Hallo, ik geef nu twee weken borstvoeding. Tot gisteren ging het heel goed. Om de 3 à 4 uur liet het kleintje van zich horen. Na een half uurtje viel hij dan in slaap. Maar sinds gisteren kan hij niet genoeg krijgen. Ik voed hem, soms wel 40 minuten. Ik stop dan zelf, want hij zou blijven drinken. En een half uur later is hij weer daar, om terug zo veel te drinken. Is mijn melk wel genoeg voor hem of moet ik overschakelen op flesvoeding? Groetjes
Oke ik heb er niet heel veel verstand van, maar zou het niet kunnen zijn dat je kindje meer dorst heeft met deze hitte ?
ik denk ook dat het nu gewoon veel met de hitte te maken heeft. Mijn zoontje is dan 11 maanden nu maar drinkt de laatste week ook als een gek. Zijn plas luiers zijn ook al iets minder omdat hij al dat extra vocht nu gebruikt. Het is dus hartstikke normaal als je kleintje in dit weer vaker wil drinken. Maar als dit ook lastig is voor jou...want zo heb je natuurlijk weinig rust zou je best wat flesvoeding er tussen door kunnen geven met wat extra water erin. En tja...het gebeurt nog wel is (en helemaal met zo'n kleintje als die van jou) dat er wel is een dag tussen zit waarin hij gewoon veel vaker aangelgd wil worden. Ik zou me er niet meteen te druk over maken. Succes
Als je graag wilt blijven voeden dan géén flesvoeding of water bijgeven!! Ik denk dat ie gewoon even aan het regelen is dat doen die kleintjes zo af en toe, vraag en aanbod op elkaar afstemmen, en zeker als het erg warm is dan is dat natuurlijk logisch. Ga er maar gewoon vanuit dat je voldoende voeding hebt want het gaat al 2 weken goed en de meeste vrouwen hebben meer dan voldoende voeding. Het hangen aan je is denk ik gewoon te wijten aan de warmte we worden allemaal hangeriger als het warm is.. toch? Dus maak je voor nu nog geen zorgen! En vertrouw op je lichaam die doet het goed hoor!! Als je meer vragen hebt kun je ook terecht op de website http://www.borstvoeding.nl Daar zitten veel ervaringsdeskundigen maar ook lactatiekundigen die je vragen kunnen beantwoorden. Veel succes en ga gewoon lekker zo door!!
Ik had dat ook met Lars met die hitte. Hij wilde alleen maar aan de borst en ik werd gek van dat geplak aan mijn lijf. Gelukkig kon ik heel goed kolven en ik kolfde met die hitte al zijn voedingen af, alleen de 1e en de laatste niet. Zo had ik wat rust. Maar goed ik had in no time ene flesje vol en Lars dronk goed aan de borst en uit de fles. Misschien is 2 weken nog te vroeg om af te kolven.
2 weken is nog te vroeg om met het flesje te beginnen. Het kan aan de warmte liggen. Jouw borstvoeding past zich jou automatisch aan aan het weer. Maar het kan ook zijn dat hij aan het regelen is. Vraag en aanbod moeten dan weer op elkaar afgestemd worden. Hoe meer je er aan toegeeft, hoe sneller het zich oplost. Door de fles te gaan geven, verstoor je dit proces. Jouw melk is echt nog wel goed hoor. Vertrouw daar maar op.
Regeldagen Uw baby kan dagen hebben waarop hij veel huilt en onrustig is. Uw baby is ook erg zoekerig en wil vaak alleen maar zuigen. Uw baby kan dan zijn zogenaamde regeldagen hebben waarin uw baby zijn hele voedingsschema omgooit. Uw baby is gegroeid en heeft meer energie nodig. Dit komt veel voor rond de 10-14 dagen, rond de 6 weken en rond de 3 maanden. Door vaker om voeding te vragen stimuleert uw baby uw borsten om in 2 à 3 dagen de hoeveelheid voeding aan te passen aan zijn energiebehoefte. Adviezen hierbij: Voeden op verzoek! Soms is voeden om de 2 uur zelfs noodzakelijk en kan dit enige dagen duren totdat u en uw baby een nieuw evenwicht gevonden hebben. Verder is rust voor u als kraamvrouw vooral tijdens deze dagen erg belangrijk. iedereen moet natuurlijk helemaal voor zich weten wat zij doet wanneer de kleine blijft huilen, maar ik had gewoon geen genoeg voeding in mijn borsten om ervoor te zorgen dat de kleine lekker "voldaan"was na het voeden.... ik heb toen ook (met pijn in mijn hart) destijds besloten om te kijken wat er gebeurde met flesvoeding, en nadat ik de kleine de 1e flesvoeding had gegeven duurde het een dikke 4 uur voor ie weer kwam... heb hem toen de borst weer gegeven en ja hoor, na een half uur was ie er weer, toch weer bv gegeven, maar weer na een klein uurtje huilend wakker worden...toen weer een flesje gegeven en ja hoor, ruim 4 uur later was ie (niet huilend) weer wakker... dit heeft al met al een paar dagen geduurd voor ik besloot om gewoon helemaal over te gaan of flesvoeding...hij kreeg gewoon te weinig binnen om lekker voldaan te kunnen slapen, en ze kunnen nu weer allemaal over me heen gaan vallen met lactatiedeskundige dit en dat (of dat vk's en cb en ha ook niet alles weten over borstvoeding, en vaak aanraden dan over te gaan op de flesvoeding, al dan niet tegelijktijd, dus om en om) ... ik wilde gewoon zeker weten dat de kleine goed at en voldaan zou gaan slapen, en niet om na een klein uurtje te hebben geslapen alweer wakker te worden, kleintjes hebben net als jij ook hun slaap hard nodig en als ze maar 5-6 uur op een dag slapen is dat gewoon veel te weinig, de een blijft hardnekkig volhouden (tot ze er zelf gek van worden net als de kleine) en bij sommige helpt het na verloop van tijd mischien ook wel, maar ik heb het geprobeerd en voelde me er niet lekker bij bij het idee dat de kleine gewoon niet aan zijn rust toe kwam dat ik met dat gestress gestopt ben, en over gegaan op de fles...tis nu een heerlijke gezonde knul van 8 (en meid van bijna 6) die nog nooit iets tekort zijn gekomen... dus meid kijk zelf wat je doet, maar doe vooral datgene waar jij je eigen lekker bij voelt, en waarvan jij denkt dat het het beste is voor de kleine... alle goedbedoelde adviezen ten spijt, het is jouw kind, jouw leven, jouw gevoel... heel veel succes met de kleine
Ik dacht inderdaad ook aan regeldagen. Geef niet te snel op!! Sommige kindjes willen nou eenmaal graag bij mama zijn. Drinken ofniet... Noemen ze clusteren geloof ik Maar je voeding is niet zomaar niet goed hoor. Dat weet je pas als je hem weegt voor en na de voeding. Bij mij was de voeding ondanks alles wat ik had geprobeerd niet goed meer. Mijn meisje groeid ehelaas niet goed genoeg...Dus ik moest wel stoppen... Maar voor jouw als je twijfeld, neem even kontakt op met het CB en vraag of je eventueel even langs kan komen om je kindje te wegen. Sterkte!
Ik zou niet geen wegen voor en na een voeding. Daar wordt je zo vreselijk onzeker van. En erg veel nut heeft het vaak niet. Dit zijn de richtlijnen: * de baby drinkt minimaal 7 à 8 keer per etmaal; * je hoort en/of ziet de baby ritmisch slikken of klokken tijdens het drinken; * je laat de baby rustig de borst leegdrinken, zolang als hij/zij wil en daarna naar wens nog de tweede borst; * je borst(en) voelen na het voeden soepeler aan dan voor de voeding; * de baby heeft minimaal 4 zware wegwerpluiers per dag, of minimaal 6 kletsnatte katoenen luiers; * de eerste maanden komt de baby tussen de 90 en 200 gram per week aan; * de baby is alert en tevreden; Nou kan dat tevreden dus even wegvallen op het moment van regeldagen. maar soms zijn kinderen ook gewoon sjago door het weer, door een sprong of wat dan ook. Vooral het aantal luiers en het alert zijn, zijn goede indicatoren voor het wel of niet genoeg krijgen. En zo lang de groei minimaal 90 gram per week is, is er geen probleem.
Ik denk dat een combinatie is van de hitte en regel dagen. Die krijg je nog genoeg geef niet te snel op! Mijn zoon is zeven maanden en ik geef nog steeds borstvoeding en ben heel erg trots op mezelf.
Hallo, Ik geef nu 's avonds voor het slapen gaan, 1 flesvoeding. Hij slaapt dan al 5 uur door. De rest geef ik bostvoeding. Ik kolf veel af en geef hem dit. Dan weet ik ook hoeveel hij binnen heeft. Aan het flesje drinkt hij ook redelijk goed door. Aan de borst drinkt hij de eerste minuten goed door en dan niet echt meer. Een uur later is hij dan ook weer daar. Soms vraagt hij na zijn flesje nog. ik leg hem dan even aan en hij valt dan direct in slaap, dus het zal ook wel dicht bij de mama willen zijn. Voorlopig gaat het zo goed en hebben we allebei onze rust. het is wat zoeken, maar het lukt wel Groetjes
Houdt er wel rekening mee dat je door het geven van die fles het principe van borstvoeden verstoort. Zeker omdat de kleine nog maar 2 weken oud is, is het niet echt aan te raden om de fles bij te geven. Helemaal niet als je denkt dat je niet genoeg voeding hebt.
Ik las ergens dat een kleintje van 2 wkn te jong is om flesvoeding te geven?? Dat lijkt me een beetje onzin, daar er moeders zijn die meteen flesvoeding geven. Daarnaast moet je ook voor jezelf goed nagaan, wil je wel BV geven, is het wel iets voor jou? Er wordt aan alle kanten aan je getrokken en gepusht om de borst te geven. Je zou je dus schuldig kunnen voelen als je met de gedachte loopt over te willen gaan op FV. Als je al met die gedachte loopt, dan zal je BV evengoed wel teruglopen, want ze zeggen ook wel eens "it's all in the mind" en dat is waar. Als jij met de gedachte loopt, te willen stoppen of dat het niet goed genoeg is, dan zal je productie minder worden. Ik heb zelf 3 mnd BV gegeven en ben ermee gestopt omdat ik er gewoon geen zin meer in had. Ik werd helemaal kriegel van dat geleuter aan mijn lijf. (BV ging verder perfect) Ik werd er niet vrolijk van en mijn dochter ook niet. Mijn productie ging achteruit en As deed het super op FV. As is nu 14 mnd (bijna) en kan alles hebben qua voedsel en melk en weet ik wat nog meer. Ze is niet ziekkig en doet het gewoon super! Dus ga voor jezelf na en beslis wat JIJ nou eigenlijk wilt. Het moet ook leuk en fijn blijven voor jou. En dan kan de "BV MAFFIA" zeggen wat ze willen, maar het is JOUW lijf! En misschien speelt dit helemaal niet, en wil je niet stoppen..hihi Overigens is er geen haar bij mij op mijn hoofd om bij de volgende langer dan 3 mnd BV te geven.. 3 mnd is goed genoeg!
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik zei: omdat de kleine nog maar 2 weken oud is, is het niet aan te raden om de fles bij te geven. Dit omdat je vaak nog wel bezig bent met het goed in balans brengen van het vraag en aanbod principe.
Ik dacht dat mijn stukje boven het jouwe bedoelde. Maar die laatste quote van mij vertaal je idd verkeerd. Ik reageerde op Inky die aangaf alle voedingen tijdens de hitte te kolven en dat met de fles te geven. 2 weken is nog te jong om een flesje te geven. Dus niet om flesvoeding te geven. Daar zit je leesfoutje. Maar goed kan gebeuren hoor.