over maximaal 48 uur ouder.

Discussie in 'Prematuur' gestart door Maantje93, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Pff weet niet waar moet beginnen.
    Vanacht zijn na een zwangerschapsduur van 33.2d mijn vliezen gebroken. Daar bij meteen regelmatige weeën die toenamen. Omdat ik hart problemen heb mag ik alleen infuse weeën remmers die ze iets remmen. Ze komen minder frequent. Heb ook meteen longrijpers gehad. Ze gaan proberen het 48 uur te remmen zodat hij 2dosisen longrijpers heeft.

Het raarste is dat het totaal niet onverwachts kwam al heel de zwangerschap heb ik het gevoel gehad dat hij eerder zou komen. Met mijn lichamelijk gaat het ook steeds slechter zou hij er daarom nu al uit willen?

Ze hebben me in het ziekenhuis gelukkig gerust gesteld en daarom laat ik het nu over mij heen komen. Mijn man neemt vrij van zijn werk.

En ik kan geen oog dicht doen en lig al heel de nacht wakker.

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sterkte! Zelf geen ervaring, maar ik snap je ongerustheid en spanning!

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Heel veel sterkte! Zie in je onderschrift dat je kleintje voorloopt qua groei, dat is wel fijn nu! Mijn neefje is 4 jaar geleden geboren met 33 weken 6 dagen, toen een iniminie mannetje maar nu een beer van een jongen.

4. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zet m op mama!
    Als het even kan met jullie mannetje probeer hem dan na de bevalling toch direct op je borst te leggen, je ziet alle lichamelijke functies (hartslag, ademhaling, saturatie) dan verbeteren. Juist bij zo'n kleintje heel belangrijk.
    Maar natuurlijk alleen als het kan. Gelukkig loopt jullie kleine man voor!!
    Snap dat het heel spannend is :) ik duim voor je!

5. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik heb dit ook gehad, met longrijpingsproces. Ze probeerden het ook 48 uur te rekken, maar na 25 uur (toen ik net de tweede prik kreeg) moesten ze snel handelen en werd mijn dochter geboren middels keizersnede. En nu? Een wolk van een baby van 6 weken!

Heel veel sterkte, je bent in goede handen!

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Hoe gaat het nu met jullie? Helpen de weeenremmers nog steeds?

Onze uk kwam met 34.5 en ze houden het niet meer tegen na 34 weken. Ik was zelf veel ziek (heel veel blaasonstekingen) daarom zeggen ze dat hij eerder kwam.
    De verzorging op de neonatologie is echt heel goed. Fijne begeleiding kon daardoor ook met sondevoeding naar huis.

Veel succes hopelijk blijft de kleine nog even zitten.

7. Maantje93

Helaas werkt mijn eigen lichaam niet mee mijn hart heeft het zwaar en stoot de baby af om het zo maar te noemen heb zwakke weeën en krijg elk uur bloeddruk meeting en ctg vorige ctg was slecht de baby krijg te weinig zuurstof als mijn hartslag/bloedruk weg zakt heb een extra vochtzak maar die zorg dat bloeddruk hoog blijft maar niet dat ik mijn eigen beter voel

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    sterkte maartje

Hoop dat je toch even wat rust kan pakken!

9. maliro

maliro Niet meer actief

hoe is het nu?

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hoop dat alles goed met jullie gaat en dat de kleine niet eerder dan vandaag geboren wordt, sterkte!

11. Maantje93

Op 30-september na 12 uur weeen remmers is ons kleine/grote mannetje hij is 45 cm en woog 2295 gram! geboren. helaas hadden zijn longen het moeilijk maar na een nacht cpap knapte hij super op en had hij alleen een neus brilletje wie ook afgebouwd mog worden de voeding ging ook super. helaas maakte ze donderdag middag een super fout. hij zou met grotere stappen afgebouwd worden maar helaas hebben ze zijn zuurstof eerst op 100% toen 35% en toen weer 55% gezet. zijn longen zijn letterlijk opgeblazen. en onze kleine schat die smorgens super was werd langzaam een rood/paars mannetje die heel onrustig en moeilijk bewoog. ze maakte een controle foto en gaven vruchtwater wat nog in de longen zat de schuld dus weer aan de cpap. werd hij nog benauwder en savonds om 12 uur toen ze besloten dat hij naar het sophia moest maakte ze nog een foto anders mocht hij niet op transport en toen bleek hij een giega klaplong te hebben zijn rechterlong was zo verdrukt dat zijn linker long al het werk deed. gelukkig is zijn saturatie goed geweest al die tijd en gaat hij er zo te zien niks aan overhouden. nog voor vervoer is er een drain geplaats en is hij snachts om half 1 1 uur naar het sophia vervoerd mijn ouders zijn met mij en mijn man mee gereden. ik had net een spoed keizersneden gehad maar er werd voor mij niet echt iets geregeld in het sophia hebben we in een verloskamer kunnen slapen ik en mijn man en een dag later konden we een plek in het ronald macdonald huis krijgen. ik heb onze mannetje in zijn eerste week 2 keer vast gehouden waar van 1 x in het anderen ziekenhuis en 1 x gisteren avond omdat zijn drain er eindelijk uit mocht.
    ik vind het wel moeilijk en straks als alles voor bij is krijg ik de emotionelen klap nog denk ik. wij hebben een wondertje wie super hard gevochten heeft voor zijn leven. en nu nog doed aangezien hij met super stappen vooruit gaat. gisteren nacht is hij van de beademingsbuis gegaan naar neusbrilletje op 200liter omdat hij benauwd werd wat diep slijm blijk te zijn wat hij zelf ook omhoog werkt en dan niet meer schor klinkt werd hij naar 300liter gezet. en nu vanacht is hij afgebouwd naar 100liter op 31% hij had gelukkig heel goed geslapen. als er nu plek is mag hij naar het amphia maar dat horen we pas om half 11 11 uur echt spannend dus!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeetje wat een verhaal! Fijn dat het nu goed met jullie gaat! Over de klap die zekr komt... neem de hulp aan als ze vragen of je behoefte hebt aan maatschappelijk werk of een andere vorm. Ik zag zelf niet dat het nodig was en heb het afgeslagen waar ik achteraf erg veel spijt van heb......

13. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie mannetje!
    Hoop dat je snel met hem kunt bundelen, daar genieten ze zo van! Ik duim voor een mooie toekomst :)

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Gefeliciteerd met het kleine wonder,hopelijk kun je hem snel veel bij je houden. Ook ik duim voor een goed toekomst!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heftig allemaal he.
    Een spoedkeizersnee is niet niks.

Gefeliciteerd en hopelik gaat het snel beter met jullie zoontje én jou.

Deel Deze Pagina