Badderen doen wij ook niet elke dag, om de dag. Ik denk ook dat het ene kind er eerder klaar voor is dan het andere. Sanne heeft nog vrij veel behoefte aan haar 4 flessen melk. Maar ik vind het wel moeilijk om wanneer wat te geven, welke tijden zeg maar.
kleine van me was 3,5 mnd toen ze op het cb al zeiden dat ze best wel terug mocht naar 4 flessen : shock: ik had zoiets van ze geeft zelf wel aan wanneer ze niet meer wil vindt het nog veel te vroeg, nu is ze 7 mnd en zit ze nog op 4 flessen en dat is eigenlijk puur omdat ze werkelijk niets anders wil drinken, ik heb alles al geprobeerd, en ik probeer alles maar bij mezelf af te passen. ik wil tussendoor ook drinken. Dus nu nog steeds op 4 flessen al merk ik wel dat ze de avondfles steeds minder wil, dus ik ga toch weer wat proberen te veranderen dat ze die fles toch wel blijft drinken voor ze naar bed gaat en dan smiddags wat minder.Nu weet ik wel dat in groente en toetjes ook vocht zit, maar ja een toetje of een warme hap is voor mij toch wat anders dan drinken (vocht) vandaar dat dat me eigenlijk tegenstaat om die avondfles te laten vervallen ondanks dat ze een hele fruit en heel potje groente eet. ik lees gewoon met jullie verder mee
Lexie, ik geef Enzo niet elke dag een toetje, soms eet ie 200 gram groenten en dan hoeft ie geen toetje na, soms eet ie minder groenten en geef ik hem een toetje na. ik geef hem ook soms nog wel wat drinken na het eten deze week. Zonnetje, ik had gevraagd op het CB wat het minimum aan hoeveelheid drinken/vocht is voor een baby van 6 maand. Ze zei toen dat je kindje het zelf regelt, als de plasluiers maar goed zijn en je kindje verder nergens last van heeft. Enzo krijgt 700 cc en laat soms ook wel eens 100 cc staan per dag (zit ook flesvoeding bij) maar aangezien hij enorm goed groeit was het absoluut geen probleem. Maar als je het zelf niet goed vind voelen om je kindje zo lang geen vocht te geven, moet je het gewoon blijven geven hoor, je kindje zal vanzelf aangeven dat het echt genoeg heeft gehad. Balou, ik doe idd 180 + 6 melk en dan 4 schepjes bambix erdoorheen, zo staat het op het pak (alleen dan met 7 scheppen, maar dat vond ik zo veel) Enzo is sinds zijn voeding om 19.00 is, ook eerder wakker, nu om 7.00-7.30, eerder was dat 9.00 ongeveer, maar dit komt mij eigenlijk beter uit, behalve in het weekend
Hoi meiden, gisteren gewoon geprobeerd de laatste fles weg te laten! Hij was op het kdv geweest en doodmoe. Hij had om 15u15 een fles gehad en hij was zo moe dat ik hem om 16u40 op bed had gelegd. Heeft van 17-19 geslapen. daarna gebadderd en daarna warm eten en een paar slokken sap. Hij at een heel potje van 200gr! (normaal met moeite een half potje) Is vanacht niet echt wakker geworden (althans niet van de honger, alleen af en toe van het omrollen ). Vanochten dwas hij om 5u45 wakker, maar ik denk niet dat het komt door die ene fles minder, want datw as de afgelopen dagen helaas ook al zo... Maar ja op dagen dat we werken, moeten we om 7u15 de deur uit, dus vroeg opstaan en voeden zal toch moeten vrees ik. Hoop nu alleen dat het vandaag net zo goed gaat, want op kdv dagen is hij moeier, dus was het geen probleem om het warm eten zo veel uit te stellen. Mocht ie eerder gaan morrelen kan ik altijd dan een stukje brood en sap proberen.. Lijkt t ergens op?
Dat risico wil ik niet lopen dat dominique zo vroeg wakker is, ze is normaal altijd tegen half zeven wakker, dat komt goed uit als ik moet werken, en als ik vrij ben geef ik haar een speentje en dan kan ik het nog rekken tot zo'n kwart over zeven. Ik geef de laatste voeding altijd na het badderen, ze is dan lekker loom van het "zwemmen" in het grote bad, de laatste voeding is dus een fles, de groente geef ik om een uur of vier, lijkt me wel handig dat ze gewend is om die tijd "warm" te eten, dan kan ze straks gewoon in ons ritme mee, wij eten ook meestal tegen half vijf / vijf uur. Maar goed, wat is goed, je moet denk ik naar je kindje kijken hoe deze er op reageert, nu was dominique gisteren een beetje chagerijnig en jengelig, is ze anders nooit, dus ik dacht dat het van de voeding kwam, maar ze slaapt hardstikke goed, plast en poept ook zeer goed dus ik denk nu dat het meer van de ontwikkeling komt, ze kan ineens heel veel dus dat is voor haar natuurlijk ook wennen. Ook heeft ze vannacht van 19.00 uur tot half zeven vanmorgen geslapen dus honger heeft ze volgens mij niet! Henriette
@ jette: ja inderdaad, wij willen ook dat Thomas straks mee kan in ons ritme. Wij eten zeker niet voor 18u30 (ook ivm file vanuit het werk), dus is het wel handig dat hij aanwent dat hij rond die tijd warm eten krijgt! Tsja en het is natuurlijk een risico ivm eerder wakker worden... Maar het schema van gister was naar ons idee wel handig, aangezien hij ongeveer op dezelfde tijd z'n laatste voeding kreeg alleen dan dus geen fles maar een warme hap... Na ja, we zien wel hoe t vandaag gaat... Vanochtend dus wel vroeg wakker, maar hij slaapt nu al were van 8u00 tot 10u00! Echt lang voor de ochtend.. maar het is hier dan ook heeeeeeel donker en ontzettend pest weer (regen en onweer) Oh en hoe beviel het danoontje? Kun je gewone danoontje kopen of hoe zit dat?