wanneer naar 5 voedingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Alf, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Ons zoontje is ruim 9 weken oud, maar 5 weken te vroeg geboren.
    Hij groeit goed, weegt 5200 gram en is 59 cm.

Hij krijgt momenteel 6 flessen van 120/4 (3-7-11-15-19-23 uur)
    Alles wat hij krijgt aangeboden drinkt hij op.

Nu krijg ik van de kinderarts te horen dat dit maximaal is, het consultatieburo vindt hem te jong voor 5 voedingen, op de bus voeding staat dat hij met 4.5-5kg al naar 5 voedingen mag en van alle vrienden hoor ik weer verschillende berichten..

Wat mag hij hebben? Voor zijn voedingen van 15 en 23 uur moet ik hem echt wakker maken..

bedankt alvast!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Alf,

Ik ben het wel met het consultatiebureau eens. Ik zou nog even 6 flessen blijven geven tot dat je je kindje bij gaat voeden en extra drinken (water, lauwe thee) gaat geven. Je kindje heeft het vocht namelijk nodig.

groet,
    Anne

3. Alf

Alf Niet meer actief

#3 Alf, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2013
    Bedankt voor uw antwoord!

Alleen, wat ik niet snap is.. hij krijgt met vijf flessen dan juist toch meer vocht in 24 u?
    6 voedingen: 6x120= 720cc
    5 voedingen: 5x150= 750cc

Hij slaapt snachts steeds langer en laat er vaak zelf vijf uur tussen ontstaan. Ik ga hem niet wekken om er een fles in te proppen, maar dat maakt dat ik de hele dag aan het smokkelen ben.om de zes voedingen erin te krijgen zodat er overdag vaak 3.5 soms maar 3 uur tussenzit. Hierdoor is het voor hem toch ook niet duidelijk?

Mvg, Alf

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Alf,

Als je 5 x 150 ml wilt geven dan krijgt hij inderdaad voldoende vocht binnen. Dit zou voor zijn gewicht prima zijn. Hij is wel jong maar ieder kindje is anders en als jouw zoontje het beter doet op 5 flesjes, dan kun je dit volgen.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina