Ik vraag me af wanneer je het beste naar een arts kan gaan als de kinderwens uitblijft. Graag hoor ik jullie ervaringen. Ik ben eind augustus vorig jaar gestopt met de pil en eerst gewacht op een normale menstruatie. Vanaf circa januari dit jaar ervoor gegaan, maar tot op heden nog zonder resultaat. Ik ben 32 jaar en weet dat je vruchtbaarheid drastisch afneemt ná je 35e. Heb in mijn hoofd dat ik circa na 1 jaar naar de huisarts ga als zwangerschap uitblijft. Hoop dat het niet zover zal komen, want dan zal de spontaniteit er wel meer afgaan. Aan de andere kant denk ik dat het dan beter is om te laten onderzoeken of het bij ons aan beide kanten OK is. Misschien zijn er meer vrouwen die met deze vraag zitten of hebben gezeten. Graag verneem ik jullie ervaringen.
Meestal hoor ik dat mensen na een jaar of 1,5 jaar naar de HA stappen voor evt advies of doorsturen. hopelijk is het niet nodig, veel suc6
Hoi, Wij zijn na een jaar naar de huisarts gestapt. Daar wat testjes gehad waaruit bleek dat we 35% kans hebben om op de natuurlijke manier zwanger te worden. Dat schijnt veel te zijn (ik ben zelf 33 jaar). De huisarts raadde ons aan om het nog te proberen, maar als we een verwijzing naar de kliniek willen, kan dat. Wij wachten tot eind dit jaar. Dan zijn we een jaar en 8 maanden verder...dan is het welletjes geweest. Groetjes,
Dank voor jullie reacties allemaal meiden! Ik houd het maar op een jaar, maar hoop dat het niet nodig is. Hopelijk is het voor jullie snel raak. En voor Zara75: proficiat met je zwangerschap! Jij hebt ook een hele weg ondergaan zie ik in je banner. Fijn dat dit forum bestaat, zodat je ervaringen kan delen. Mijn omgeving is nl. niet op de hoogte hiervan (op een enkeling ná dan).
bij onze eerste duurde het 3,5 jaar. Zijn niet naar arts geweest maar spontaan zwanger geraakt uiteindelijk. Nu ook een jaar bezig en pas naar dokter geweest en hebben verwijzing naar gyn gekregen. Daar gaan ze nu beginnen met onderzoeken.