Hoi allen, Ik lees af en toe een beetje mee hier als ik denk dat het mijn vragen beantwoordt, maar verder houd ik niet zo heel erg van fora en ook niet zo van vrouwengezeur (no offence, lekker doen als jij het leuk vindt). Ik zit me een beetje in te lezen omdat ik gisteren een positieve zwangerschapstest had, maar het is me niet helemaal duidelijk wanneer ik enige actie moet gaan ondernemen. Op één website las ik, als je zes weken zwanger bent, maak je een afspraak met de verlokskundige voor de 9-weken-controle. Op een andere staat, als je zes weken over tijd bent, maak je een afspraak met de huisarts of verloskundige. (Mijns inziens is dit dan 10 weken zwanger, toch?) Dus wat is het nou? Ik zit nu op 4 weken (en 2 dagen) vanaf begin laatste menstruatie, moet ik nou over twee weken gaan bellen of pas over zes? Twee toch? Lijkt me.
Je kunt gewoon een verloskundigenpraktijk kiezen en bellen voor een afspraak. Ik heb dat vrijwel meteen na mijn positieve test gedaan en toen is er een intakegesprek gepland voor een paar weken later.
Als je de verloskundige gewoon even belt en dit tegen haar zegt, dan zal zij wel een afspraak maken voor over een paar weken.
Ik zou zeggen bel gewoon een vk en zij geven wel aan wanneer je kan komen voor een intake en eventueel echo. Ik had de intake met 7 weken 4 dagen, maar had meteen na de posi-test gebeld. Je kunt gewoon een afspraak inplannen wanneer je weet dat je zwanger bent. Aan de telefoon zullen ze waarschijnlijk aan de hand van je laatste menstruatie de voorlopige termijn bepalen. Bij mij ging het helaas mis, maar ik kreeg een prima begeleiding door ze. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Ik heb ook gebeld na posi testen, eerst paar gedaan om echt zeker te zijn hihi. Kreeg met 5,5 week gelijk eerste echo, deden ze altijd bij de intake om gelijk te kijken of er een vruchtzakje zat. Dat zat er maar verder was er nog niks te zien. En nu... Nu wachten we tot ie eruit komt hihi