Wanneer van 5 voedingen naar 4 voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Frieda, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hallo Allemaal,

Ik lees hier en daar in de berichten hier, dat sommige kindjes van zo'n 3 maanden oud al op 4 flesvoedingen zitten en vanaf 's avonds om ongeveer 8 uur doorslapen tot de volgende morgen. Ik vroeg me dus af, wanneer je dan van 5 voedingen van 200 cc overgaat naar 4 voedingen. Met 3 maanden geef je namelijk nog geen bijvoeding en dan krijgt je kindje met 4 voedingen van 200 cc toch eigenlijk te weinig voeding in 24 uur. Of geven jullie dan 4 voedingen van bijvoorbeeld 210 cc water en 7 schepjes voeding?

;) Frieda

2. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    Ik lees mee! Die kleine van mij is alweer bijna zes maanden maar krijgt nog 5 voedingen van 210 + 7 schepjes (tussen 7:00 en 21:30h).
    Ik moet vanmiddag naar het CB dus verwacht dan een heel nieuw voedingsschema mee te krijgen met groente en fruit en dan dus waarschijnlijk ook 4 flessen ipv 5.

4 flessen voor een kleintje van 3 maanden vind ik wel weinig hoor, maar goed, ieder kindje heeft zijn eigen schema en heoveelheid.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Silke is wel met 3 maanden al op 4 flessen over gegaan, ze groeide zooo hard en had het echt niet meer nodig. Ik gaf in eerste instantie 2 keer 210/7 en 2 keer 180/6. Dat werd al vrij gauw 210/7.

Vanaf 4 maanden ben ik voorzichtig begonnen met bijvoeding.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn met 14 weken over gegaan naar 4 voedingen (8:00 / 11:00 / 15:00 / 19:30) waarvan de laatste fles later met wat Nutrix. Ging hartstikk goed. Eerst zaken we op 4x 210 ml / 7 maar dat bleek niet nodig te zijn. De laatste fles werd als snel 180 ml / 6 met Nutrix. We hebben trouwens de 5e fles (22:30) wel afgebouwd in een dag of 10 tijd.

Wij zijn met 4,5 maand begonnen met groenten

5. Alita

Alita Niet meer actief

Het enige wat je kunt doen is het uitproberen, Selina was op het laatst te moe om te eten dus toen heb ik haar na de bv van 19:00 rond 20:00 op bed gelegd en uitgeprobeerd. Dit ging niet meteen goed maar ze slaapt nu van 20:00 tot 9:00! Gewoon uitproberen je kindje geeft dit zelf aan.

6. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik heb begrepen dat je kindje eigenlijk 7 kilo moet zijn of 4 maanden. wij zij echter met 3,5 maand ook van de 5 de voeding afgegaanThijs woog toen 6250gram. we moesten thijs echt wakker maken om 23 uur en hij dronk over de hele dag gezien steeds minder. we hebben het geprobeert en het ging goed. maar na een week dronk hij zijn 4 flessen tot de laatste druppel leeg. we zijn toen weer even over gegaan op 5 flessen in een korter tijd. tussen 7 uur en 20 uur. maar dat werkte ook niet. nu hebben we weer 4 flessen van 180 + 6 en 's ochtends en 's avonds nutrix in de fles. dat mag pas vanaf 4 maanden begreep ik.
    wij hebben geprobeert wanneer hij zou komen als we de fles van 23 uur over zouden slaan en dat was om 7 uur.
    je kindje moet er wel echt aan toe zijn. als je kindje gewoon nog zelf komt om de voeding 's avonds zou ik het zeker niet doen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij gaven voeding op verzoek... en Fae sliep gewoon door en kwam nooit voor een late voeding. Wij gingen dus heel automatisch naar 4 voedingen. In eerste instantie gingen we 210 geven, maar dat dronk ze toch niet op. Dus ze heeft van 2,5 maand tot 5,5 maand op 4x 200 gezeten .
    Daarna ging ze van 3,5 fles naar 3 flessen.

8. sem ilse

sem ilse Lid

17 mrt 2008
    37
    0
    0
    Silke is nu 15 week en ben het weekend begonnen om een fles te laten staan want ze drong de 11.00 fles erg slecht en nu drinkt ze die leeg.
    Silke krijgt nu over 24uur 745cc en volgens de cb is dat genoeg voor haar doen.
    Ze is ook iets te zwaar voor haar lengte dus ze kan het ook wel hebben.

Gr.Annelies

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hihi, nog een Silke en ook goed in gewicht net als de mijne....;)

10. sem ilse

sem ilse Lid

17 mrt 2008
    37
    0
    0
    Haha ja idd en ook uit friesland zie ik

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Klopt. Akkrum ;)

12. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    even een vraagje, ik geef nu ook nutrix in de laatste fles. Ik lees hier nu dat het ook in de eerste fles toegevoegd word. Wat is het nut hiervan?

13. Frieda, heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

14. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Hier zijn we vorige week overgegaan op 4 flessen, dus met ruim 6 maanden. Hij dronk altijd een flesje rond half 7, 7 uur,voor het slapen gaan. Maar sinds hij bijna een heel potje leegeet heeft hij daar geen trek meer in. Ik geef hem nu om 17.00 een potje en rond 18.30 een beetje yoghurt of eerste danoontje. Dan gaat ie slapen en wordt ie meestal tussen 22.00 en 23.00 wakker en krijgt hij zijn vierde fles.

Het is dus eigenlijk vanzelf gegaan.

15. Dora2003

Dora2003 Lid

13 feb 2008
    64
    0
    0
    Volgens mij verschilt het per kind maar mijn beide kindjes kregen met 2 maanden 4 flessen. Beide zijn ook nooit 's nachts gekomen vandaar misschien snel naar 4 flessen. Op een gegeven moment moest ik ze elke keer wakker maken om 23.00 voor de laatste en volgens het cb mocht ik proberen die weg te laten. Ging gelijk goed dus daar waren wij welk blij mee. Dit is wel extreem vroeg want de meeste zitten dan nog op min. 5 flessen. Ik geef er 4 van 200 cc voeding (180 water 6 schepjes).

Succes ermee.

Gr. Dora

Deel Deze Pagina