kdv wel of niet?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Roozjuh, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hallo meiden, zoals jullie zien ben ik nog lang niet bevallen maar gok dat mijn vraag hier wel thuis hoort.

Even kort over mezelf: Ik zit al !flinke! tijd(2jaar) ziek thuis vanwege rugklachten en heb deze klachten al 8jaar. Heb daar nu therapie voor en kan dus nu eigenlijk niet werken vanwege mijn rug.

Nu mijn vraag:
    Eerste weken/maanden na bevalling wil ik thuis blijven bij de kleine. Nu wil ik voor zekerheid voor áls ik toch paar daagjes ga werken, alvast inschijven voor kdv. Maar ik lees op hun site dat er inschrijfgeld is... Ik weet nu alleen niet of ik na de bevalling wel ga werken paar uurtjes of dat ik fulltime thuis blijf. Straks betaal ik inschrijfgeld en gaat mijn kind helemaal niet eens naar kdv... hebben meer ouders hier ervaring mee?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hadden we helemaal geen inschrijfgeld.. Als het om een klein beetje gaat, en de wachtlijsten zijn lang, zou ik het wel doen.

Zijn er geen andere KDV's zonder inschrijfgeld?

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier zitten ze zo'n beetje allemaal bij 1 grote organisatie. SKL heet dat en daar zitten 12 kdv's, 27 bso's en 2 psz bij aangesloten. Inschrijfgeld is 20,- Het valt wel mee gelukkig maar vind het onzin als je het mij vraagt... heb natuurlijk geen ervaring op dat gebied dus misschien is inschrijfgeld wel heel normaal. Heb ook na zitten denken over gastouders maar ik heb zeer weinig vertrouwen in vreemden. Opa's en Oma's gaat helaas niet, die wonen allemaal 2uur hier vandaan...

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier is het inschrijfgeld ook 20 euro, voor 1 kinderdagverblijf. Ik heb mijn aanstaande spruit in september al ingeschreven voor komende september en net gehoord dat ie uiteindelijk toch pas in december terecht kan en niet in de groep die wij wilden. Dus ik kan alleen maar aanraden om in te schrijven en te hopen dat je een plekje kunt krijgen wanneer je dat nodig hebt. Afzeggen kan altijd nog.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou inderdaad voor de zekerheid inschrijven, dadelijk wil/kun je wel gaan werken en dan is er een wachtlijst.

Het inschrijfgeld vind ik trouwens geen onzin, dat is natuurlijk om te voorkomen dat iedereen zijn kind overal gaat inschrijven en dus een plekje 'bezet' houdt terwijl ze helemaal niet komen en zich misschien niet afmelden. Wij hoefden bij ons trouwens geen inschrijfgeld te betalen (maar er waren dan ook geen wachtlijsten ;) )

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou me ook inschrijven!

7. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

wat ik wel zou doen als ik jou was, ( ik werk zelf op een kdv)

als je besluit b.v. om eerst thuis te blijven, stel een jaar, dan zou ik als ik jou was toch mijn kind b.v. 1 dag naar het kdv brengen, omdat als je dan later wat mee rwilt gaan werken( als je dat wilt eh) het dan al gewend is.

wij hebben veel kindjes rond de 1.5 jaar die veeeeeel meer moeite hebben met wennen dan een kleine baby zou hebben.

de ouders denken dan ook goed te doen zegmaar om ze thuis te houden tot die tijd, maar dan is het wennen veel zwaarder voor het kind, omdat die het dan veel bewuster mee maakt.

:)

groetjesss

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bedankt voor de reacties en tips!
    Ik ga me komende week meteen inschrijven daar

Groetjes

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    een vriendin van mij moest ook inschrijfgeld betalen maar wij niet bij die van ons.

maar €20,- valt best mee toch? ik zou me inschrijven.

Deel Deze Pagina