Hallo allemaal, Voor iedereen die een weegschaal (bv van thuiszorg) in huis heeft en hun kind(eren) weegt een adviesje: leg je baby op zijn/haar buik! Dan heb je een iets betrouwbare gewicht. Dit is eigenlijk een advies voor iedereen die een pas-geborene in huis heeft en zijn/haar gewicht in de gaten wilt houden. Wij hebben nogal problemen gehad met de weegschalen. Toen mijn dochter uit het ziekenhuis kwam (lag daar omdat ze niet wilde drinken, bleek vsd te hebben) moest ze natuurlijk een bepaalde hoeveelheid binnen krijgen. Aangezien ik bv gaf besloten wij te gaan wegen. Soms had ze - 40cc gedronken. Dat kan natuurlijk nooit! Wij zijn om die reden overgestapt op gekolfde melk geven in de fles. Hierdoor gaat natuulijk je bv achteruit en dat is jammer. Laatst hoorde ik van mijn vk dat het verstandig is je kindje neer te leggen op zijn/haar buik. En dat hebben we gedaan met ons manneke en dat werkt perfect!
Oh handig hé! Dat gaan we proberen. Ik vroeg mij altijd al af waarom de babyweegschaal thuis zo'n vertekend beeld geeft t.o.v. de weegschaal bij de kinderarts.