Ik vroeg me af of dit herkenbaar is. Mijn zoontje is 5 maanden en 3 weken en kreeg 4 flessen van 180/6. Daarnaast drinkt hij ook wat water/diksap. NU is hij flink verkouden en wil geen water drinken. Ook laat hij wat staan van zijn flessen. Maar al 2 nachten komt hij rond 3 uur voor een flesje. Ik heef heb dan 90/3 en dan slaapt hij verder. Komt dit door het ziek zijn? Hoop niet dat we nu ineens weer aan een nachtvoeding zitten..
Ons mannetje is ook een aantal keer flink ziek geweest en wilde dan ook 2 of 3 nachten een flesje. Was daarna ook weer over
Heel herkenbaar! Je zult het nog wel vaker krijgen, wanneer er tandjes gaan doorkomen Als ik merk dat mijn meisje meer melk nodig heeft, omdat ze niet lekker is, geef ik haar rond 23:00 alvast een klein flesje. Anders komt ze idd midden in de nacht
ook ik herken het.... ineens weer snachts voor de fles! maar dat kan dus door tandjes komen.. dacht ook al wat veranderd zn ritme ineens weer!
Bij veel kindjes komen idd veel van die fases, soms wekenlang. Als een kind zich niet lekker voelt wordt ie s nachts ook wakker. Van pijn/ zere keel/ doorkomende tand/ hoesten/ snotterigheid/ slijm enz... Vaak verzacht het drinken de pijn, om maar niet te spreken van geborgenheid van de moeder op dat moment. Gewoon aan toe geven..
bedankt voor jullie reacties, gelukkig is het herkenbaar! Vannacht kwam hij om 00.30 en daarna heeft hij lekker geslapen tot 7 uur. Vond het wel lekker knus weer ff zo'n momentje samen 's nachts.