Hoi allemaal, wanneer gingen jullie van 4 naar 3 flessen? En wat gaven jullie dan daarvoor in de plaats? Brood of pap? Thomas is nu 7 maanden en 3 weken (gecorrigeerd 5 maanden en 3 weken ivm vroeggeboorte bij 31 weken en 5 dagen). Ik probeer brood te intoduceren maar hij kokhalst al bij een kruimeltje brood en houdt een korstje stomweg niet zelf vast, dus dan moet ik hem vast houden en dan zuigt hij er wel een beetje aan (met een heel vies gezicht... ) alvast bedankt voor jullie antwoorden!
wij zijn 2 weekjes geleden overgestapt van 4 naar 3 flessen het schema van dylan ziet er als volgt uit: 7.00uur 210cc + 7 11.30uur 200cc + 6 en 4 eetlepels pap (bordje pap) 14.30uur fruithapje 17.00uur groentehapje + water of roosvicee 19.30uur 210cc + 7 suc 6
ik zou zelf niet eerst met brood beginnen maar eerst met pap enz... en daarna pas brood zo kan hij tenmiste aan vaste voeding wennen
hij krijgt ook fruit en groentehapjes, dus van een lepeltje eten en wat vaster voedsel dan melk is hij al gewend. Ik probeer het ook al minder 'glad' te pureren. Mijn plan was om de fles van tussen de middag te vervangen door pap danwel brood... hij krijgt nu: 7u00: fles (180 +6) 10u00: fruit, 1 stuk ongeveer 12u00: fles (180 +6) 15u00: fles (180 +6) 17u30/18u00: warm eten (groente, aardapp en soms vlees); ongeveer 100 a 120 gram (meer krijg ik er niet in....) 20u00: fles (210 + 7)
Toen Esmee 6 maand was. Haar schema was toen: 7.00 uur papfles 10.00 uur fruit en drinken 14.00 uur fles 17.00 groente 18.30 uur fles Inmiddels krijgt zij bij haar groente een toetje en is de fles van 18.30 uur ook komen te vervallen.
In jou geval zou ik de fles van 15.00 uur laten vervallen en daarvoor in de plaats een koekje oid en drinken.
hier met 6 maanden: 7.30 papfles 10.00 fruit 11.30 fles 15.30 fles 19.00 groente + toetje tussendoor nog 100 cc sap meestal om 14.00 uur
precies, ik doe rond die tijd een paar stukjes brood met wat sap en dan rond half 5/5uur potje groente Maar onze Demi krijgt dan rond 22 uur nog een fles
Hoi, ik ben vandaag begonnen met drie flessen, mijn schema was zo: 7.30 fles 210 ml. 9.15 fruit 1 potje 11.30 fles 210 ml. 14.15 beetje bambix 2 eetlepels ongeveer 16.15 groente 1 potje 18.15 fles 210 ml. maar ben zelf er erg onzeker over, vond het zelfs zielig om haar de ene fles "af te nemen" maar ze krijgt nu meer groente dus ik hoop maar dat ze er genoeg aan heeft! Ze ligt nu tevreden in haar bedje te knorren dus hongerig zal ze wel niet zijn! Ik las dat er ook toetjes gegeven worden, wat is dit? groeten henriette
Ik lees bij een aantal meiden dat jullie 210 / 7 flessen hebben nu heb ik dat ook maar ik schenk er wat uit dat ik op 210 a 220 ml. voeding zitten, geven jullie alles of schenken jullie ook wat uit? Henriette
Ik vindt het ontzettend moeilijk om terug te gaan naar 3 flessen. Ze is nu 7 mnd, maar drinkt buiten melk echt totaal niets, ja hooguit een paar slokjes en begint dan alweer te vechten en haar mond dicht te houden omdat ze dat gewoon niet wil. Als er hier al een fles af gaat zodra ze tussendoor wel gaat drinken, zal dat in ieder geval de middag fles zijn, want zo lang zonder drinken van 's middags half 4 tot 's ochtends half 8 vindt ik zelf wat lang.
wat voor toetje geef jij? ik vindt het ook moeilijk, omdat wij een klein vreetzakje hebben, ze verslind alles wat we haar voorzetten ha ha ha, ik ben bang dat ze honger leidt, maar dan zou ze wel beginnen te huilen toch? henriette
Gisteren zei hij CB dat je met 7 maand al naar de 2 flessen kunt , nou ik kijk zelf wel wanneer Enzo 2 flessen krijgt, hij krijgt nog maar net 3 flessen. Enzo redt het prima met 15.30 zijn laatste fles, in groente en toetje zit ook vocht en water. Ik geef trouwens 180 cc + 6.
heb net ook danoontje gehaald ben benieuwd of ze dat lekker vindt, vanmiddag direct proberen! hi hi hi!
Ik wil ook graag naar wat vastere voeding, schema van nu is: 7.15 190/6 11.00 190/6 15.00 190/6 16.30 ongeveer 100 gr groentehap + danoontje 19.00 190/6 Soms krijgt ze om 10.00 uur nog een fruithapje, maar meestal slaapt ze nog rond die tijd. Ik wil haar ook graag wat "anders" geven maar weet niet precies wat. Ik moet 9 sept pas weer naar het CB. Sanne is geen grote eter en ze wil niets anders drinken als melk, dus geen sap oid. Een papfles s'morgens, is dat gewone bambix oid? En moet ik dan 180/6 melk klaar maken en daar de pap door heen doen? Ik ben hier erg onzeker in. Tussendoor kan ik niet zoveel geven, Sanne slaapt nog vrij veel en anders komt het te dicht opelkaar, denk ik. Of moet ik de tijden gaan veranderen? Maar dan is mijn hele schema in de war?
krijgt ie dan niet heel lang niks? Kan ik dan niet beter de laatste fles van 20u00 laten vervallen en de hele boel een beetje opschuiven? Dus zoiets: 7u30; fles 10u00 fruit 13u00 fles 16u00 fles 19u00/19u30 warm eten Of moet je perse eindigen met een fles? En hebben jullie bij het overgaan naar 3 flessen er geen last van gehad dat je kindje 's ochtends eerder wakker werd (honger)? Volgens mn moeder moet ik eindigen met pap, maar dan zit de warme maaltijd en de pap zo dicht op elkaar... Zucht, vindt het ook echt moeilijk en word er ook echt heel onzeker van. Wil niet het hele schema overhoop gooien, want Thomas heeft wel behoefte aan structuur.. Oh ja, en hoe doen jullie het met badderen dan? Ik badder altijd voor de laatste fles, maar als die vervalt....
Pfff, tis wat he. Ik weet het ook niet hoor. Soms badder ik haar s'morgens als ze erg vroeg weer wakker is na de fles en soms voor de laatste fles.
badderen doen wij niet elke dag, nergens vooro nodig. En als we badderen (meestal zo 3x in de week)is dat niet persé voor of na een fles, gewoon wanneer het uitkomt. Mijn man heeft aparte werktijden, en daar plannen we dan omheen. En op 2 flessen rond de 7 maand ga ik hier neit redden hoor. Ik zit net op de 3,5....