melk drinken? ( wie nog meer niet....)

Discussie in 'Voeding' gestart door Annemarie76, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Of Gijs thuis melk drinkt, vroegen ze me vanmiddag op t KDV.."Nee" zei ik.. en dacht eigenlijk "natuurlijk niet"...
    Vonden ze maar gek, volgens mij, dat ie geen melk drinkt..
    Ik vraag me af wat er gek is aan niet melk drinken... wel melk drinken is ( natuurlijk gezien) nog veel gekker... toch?

Gijs eet wel "gewoon" yoghurt ( of soms vla)...

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    misschien handig te vermelden hoe oud je zoontje is.. ;)

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs is 21 maanden oud

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Sommige mensen houden niet van melk. Kan toch? Mijn man drinkt ook geen melk. Ik ben er gek op :)

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Danique krijgt hier nog 3-4x per dag borstvoeding, ivm allergieen is andere zuivel ook geen optie.
    Ik denk dat ze straks als ze over haar allergieen heen gegroeid is (wat ik hoop), yoghurt en kaas krijgt.
    Twijfel over koemelk, zo goed en gezond is het niet en met yoghurt kun je ook aan de 300cc zuivel komen.
    Maar aangezien het toch wel vrij 'normaal' is om melk bij het eten te drinken, denk ik dat ik het haar wel leer drinken en dat ze het af en toe krijgt. Lijkt me vervelend als je het niet lust.
    Wij drinken nu zelf sinaasappelsap bij het eten en dat bevalt ons goed. Zijn beide ook niet zulke melkdrinkers.

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wat krijgt hij dan bijvoorbeeld tussen de middag bij de boterham te drinken?

Hier krijgt ons zoontje 's ochtends bij zijn boterhammetje een bekertje melk en tussen de middag bij zijn boterham.

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik persoonlijk vind melk toch wel een bron van belangrijke voedingsstoffen, zeker voor kinderen die nog volop in de groei zijn.
    snap ook niet wat niet 'natuurlijk' is aan melk drinken.

kortom, bij mij zal er zeker aangeleerd worden dat er bij de bammetjes een glas zuivel genuttigd wordt, en na het eten een toetje gegeten.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je kunt ook op een andere manier aan de 300cc zuivel komen.
    Maar melk is niet zo gezond zoals altijd gedacht werd. Zo zit er fosfor in wat kan leiden tot botontkalking, net zoals de eiwitten.
    Ook kan de opname van vit. B12 geremd worden.
    Calcium kun je ook uit andere producten halen.
    Buiten dat heeft een mens van nature een intolerantie voor koemelk. Dus eigenlijk is het niet zo natuurlijk dat wij koemelk drinken.

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier drinken we melk bij het avondeten, en onze dochter dus ook.

Wat is er dan zo natuurlijk aan om geen melk te drinken?

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Het is melk van een koe en dus eigenlijk niet bestemd voor ons spijsverteringsstelsel. Een mens is gemaakt om de eerste jaren van zijn leven mensenmelk te drinken en daarna niet meer. :)

Los daarvan, ik drink zelf wel héél graag melk zenne...;)

Het is trouwens wel af te raden om melk bij de warme maaltijd te drinken omdat het de opname van ijzer bemoeilijkt. Je kan beter een stukje fruit als toetje nemen omdat daar vaak vitamine C in zit en dit de opname van ijzer bevordert!

11. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik werk op een kinderdagverblijf en het merendeel van de kinderen drinkt melk. Een enkeling (1 op de 15 of zo) lust of mag het niet.

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben er ook niet mee opgegroeid, mn vader dronk wel altijd veel melk...maar ik kreeg altijd thee bij mn broodje enz
    ander zuivel at ik wel..

sowieso was melk bij ons geen drankje wat bij het eten hoorde...hooguit warme melk als je je niet zo lekker voelde

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook geen melk. wij drinken het beide niet, en ben eigenlijk ook niet van plan om het mijn dochter wel te gaan geven.
    Nu krijgt ze nog borstvoeding en dat zal zo blijven zolang als zij dat zelf wil. Daarna gaan we het doen met yoghurt, kaas e.d.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zelf drink en lust ik ook geen melk, alleen karnemelk. Mijn man lust wel melk, maar drinkt het thuis nooit. Alleen bij een ander.

Mijn dochter drinkt op het KDV wel melk, maar thuis karnmelk, thee, dreumesmelk.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier wordt wel gewoon melk gedronken. Ik ben toch wel van mening dat ze het nodig heeft.

@ TS: Je geeft aan het "niet natuurlijk" te vinden om melk te drinken, maar hij krijgt wel yoghurt. Wat is het verschil? Het komt allebei van een koe...

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Yoghurt is makkelijker te verteren omdat de lactose er in anders is. Veel buitenlandse mensen kunnen helemaal niet tegen koemelk bijvoorbeeld maar wel tegen yoghurt/karnemelk.

Ik drink ook geen melk. Mart krijgt wel gewone kunstvoeding. Maar ik zal er geen big deal van maken of hij wel of geen melk wil drinken straks. Kaas en yoghurt zijn ook een goede bron van calcium. Desnoods soyamelk oid..

17. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook in de toekomst geen melkdrinker (wij zelf ook niet trouwens, hij krijgt nu dieetvoeding ivm kma) Ik ben er ook overtuigd dat het niet voor mensen is bedoeld, maar voor de kalveren die uit de koe komen, waardoor zij melk aanmaakt

en zoals anderen al zeiden, yogurt en kaas is door een procedee veranderd van samenstelling en dus wel geschikt voor ons darm/spijsverteringsstelsel

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ah, ok, dat wist ik niet. Zo leer je nog eens wat op een zaterdagavond ;). Nou ja, anyway, Ayla krijgt gewone halfvolle melk en is er gek op, dus ze blijft het gewoon lekker drinken.

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik drink zelf nooit melk en koop het dus ook niet. Voor Vigo koop ik peutergroeimelk, maar dat is meer omdat hij slecht eet en zo nog ergens vitamines vandaan haalt.

20. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik d8 eerst ook Huh wat is er gek aan Wel melk drinken? haha

maar nu ik de reactie's lees leer ik dus ook weer wat wat ik niet wist! net als mermaid :)

maar toch denk ik wel dat het gezond is, waarom word het anders aangeraden/geadvieseerd door arts en cb om je kind melk te geven?

dus mijn kleine krijgt ook melk:) en ik weet dat eigenlijk bijna alle kindjes op het kdv ook standaart melk drinken smiddags bij de boterham. behalve die het niet lusten/mogen.

Deel Deze Pagina