Wanneer naar de dokter?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brrr, Jan 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brrr

Brrr Lid

Jul 9, 2006
    71
    0
    0
    Hoi Dames,

We zitten nu in ronde 11 en a.s. zaterdag NOD. Ik denk dat ik gewoon ongi ga worden.
    Dan dus ronde 12 in ... Ik zie er een beetje tegenop. Als het dan niet lukt, zijn we een jaar (va eind februari 2006) 'bezig'. Eigenlijk had ik dit nooit verwacht. Ik had gehoopt en in het begin zelfs gedacht binnen een half jaar zwanger te zijn. Dat valt dus even vies tegen...

Ik heb een regelmatige cyclus. Ik heb ook een paar maanden getempt en daar was een duidelijke eisprong te zien; niets mis mee zou je zeggen.
    Begin december ben ik wel eens bij de dokter geweest voor buikpijn en toen heb ik ook gezegd dat we bezig zijn met zwanger worden. Hij zei al wel dat mijn man een zaadtest kon laten doen maar dat je na een jaar proberen pas 'serieus' geholpen wordt.
    Mijn man is niet zo voor een zaadtest maar dat geeft niet, ik krijg hem nog wel om.

Maar mijn vraag is nu eigenlijk wanneer ga je naar de huisarts als je 'denkt' beiden gezond te zijn?

Ik heb nu zoiets van 'als het na de zomer nog niet gelukt is, dan gaan we naar de dokter'.

Alvast bedankt voor jullie reacties. xxx

2. Niet meer actief

Hey lieffie ;)

Als je boven de 35 mag je na een half jaar al naar de ha
    Onder de 35 dan laten ze je meestal eerst jaar zelf proberen, dus je kunt naar de ha gaan als je wilt, je bent lang genoeg bezig

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wanneer jij wilt, gewoon gaan. Zeker nu je een jaar bezig bent, zal je huisarts je echt wel serieus nemen. Maar je kunt ook rustig nog een half jaartje blijven proberen. Waar jullie je maar het prettigst bij voelen.

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij zijn heen geweest toen we ronde 13 in gingen.
    kregen wel een brief mee voor een zaad test alleen die moet nog steeds gedaan worden.
    en ze zei 70% word maar binnen een jaar zwanger.
    ze zei al probeer anders nog even en anders door naar de gyn.en ze zei kan ook door stress komen en dat je er heel erg mee bezig bent.
    ik heb sinds dat we gestopt zijn met de pil al een regelmatige cyclus

5. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    tja, wat wil je zelf...

je kan bij de huisarst ook een zaadtest laten doen, die is niet zo uitgebreid als bij de gyn, maar daar kun je wel aan zien of het goed is.
    Als het goed is dan kun je bv. besluiten om ngo even te wachten, maar als het toch minder goed is, wordt je vaak wel doorverwezen naar de gyn, en dat is dan wel handig.

Voor mannen is het toch een beetje een afbreuk van hun ego als het zaad minder goed blijkt te zijn en daarom willen ze het vaak niet, maar je bent dan wel zeker van je zaak, dat het daar aan ligt of juist niet.En niemand anders hoeft het te weten toch?

groetjes diana

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi hoi,

Wij zitten ook nu in ronde 11 en gaan wrs volgende week ronde 12 in. Moet vrijdag weer ongesteld worden en heb wel het gevoel dat dit gaat gebeuren.
    Mijn man heeft zelf voorgesteld om na deze ongesteldheid naar de huisarts te gaan en na een jaar proberen lijkt me ook wel dat dat moet kunnen. Mijnman ziet het echter niet als het falen van zijn mannelijkheid, maar wil gewoon heel graag kinderen met mij en als daarvoor een arts nodig is, dan heeft hij daar totaal geen moeite mee.

Liefs Daffie :D

7. ik denk dat dat heel persoonlijk is, je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt../ wat je ook doet succes~!

8. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Wij gaan ronde 19 in (nu 13 maanden bezig) en hebben besloten om nog 1 ronde af te wachten en dan neer de HA te gaan, dan heb ik ook alvast 3 temp. kaartjes en helaas hebben we dan wat extra hulp nodig denk ik..

Share This Page