Darmkrampjes, iemand tips?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Vash, Feb 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn jongste dochter is inmiddels bijna drie weken. Sinds een dag of vijf heeft ze behoorlijk last van darmkrampjes. Ik probeer erop te letten dat ik niet al te gekruid eet. Ik ben ook gestopt met cola drinken. Heeft iemand nog tips wat ik qua voeding het beste kan doen?

Ze krijgt om de drie uur een borst, als ik de indruk heb dat ze nog trek heeft mag ze ook de tweede borst, maar meestal heeft ze genoeg aan een. Ik probeer het ook zo te laten zodat ze voldoende achtermelk binnenkrijgt en minder voormelk.

Mijn oudste twee hebben ook darmkrampjes gehad en ik weet dat het vanzelf over gaat, ik zit alleen nu in de fase dat ik slaap nodig heb. Elke tip is welkom!

2. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Heb infacol gehaald voor mijn zoontje , dit heeft hier goed geholpen!

Met eten heb ik alles laten staan wat ook maar voor krampjes kon zorgen. Nu de krampen over zijn probeer ik steeds weer wat nieuws uit en kijk ik of hij daar kramp van krijgt.

3. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Infacol werkt hier ook vrij aardig, het helpt vooral goed om de kleine belletjes in de darmpjes samen te 'binden' tot grote bellen die er dan als flinke windjes uit komen. Ook Cinababy van VSM geprobeerd omdat de drogist geen Infacol meer had, maar dat hielp voor geen meter eerlijk gezegd. Wat hier verder vaak werkt, is het volgende:
    - beentjes omhoog, met knietjes tegen buikje aan
    - met beentjes fietsbeweging maken
    - met de klok mee onder navel buikje masseren, daarbij mag je best een beetje kracht zetten

Bij ons werkt dat niet, maar ik hoor soms dat een warme kruik of een badje werkt. Succes!

4. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zal dus maar wat infacol gaan kopen dan.

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mij werd verteld dat ik "moest' blokvoeden zodat ze vooral de achter melk kreeg die vettig is en zacht voor de darmpjes .
    nu heb ik het geluk dat mijn meisje heel makkelijk is en bijna noit huilt en niet veel last van de krampjes heeft gehad gelukkig ,
    Ik gaf haar dan 3 voeding de linkerborst en kolfde de 2e voeding rechts helemaal leeg . zodat die ook n beetje bleef werken :)

verder ook infacol gehad maar daarvan ging ze spugen :(
    en n kersenpittenkussentje op der buikje , had van een grote een kleiner kussentjes gemaakt dat niet zo zwaar op der buikje lag .
    nu ligt ie in de kinderwagen bij der voetjes :)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat van die achtermelk is allang achterhaald!
    Die schiet al snel toe en voormelk is ook gewoon goede melk. Je zou eventueel de eerste borst met de hand een beetje voor kunnen kolven.

Blokvoeden en achtermelk snap ik niet. Als je dezelfde borst weer als eerste aanlegt, komt daar gewoon weer eerst voormelk uit hoor!

Wat helpt tegen krampjes is ABC-Dophilus van Solgar. Hier werden de krampen alleen maar erger van Infacol. Osteopaat helpt ook, goed masseren ook en borstvoedingsthee drinken ook.
    Succes!

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja zal best het werrd mij ook maar verteld ik heb er geen verstand van :$ (of bedoel je het niet zo lelijk als het overkomt? ;) )

8. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Ik ben zelf toen hij nog last had van krampjes helemaal gestopt met prik drinken. De koolzuur veroorzaakt krampjes.

Je kan ook ondersteunen door infacol of Cinababy te gebruiken.

Suc6

9. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb vandaag een flesje infacol gehaald. Ze heeft nu twee keer een dosis gehad, dus ik ben benieuwd wanneer het gaat werken. In de bijsluiter staat dat je het een aantal dagen moet gebruiken voor optimaal effect. Dus volgende week maandag even evalueren. Als ik dan nog niet tevreden ben haal ik die probiotica er voor haar bij.

10. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier juist super resultaat op infacol
    en erge krampen op ABC en op orthiflor start. Dus per kind verschillend. (orthiflor wel de kuur afgemaakt, met goed resultaat)

Tip: niet de gebruiksaanwijzing volgen van infacol, maar goed naar je kind kijken qua krampen, als je echt elke voeding geeft, krijgt je kind er meer krampen van. Wij deden in de heftigste periode 3 x per dag, en daarna 2x per dag en als laatst 1x voor de nacht nog omdat ze snachts niet kon boeren.

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    De eerste slokken zijn iets minder vet dan de rest, daar komt het voor/achtermelk vandaan. Maar dat dat precies na 3 minuten komt is inderdaad onzin.
    Ik heb wel begrepen dat de melk die het meest recent is aangemaakt het vetst is, dat verklaart dus wel dat je met blokvoeden (evt. bijkolven aan de andere kant om je productie niet te doen dalen) krampjes kunt doen verminderen. Een avond clusteren aan één borst zou misschien kunne helpen.

Infacol hielp hier niet, de poep werd er gek van en mijn dochter liet heel veel 'lange winden' ipv steeds kleintjes. Ik had het idee dat er nog steeds dezelfe hoeveelheid lucht door haar darmen moest. Ik kampte met lichte overproductie en 'fonteinmelk' die ze nig niet weg kon drinken.

Verder hielp de draagdoek, over een knie leggen, in een warm badje, een warm compres op haar buik, etc. Met een week of acht werd het stukken minder.

Share This Page