Ohhhh, dit is zo vervelend. Ons meisje drinkt zo onrustig, sinds een paar dagen. Ze trekt, laat los, overstrekt, hapt weer aan, neemt een paar slokken en begint weer bij punt één. Ze huilt er niet bij maar ze is wel ongemakkelijk. De fles gaat wel leeg, en verder is het een gemakkelijke, tevreden baby. Maar het frustreerd ons ook, zo'n wurmend kind... Ze doet het in een drukke, maar ook een rustige omgeving... Wie heeft er tips?
Kuona..... je zou het bijna denken maar dat heeft ze niet... pff het is weer zover nu..... t is echt niet leuk meer....
Ik herken het zo!Hier huilt ze er soms ook bij. Ze is ook nagekeken op spruw maar ze heeft het niet. Het kost veel moeite maar de fles gaat uiteindelijk wel leeg. Ik lees mee voor tips.
Hey.... reflux wel aan gedaht maar ze heeft verder geen enkel symptoom.... We hebben nu ontdekt dat ze liggend in dr wipstoel wel rustiger drinkt.... Misschien ook een tip voor jou marlous, want het is flink frustrerend he?
Heel herkenbaar. Bij ons was het zelfs zo erg dat haar laten aanhappen een ramp was en als ze eindelijk dronk dan was ze zo onrustig, niet bij elke voeding, maar wel bij een groot deel. Ze dronk op deze manier haar flessen ook niet leeg. Elke voeding was een kwelling voor ons en haar. Verder is het echt een heerlijk ontspannen en tevreden kind. Wij hebben haar van top tot teen laten nakijken: spruw, reflux, en weet ik nog wat allemaal. Ze mankeert helemaal niks. Grotere speen, kleinere speen, tig flessen. Ik kan een heuse flessenwinkel beginnen, zoveel heb ik er in mijn kast staan. Uiteindelijk via de huisarts beland bij de osteopaat en kinderfysio (hoe verzin je het!).Osteopaat constateerde dat haar nekstand niet helemaal goed was (hadden we ook gezien omdat ze steeds haar hoofd iets naar achteren hield, dat was haar basishouding). Dit kon er voor zorgen dat zij onrustig dronk. Zij heeft hier een behandeling voor gehad. Kinderfysio (wilde huisarts graag dat wij die zouden inschakelen) gaf dan weer oefeningen om haar nek, nu het in de juiste positie stond, goed te versterken en tips gegeven op welke manieren wij haar konden voeden. Tegelijkertijd hebben wij haar voeding een heel klein beetje ingedikt met jbpm zodat ze het rustiger kon wegslikken en hebben DE fles gevonden en voeden we haar nu ipv op de arm liggend op het voedingskussen. Wat van dit alles nou echt geholpen heeft weet ik niet, maar het is nu zo goed als over. Ze is veel en veel rustiger. Het is echt een zoektocht. Ik lees dat je haar nu in een wipstoel voedt. Precies! Soms moet je gewoon even zoeken wat ze het prettigst vinden. Hopelijk blijft ze nu rustig drinken.
@kiwi1, ik herken mn zoontje in je verhaal. Hij drinkt ook zo onrustig, en hij doet zn hoofd altijd naar achteren zoals jij beschrijft. Wat hebben ze daaraan gedaan als ik mag vragen? Misschien kunnen wij dit ook proberen, wie weet drinkt hij dan wat rustiger.
Osteopaat heeft haar nek weer rechtgezet (geheel niet vervelend voor een baby) en fysio heeft oefeningen gegeven om haar nekspieren sterker te maken zodat ze niet terugvalt in oude positie. Maar wij hebben, zoals ik beschrijf, veel meer gedaan zoals voeden in andere houding, andere fles en speen, en de melk iets verdikken zodat ze rustiger kon wegslikken. Ik denk dat combinatie van dit alles haar geholpen heeft.
Ja, ik heb meer mensen over een osteopaat gehoord. Als ik dit nu zo bij jou lees gaan we dit toch ook maar een x proberen. En de rest natuurlijk ook
Kiwi, bedankt voor de tip... het gekke alleen is dat mijn dochtertje het sinds een tijdje doet. En ik kan me niet herinneren dat er iets is gebeurd waardoor ze last zou hebben van haar nekje ofzo. Hiervoor waren er nl geen problemen. Vanavond weer in de wipstoel gevoed en nu ging het weer niet. Wel zittend met de rug tegen mijn buik. Maar ik vind dat zo ongezellig/onpersoonlijk...pfff dit is ect raar. Ik moet donderdag naar het cb en ga het dan ook even vragen. Ben zeer tevreden over mijn CB, dus ik kom hier wel posten als ik een goede tip heb.
Deelight, ik zie dat onze kindjes even oud zijn. Ons zoontje doet dit ook pas sinds een tijdje. In het begin nooit... Pas toen ik dit topic zag dacht ik heeyy dat doet ons zoontje ook, vond het irritant maar nooit bij stil gestaan. Ben benieuwd wat het CB zegt.
DeeLight: mijn dochter deed ook ineens uit niets. Daarom dacht ik in het begin dat ze wellicht ergens last van heeft gekregen, zoals spruw. Maar dat was allemaal niet zo. Wat het ook was weet ik nog steeds niet, maar wel dat het na een flinke zoektocht zo goed als over is. Maar frustrerend is het he! Ik vond elke voeding echt een kwelling op een gegeven moment, zag ook echt tegen de voedingsmomenten op!
Hier wordt inmiddels wel wat rustiger gedronken. We hebben maandagavond nog telefonisch contact gehad met de HAP omdat ze om 10 uur 's avonds nog geen 500cc melk op had. Onze dochter is flink verkouden en de arts vermoedde dat haar neusje verstopt was. We hebben nog een neusspray gehaald bij de ziekenhuisapotheek. Gelijk gespoten en een kwartier later dronk ze de fles leeg. Gisteren heeft ze al weer wat beter gedronken maar meestal nog wel onrustig. Totaal 665cc. Straks met de voeding zal ik eens de wipstoel proberen.
Hey.... marlous, das wel een duidelijke oorzaak dus... nou vanmorgen gewoon weer gepakt en ze dronk op dr gemak de fles leeg... hoefde ook amper te boeren Even afwachten hoe het de rest vd dag gaat, zou t een fase geweest zijn?
Deelight, was (is) het bij jullie iedere voeding zo? Bij ons is het de ene x raak, de andere x drinkt hij gewoon rustig zn flesje leeg.
xd, eigenlijk gaat het vandaag tot nu toe wel goed, maar is ze tussendoor weer erg onrustig. Kan opeens wel weer veel dingen beter (dingen pakken, proberen te rollen) dus ik denk dat het toch wel wat te maken heeft met een ontwikkelingssprongetje. Gister ging geen enkele voeding soepel, en de dagen daarvoor wisselde het inderdaad.
Nou.... het ligt echt aan de leeftijd. CB arts zei ook dat veel kindjes rond deze leeftijd dit doen. Ze gaan dingen volgen en raken afgeleid. Gaat voorbij, tot die tijd zo prikkelarm mogelijk voeden of in een houding die werkt. Nou dat deden we al...
MiniNooNoo heeft het in het begin heel erg gedaan. Uiteindelijk hebben we besloten om Nutriton te gaan gebruiken en sindsdien gaat het eigenlijk goed. Af en toe heeft ze nog zo'n periode dat ze aan het schudden is het maar hoofd, eigenlijk ook precies wat jij beschrijft. En ik maar meeschudden met die fles, haha! Irritant is het wel, maar gelukkig komt het niet zo vaak voor. Dat snel afgeleid zijn is herkenbaar ja. Ik voed altijd op de bank en ik moet de tv écht uitzetten anders zit haar hoofd 20 minuten lang scheef op d'r romp en kan ik met geen goed fatsoen de fles geven. Kleine nieuwsgier haha!
Nou het is weer zover... gister... vandaag en nu weer heel erg. Het frustreert me inmiddels aardig....:x En maar hongerig doen, maar niet drinken Nou, ik weet t niet meer hoor.