Onze tweede is op komst en het is de bedoeling dat hj het ledikantje van Lotte gaat gebruiken. Moeten we nu een neiuw matrasje kopen?
Niks moet natuurlijk. Persoonlijk zou ik het wel doen denk ik. Vind het wel zo'n fris idee en matrasjes gaan niet eeuwig mee en zo heel duur hoeven ze ook niet zijn.
Als het gewoon een goed matras is zie ik niet in waarom je een nieuw matras zou moeten kopen eerlijk gezegd hoor. Voor de frisheid ligt er toch een matrasbeschermer overheen? Eventueel een topdek aerosleep erover, die kan op 60 graden in de wasmachine
Ik zou het niet doen, tenzij je kleintje veel gespuugd heeft of de fut uit het matrasje is. Ik heb een duur matrasje verschoon elke week de molton en er zit nog geen vlekje in het matras. Hier dus geen nieuw matras bij een 2e
Ik zou het ook niet doen hoor. Als het matrasje verder schoon en heel is.. Een goede manier van het matrasje opfrissen is het buiten leggen als het mistig is, in de winter. Eventueel op je droogmolen als je die hebt of gewoon een droogrekje.. Maar natuurlijk niet zo op de grond..
Zou echt geen nieuw kopen hoor voor een broertje of zusje kopen. Een tweedehands matras van een onbekende vind ik weer geen fris idee, maar van familie heb ik er geen moeite mee. Je weet toch zelf wat er met het matrasje gebeurd is en hoe schoon het is.
hier zeker wel een nieuw matrasje gekocht. Oke.. we hebben ook een nieuw ledikantje gekocht om dat Sam nog in ledikantje bleef slapen. Maar ik had zeker voor Fay een nieuw matrasje gekocht. Zo duur hoeven ze helemaal niet te zijn. (in het geval van matrasjes is het zeker niet zo dat hoe duurder hoe beter!) Ze krijgt al zoveel dingen die Sam heeft gebruikt, en sommige dingen mogen wel nieuw. (overigens hier heeft Sam het voor elkaar gekregen om vlekken door de molton heen te creeeren).
hangt er ook vanaf hoeveel er op geslapen is denk ik, hoe stevig het matrasje is oftwel: in hoeverre er een 'slaapdeuk' in zit die zich gevormd heeft naar het lijfje van de eerste. onze tweede komt in de familiewieg te slapen de eerste maanden. hier hebben wij een nieuw matrasje in gemaakt voor de eerste en die heeft er 3 maanden in gelegen. dat matrasje heeft weinig te lijden gehad en wordt dus weer gebruikt. zou het gaan om een matras dat 4 jaar gebruikt is, dan zou ik voor onszelf overwegen een nieuwe te kopen. in het ledikantje zullen we wel moeten straks. ik verwacht niet dat sven uit z'n ledikant is tegen de tijd dat de tweede van de wieg naar een ledikantje gaat