groente heeft de voorkeur.
    Groetjes Angelique

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

okee, super! bedankt voor je reactie(s)!

Deel Deze Pagina