5 weken zwanger en moeite met eten

Discussion in 'Zwangerschap' started by wolchu, Jan 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    hallo, wil even weten of dit normaal is.

ben 5 weken zwanger en moet mij echt dwingen om te eten. ben niet misselijk maar heb echt geen honger. heb ook niet echt zin in iets speciaals. bij mijn dochter had ik dit wel.

2. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik had dat ook, ben nooit misselijk geweest en heb nooit overgegeven maar een groot gebrek aan eetlust, ben inmiddels bijna 25 weken en nog moet ik mijzelf dwingen om wat te eten. En als ik iets eet zit ik na een paar happen vol. Ben ook nog niks aangekomen maar gelukkig groeit het kindje wel goed.

De dingen die ik wel naar binnen kreeg waren yoghurt/vla/fruit en waterijsjes. En nu is dat nog steeds zo'n beetje het enige wat ik makkelijk eet, de andere dingen moet ik mij echt toe zetten.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Yep herkenbaar had ik ook toen!
    Ging bij mij vanzelf over....hoort erbij!
    Gefeliciteerd trouwens!
    Enne.....je baby pakt toch wel wat die nodig heeft dus geen zorgen

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst Gefeliciteerd!

Is herkenbaar!
    Ik had het ook, vooral met avondeten..
    En dat is bijna de hele zwangerschap zo gebleven..

Succes!
    En vooral geniet van je zwangerschap!
    Liefs, LB

5. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Van harte!

Ik herken me hier ook helemaal in. Ik kan nu sinds een week of 2 weer 'normaal' eten, maar heb toch echt een week of 4 geen hap door mijn keel kunnen krijgen. Ik was er vol van overtuigd dat ik misselijk zou worden, of zelfs zou moeten spugen van eten. Had er echt een afkeer tegen.

De eetlust is nu weer dubbel en dwars terug, merk zelfs dat ik het niet meer red op mijn normale ontbijt. Komt dus vast helemaal goed :).

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    In het begin had ik dat ook! Was ook niet misselijk maar totaal geen eetlust, ik heb vaker pap gegeten toen.

na een tijdje kreeg ik de honder die ik toen niet heb gehad hihi...

Nu heb ik best vaak honger en word ik snachts wakker.
    Maar er zijn ook wel eens dagen dat ik geen zin heb om s avonds het middag eten te eten.

Succes

7. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Bij mijn eerste had ik dat ook heel sterk. Niet misselijk, maar gewoon echt geen eetlust en heeeeeel snel vol. Ik heb veel crackertjes e.d. gegeten, het was net alsof ik alles met calorien niet meer lustte :p.
    Ongeveer 6 kg afgevallen en na de 16 wkn kwam mijn eetlust weer terug. Uiteindelijk gewoon 14 kg aangekomen.

VK zei heel charmant: baby is een parasiet, pakt alles wat het nodig heeft en als er iets overblijft is het voor jou ;).

8. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

Apr 25, 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Ik eet nu sinds een week juist veel! :)

9. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

Aug 28, 2012
    292
    1
    0
    nederland
    heel herkenbaar.. ben zelf een kilo of tien afgevallen en nu nog misselijk en geen eetlust.. baby doet het gelukkig goed en heeft er geen last van..

10. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    bedankt voor de reacties. ben wat gerustgesteld. mijn ongerustheid komt omdat ik de vorige keer 20 kg ben afgevallen door misselijkhjeid. hierdoor was mijn dochter vrij klein (2630 gr).

Share This Page