Vraag me af , zoals de titel al aangeeft wanneer je over mag naar 2 flesjes. Damian zit nu nog op 3,5 , maar vanaf wanneer ga je dit afbouwen naar 2? En wat geef je tegen die tijd intussen? groetjes
Esmee was 8 maand toen ik ben overgegaan op 2 flesjes. Haar schema is nu: 150cc melk + pap potje fruit + drinken 150cc melk + pap rijstwafeltje + drinken potje groente + toetje 120cc thee voor het slapen gaan Ze krijgt nog 2x pap, omdat ze brood nog niet veel aan vind.
Ik mocht van CB nu al overgaan naar 2 flessen...(doen we niet)Zolang ze maar min.500cc opvolgmelk krijgt is het goed.(ze eet wel 200g fruit en 200g groenten) Dus zo: 9uur:fles 13uur: fruit 17uur: groenten 21uur:fles Ze krijgt tussen haar fruit en groenten nog wel een flesje, en soms na haar groenten ook maar als ik zo een keer uitkwam was het ook goed zeiden ze...
Vreemd dat ook dit weer zo erg verschilt per CB. Hier zitten we op friso allergy care das dus nog geen opvolgmelk. morgen bespreken we wanneer we over mogen naar "gewone" melk. Dan zal ik meteen even vragen aan de kinderarts hoe of wat.
ze geven het eigenlijk zelf prima aan hoor, de onze zaten al van 7 maand op 2 flesjes maar ook zij gaven het zelf aan enja als hij der nu nog behoefte aan heeft om er 3 te drinken zou ik me der ook niet druk om maken, elk kind is tenslotte anders en geen statistiek in het boekje van het cb. gewone melk zou ik nog een paar maandjes mee wachten
Hier nog steeds 3 flessen. Maar niet alledrie volle flessen. 's Morgens 180cc met bambix Na het brood 120cc Na het warm eten 60-90cc (zijn we aan het afbouwen). We mochten met een jaar over naar gewone melk van het CB en dan vit. D bij gaan geven.
Wij zijn op 7,5 maand van 3 naar 2,5 flesje gegaan (papfles, halve bij boterhem, avondfles). van 11 tot 12 maanden hebben we langzaam die flessen vervangen door kunstvoeding. Eerst die halve, daarna de ochtend, en het pak opgemaakt in de avond. Tussendoor krijgt hij water, thee, diksap, roosvicee (heel dun)...