Goedenavond, Mijn zoontje is nu 8 weken (geboren met 38wk) en krijgt sinds een week elke voeding 150+5 schepjes. Hij krijgt elke keer met gemak de fles op. Hij komt nog steeds elke 4 uur, zo ook 'snachts en heeft dan echt erge honger. Vaak komt hij al iets eerder, maar dan probeer ik dit nog te rekken door hem even aan de borst te leggen (ik heb wel iets melk maar helaas heel weinig door een bvk). Hij weegt nu zo'n 4.6 kilo (geboortegewicht 3040). Ook doet hij netjes 20 minuten over een fles. Dit betekend dus dat hij 6 voedingen krijgt van 165, ik las dat dit te veel is. Klopt dit? Wat moet ik hier mee doen? En welk schema kan ik nu het beste volgen? Zijn schema is ongeveer: - 8 uur -12 uur - 4 uur - half 8 - half 12 - 4 uur
Hallo! Het is inderdaad aan de hoge kant, drinktempo is super en het is ook niet raar dat hij in de nacht nog komt. Welke variant voeding krijgt hij, wellicht dat je daar misschien nog iets in kan wijzigen. Evt misschien toch een paar flesjes dezelfde hoeveelheid water maar wel een schepje minder. Misschien dat dat ook werkt? Succes groeten Femke