Hoeveel drinken met 3 maanden?

Discussion in 'Flesvoeding' started by lob, Mar 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    Hoeveel en hoe vaak drinkt/dronk jullie kindje van ongeveer 3 maanden oud?
    En wat weegt/woog hij/zij toen?

Mijn dochter drinkt nu 5 flesjes van 150+5 maar de laatste dagen heb ik het idee dat ze er niet genoeg aan heeft.
    Ik denk dat ze nu ongeveer 5,5 kg weegt.

Ik heb pas over 2 weken weer een afspraak op het cb, maar ik ben wel benieuwd naar wat "normaal" is op deze leeftijd.
    Mijn zoontje kreeg toen nog bv dus daar kan ik niet mee vergelijken.

Ik kan de flessen wel verhogen maar dan zit ik meteen op het maximum en daar moet ze dan nog 3 maanden mee doen dus dat lijkt me niet de bedoeling.

2. misa

misa Niet meer actief

Je kunt ook maar ietsjes verhogen en het overige weg doen.
    Mijn zoontje krijgt nu 180 ml water, 6 scheppen voeding. Dat wordt 200 ml. Dan gieten we terug naar 180. Daar heeft hij meestal nog genoeg aan en dan hebben we nog wat ruimte om op te hogen. :)

Beetje een maatstaaf is:
    150x(aantal kg van je kindje)= hoeveelheid per 24 uur.
    150x5,5= 825
    825: aantal voedingen is de hoeveelheid per fles.

Ik heb er altijd ietsje boven gezeten, want ik was niet van plan om hem met honger te laten zitten.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier zaten we toen op zo'n 800 cc per dag, verdeelt over 4 of 5 flessen. Toen wij gingen verhogen ging ze steeds beter de nacht doorslapen (van 7 tot 6 ongeveer) .

ze woog toen zo'n 5600 gram denk ik.

Ik zou gewoon gaan ophogen. Eventueel te beginnen met 1e en de laatste fles.

Een volgende stap/mogelijkheid is straks ook nog rijstebloem in de fles vanaf 4 maanden. Dus dan heb je nog iets achter de hand om je kind 'meer' eten te geven, zonder dat je over de 1000 cc heen gaat.

4. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    Hee bedankt...2 goeie tips!
    Of alle flessen ophogen en uit iedere fles wat weggieten, of 2 van de 5 flessen ophogen!
    Stom, had ik zelf nog niet aan gedacht!

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    En niet ieder kindje is gelijk.
    Mijn oudste dronk met 2.5 maand(nu bijna 5 jaar) 5 flesjes van totaal 135cc.Ze woog toen 4440 gram.
    Mijn jongste drinkt nu 5 flessen van 165 cc.Die woog vorige week donderdag al 4540.Het was al vrij snel duidelijk dat zij meer honger had dan de oudste.Ze is nu 2.5 maand oud.

Share This Page