Mijn kleine man is nu ruim 10 maanden oud. Zijn schema is nu als volgt: 6.15 wakker 7.00 bordje pap 180+6 met bambix slapen van 8.30-10.00 10.30 fruit met wat water. 12.30 1 a 2 broodjes met flesje 120+4 slapen van 13.30-15.00 15.30 thee of water met lange vinger, rijstewafeltje, soepstengeltje enz.. 17.30 groente met yoghurt of kwark 19.00 laatste fles 180+6 - wanneer ga je naar 2 flessen en welke moet er dan af? wat wordt dan je schema? - moeten ze dan vitamine-druppels erbij? -ik was ook benieuwd naar de slaapjes van jullie kindjes. -ieder schema is welkom!!!
Ons schema sinds een week: 7.00 fles 180/6 plus boterham 9.30 fruit en wat drinken 12.00 1-2 boterhammen daarna fles 120/4 15.30 tussendoortje (soepstengel, rijstwafeltje, koekje) en flesje diksap 17.30 groenten en yoghurt 19.30 fles 120/4 Ik geef geen vitamine D, ze zit net onder de 500 cc en ze komt gewoon veel buiten.. De HA zegt onder de 300 cc en CB zegt onder de 500 CC vitamine D geven..
Ik ben tot 11 maand ook 2,5 fles gegeven. Ongeveer hetzelfde schema. Met 11 maand heb ik de middagfles vervangen door gewone koemelk (100cc). Met 11,5 maand maakte ik de ochtendpap aan met gewone koemelk (150cc). En als laatste rond de 12,5 maand (pak opmaken), kreeg hij 's avonds thee met een scheut melk. Op dat moment was het advies nog: bij minder dan 300cc opvolgmelk vitD bijgeven. Dat ben ik dus bij 11,5 maand gaan doen. tegenwoordig is het al bij minder dan 500cc, en dan voor elke 100cc eronder 2 ugram VitD, zodat je bij 0cc 10ug hebt. het schema is verder niet veranderd. Gewoon ontbijt, lunch, avondeten met tussendoortjes (fruit en rijstewafel bijv). Wel gaf ik 's ochtends soms brood.
Hoi Juffie, bij ons viel het flesje bij het brood er af. Dus gaven alleen nog 's ochtends en 's avonds een fles. Ze eet lekker tussen de middag, dus een fles hoeft er eigenlijk niet meer bij. Tenzij je dat zelf ook doet. Je zou dan best kunnen besluiten om of de ochtendfles te vervangen door brood, of de avondfles te laten vervallen. Hier was de middagfles gewoon makkelijker, aangezien Noor 's ochtends op de meest onmogelijke tijden wakker werd en ik het niet zag zitten om met haar om 5 uur te ontbijten. En de avondfles is een 'egoistische' keuze geweest. Dat vonden mijn man ik zelf nog zo lekker (om te geven dan he ) Noor sliep dan van 10 tot 11.00/11.30 en van half 2 tot 3 bij benadering. Wij zijn onder de 500cc vitamine D bij gaan geven. Je hebt een prima schema, kijk gewoon waar je kindje het beste mee overweg kan.
Geen idee maar ze dronk hem niet meer leeg dus hebben we hem verkleind naar 120 en dan drinkt ze hem wel leeg.. We halen hem niet helemaal weg, hij hoort bij het avondritueel Ik snap wel dat ze hem niet meer op dronk, als je anderhalf tot twee uur vantevoren groente en yoghurt eet en dan nog een fles van 180, zou ik ook geen zin in hebben..
die van mij gaat nu ook moeite krijgen met de fles van 19.00 Het is nog een 180+6 maar hij drinkt minder... Ga morgen denk ik 150+5 doen en dan toch maar vitamine D bijhalen..