Hoi! Mijn meisje is al sinds donderdag ziek. Koorts, diarree en spugen. Vrijdagochtend met haar bij HA geweest, maar alles oke. Gewoon een buikgriepje. Drinken en plassen doet ze goed. Maar vanochtend werd ze wakker met deze vlekjes. (Zie foto). Haar opa heeft het nu ook. Die zijn gisteren geweest. Overigens is de koorts nu weg. Is het de 6e ziekte?
Weet ik niet. Ze ligt nu te slapen. Zal het even proberen als ze wakker is. Ze heeft een paar van die vlekjes achter dr oortje. Nu trekt ze met dat oortje steeds naar haar schouder toe. Lijkt wel af ze jeuk wil stillen. Jeukt t ook?
Hier hetzelfde. Had er een topic over geopend omdat ik eerst niet wist wat ze had. Ze had 3 dagen flinke koorts en opeens was de koorts weg en zat ze onder dezelfde vlekjes. Met name in haar gezicht en nek. ik had begrepen dat het niet jeukt en het vanzelf weer over gaat. Ook hier trekt ze continu aan der oortjes maar die mankeren niets volgens de huisarts. Sterkte!
Ziet er wel uit als de 6e ziekte idd. Mijn zoontje had precies hetzelfde. 4dagen hoge koorts en op dag 5 deze plekjes
Ah oke, ergens een beetje gerustgesteld. Als de koorts morgen niet over is moet ik toch even weer de huisarts bellen. Maar haast zeker de 6e ziekte dus. Kan ik er iets aan doen?
Mijn dochter had de zelfde soort vlekjes. Bij de ha vertelde ze dat je er niks aan kan doen en dat het vanzelf over moet gaan, ze wisten niet zeker of het de 5e of 6e ziekte was.
Denk wel de zesde ziekte idd, koorts hoort wel weg te zijn als de vlekjes er zitten, trekt na een paar dagen weer weg en jeukt niet. Niks aan te doen verder. Mijn dochtertje had er wel keelontsteking bij dus zou even alert blijven op de koorts en keel en oren.
Hier had onze dochter een variant op de zesde ziekte. Ineens bultjes, lijkend op de waterpokken. Maar het bleef bij een paar en ze was niet ziek en heeft geen koorts gehad. Vreemde is dat nu zowel ik als ml (die zit echt helemaal onder) ook vlekken en bultjes hebben. Ook heeft hij lichte verhoging. Nu las ik alleen op internet dat het zeer zeldzaam is dat een volwassenen deze ziekte krijgt. Weet iemand daar misschien meer van? Fijne avond!
Ah, wel fijn dat ze nergens last van heeft. Ehm, mijn schoonvader heeft ook dezelfde vlekjes sinds gister. Maar geen verhoging en voelt zich verder prima. Schijnt wel zeer besmettelijk te zijn. P.s, oortjes & keel etc hou ik goed in de gaten. Er komen momenteel maar liefst 4 tandjes door.
Ml is toch maar even naar de ha geweest vandaag. Gelukkig niks om ons zorgen over te maken. Daar en tegen heeft onze meid weer iets anders onder de leden. Koorts en een naar hoestje. Zo blijven we bezig .