Wanneer naar de HA?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tutsje, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Hee Meiden,

Ik vraag me af wanneer kan je naar de huisarts gaan voor bv een zaadtest of andere testen? Of verschilt dat per huisarts?

Graag jullie reactie, wanneer zijn jullie naar de HA gegaan of wanneer gaan jullie?

2. babs81

babs81 Niet meer actief

na een jaar .. dan doen ze er meestal wat aan, gezien er binnen een jaar heel veel zwnger raken!!
    Dus nog even geduld!

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    He ik ben na een jaar naar de dokter gegaan, die heeft ons toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Wens je heel veel succes

4. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Ik geloof onder de 35 na een jaar en vanaf 35 jaar kan je ook al na een half jaar naar de HA gaan.

5. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    dank je wel voor jullie reactie meiden, je hoort zoveel verhalen en meiden die naar een paar maanden naar de HA gaan.

@Bloemetjes gefeliciteerd met je zwangerschap aan je berichtje te lezen zijn jullie ook al even bezig op de natuurlijke wijze zwanger geworden?

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij zijn met 8 maanden proberen gegaan omdat mijn cycles echt een troepje was en we werden meteen doorgestuurd.
    We hoefte ook niet te tempen enzo omdat mijn cycles vaak te lang was.

Succes met zwanger worden..

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt!

Ik had mazzel trouwens. Ik was net 34 jaar en heb een lieve huisarts. Deze verwees mij na een half jaar proberen door naar de gynaecoloog.
    Echter.... van de gynaecoloog moesten wij het alsnog weer een half jaar zelf proberen.

Conclusie: je wordt meestal pas na een jaar zelf proberen geholpen.

De meeste vrouwen worden namelijk binnen een jaar zwanger.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij werden wel na 8 maanden meteen geholpen door de gyn omdat ik een onregelmatig cycles had dus het klopt niet altijd dat je minimaal eerst een jaar zelf moet proberen.

Wij waren na 14 maanden bijna klaar met alle onderzoeken van de gyn ( duurde allemaal erg lang ivm de samenlevingstest die gedaan moest worden in een lang cycles van mij) en toen waren we gelukkig spontaan zwanger..

9. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    En als je vriend/man nou 35 is het dan ook mogelijk eerder naar de HA gaan?

10. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Wij zijn een uitzondering... met 4 maanden naar de HA gegaan ivm zeer lange en onregelmatige cyclus...
    Daardoor direct door verwezen naar de gyn want had zelf geen eisprong... nu voor het eerst in bijna 9 maanden deze maand een eisprong gehad dmv clomid :D

11. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    @Flippo nu hopen dan het snel raak mag zijn, succes :D

12. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben nu net na 1 1/2 jaar naar mijn huisarts gegaan,die zei al gelijk dat ik na een jaar had moeten komen..
    Dus nu naar de gynaecoloog om te laten onderzoeken of het bij ons wel via de natuurlijke weg mogelijk is.

13. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Succes Sylvia nu maar duimen dat het snel raak mag zijn. Vind het trouwens knap dat jullie zolang konden wachten.

14. wsk

wsk Lid

12 mrt 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

Het wordt een lang verhaal.....
    ik heb al een zoontje van bijna 1,5 en nu willen we sinds de zomer graag een 2e. Ik had voorheen altijd een onregelmatige cyclus. Ik was 3 maand niet ongesteld geweest en kreeg een verwijzing voor de gyn. Toen ik daar was zag ze wel 2 eitjes zitten, maar ze dacht dat de eitjes niet verder gingen bij mij en dus geen eisprong zou krijgen. Ik kreeg medicijnen voorgeschreven om de menstruatie op te wekken. Maar....
    ik wist dat bij zoveel mm de eitjes ong. gaan springen en dacht daar zit ik nu wel heel dichtbij. Dus laat ik toch nog maar ovulatietestjes gaan doen en kijken. en ja hoor, een paar dagen later, na 3 maanden eindelijk een eisprong! En 2 weken later een positieve test! en het resultaat is nu dus 1,5 jaar oud!
    Nu heb ik cyclussen tussen de 5 en 6 weken. Ben sinds juli bezig. Zou ik nu naar de gyn gaan of nog even wachten? Alle andere testen waren destijds goed.
    Zit namelijk te denken aan clomid ofzo, want met deze cyclussen heb ik minder kans.

Deel Deze Pagina