mijn zoon is over een week 5 maand, hij krijgt al een poos 5 flessen van 180cc + 2 scheppen voor hongerige baby's en 4 scheppen voor spugende baby's. Hij laat sinds 2 weken bij elke fles 70 cc staan. hij krijgt nog geen bijvoeding. en nu?
oja.. hij kreeg eerst 3 scheppen forte, nu dus 2 maar dat maakt geen verschil Hij is onrustig tijdens de fles, alsof hij er geen zin in heeft. het "schema" 07:00 Fles 180+6 11:00 Fles 180+6 15:00 Fles 180+6 19:00 Fles 180+6 22:30 Fles 180+6 zou hij al over moeten op 4 flessen? dan haal je toch de laatste fles eraf? ik ben bang dat hij dan rond 5 uur komt... ik hoop dat je me wat verder kan helpen
Beste Leeuw86, Als jouw zoontje een deel van zijn flesje laat staan zou ik adviseren om gewone voeding te geven in plaats van voeding voor hongerige baby's. En geef jij al bijvoeding? Zoals groente en/of fruit? Wellicht heeft hij behoefte aan nieuwe smaakjes en structuur. Groet, Anne
hoi! We zijn nu 2 dagen gestopt met de forte. maar alsnog drinkt hij de flessen niet leeg. niet dat dat erg is maar ik heb het idee dat hij zat eraan heeft. hij heeft vanmorgen om half 7 een fles gehad van 180 + 6 en had om half 11 weer een fles gemoeten, nu is het kwart voor 12 en nog kraait hij niet om eten,en is nog mooi aan het spelen op het kleed. met bijvoeding wil ik liever wachten tot hij 6 maand is. ik zit eraan te denken om 1 fles eraf te halen, die van 23:00, dat mag al wel toch? en dan flessen van 210 aanbieden, geen idee of hij dat al zou opdrinken, anders alleen de fles van 19:00 210?.. of als hij dat niet red flessen om de 5 uur gaan geven?
Beste Leeuw86, Ik zou nog niet overgaan naar 4 grote flessen. Met 5 maanden heeft toch echt nog de 5 flessen nodig. Maar waarom toch niet beginnen met het geven van wat kleine hapjes fruit? Het is nu wetenschappelijk bewezen dat je helemaal niet meer tot 6 maanden hoeft te wachten met bijvoeden maar dat het vanaf 4 maanden kan. groet, Anne