Omneo, nutriton, verborgen reflux

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MMindy, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMindy

MMindy Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Onze dochter van 5wk krijgt sinds een week Omneo tegen krampjes, (licht) spugen en slechte ontlasting. Maar nu lijkt het de laatste paar dagen slechter met haar te gaan. Krijsen bij elke fles, hikken, tot de volgende fles voeding opboeren en terugslikken, tong uitsteken, belletjes blazen, zuur ruiken. Ik denk dus: verborgen reflux. Nou wil het CB dat ik indikken met nutriton eerst nog ga proberen, maar ze poept al zo slecht en heeft ook nog veel krampjes. Is dat dan wel verstandig??
    Onze ha is op vakantie en de vervangende is zo druk dat ik telkens de melding krijg 'probeer het op een ander tijdstip weer'.
    Misschien hebben jullie nog tips? Ik las ook over gaviscon, maar om daar nou zelf mee aan de slag te gaan...

2. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben overgestapt op Friso Comfort, want mijn mannetje kreeg verstoppingen van Omneo in combinatie met 1 schepje Nutriton. Tot nu toe spuugt hij vrij weinig en ben ik tevreden!

3. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    De darmpjes van de kindjes moeten altijd even wennen aan nieuwe voeding.. Dit kan zo'n 2 weken duren.. Sommige kindjes gaan meer poepen andere minder.. (ik zou dus niet te snel weer overstappen naar wat anders...)

Bij ons werd gezegd dat voeding die moeilijk verteerd werd (wat ook moeilijk poepen weer kan veroorzaken), ook een beetje verholpen wordt met Nutriton.. Bij ons werkte het.

Wat betreft je klachten die je omschrijft, zeker verborgen reflux!
    Dit klinkt gelijk aan wat ons mannetje had (en helaas nog steeds heeft).
    Verdikken van voeding deed bij ons helaas niet voldoende.. wij hebben via de huisarts een maagzuur remmend goedje gekregen (2keer daags een x aantal ml ZANTAC). Met die medicatie gaat het nu goed.
    Misschien moet je dat eens met de huisarts bespreken, kan ook goed bij een vervanger.

Al het zuur wat bij de kleine omhoog komt gaat zeer doen in de slokdarm, waardoor eten nog moeilijk wordt en langzaam maar zeker een strijd.. Onze kleine man weigerde op den duur de fles..

De medicatie help gelukkig vrij snel, en onze man slurpte er weer flink op los.

Heel veel sterkte, en als je nog vragen heb stel gerust!

4. MMindy

MMindy Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Overstappen naar ander voedsel doen we ook liever niet omdat ze hier nog niet lang mee bezig is. Als het zo doorgaat dan dus toch maar de nutriton proberen en als dat niet helpt de ha nog maar eens bellen.
    Ik vind het maar lastig hoor, vannacht en vanmorgen is ze zo rustig en slaap erg goed. Maar gister middag en avond was echt weer huilen, huilen. Ik vind het wel erg wisselend met hoe ze is. Onze oudste had ook verborgen reflux en die had echt de hele dag en nacht last. Ik kijk het nog maar weer even aan, anders spam ik mijn vragen hier wel weer!;)

Deel Deze Pagina