Alles voelen: kan dat echt?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dedee, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    Alles wat moet, weinig wat mag, en .. eten! Vooral
    Hé dames!

'k Heb nu toch iets raars gehoord! Liep 'k net even naar de winkel, blijkt het er gigantisch druk te zijn (zal me leren met m'n uitstelgedrag!) Het is niet echt m'n gewoonte om te luistervinken, al kon 'k me nimmer bedwingen toen 'k het woord "zwanger" hoorde waaien.

Stonden er twee oudere dames te praten over hun kleindochters. Zegt de ene tegen de andere: "Ze wist al lang dat ze zwanger was! Ze voelde zich zo speciaal, dus wist ze dat ze bevrucht was. En ze heeft gevoeld dat het in haar baarmoeder aankwam."

Eerst grinnikte 'k even, want zo'n bizar verhaal. Al vraag ik me nu af.. kan zoiets echt? Zijn er onder jullie die weten dat ze bevrucht zijn en weten wanneer het innestelt? :$ Voel me weer zo'n leek :)

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi Dedee, moet lachen om je manier van schrijven. :)

Nou, ik heb nooit geweten dat ik zwanger was omdat ik me speciaal voelde hoor. :D

Maar wel een week voor NOD krampjes en druk op mijn onderbuik, gevoelige borsten en vlagen van misselijkheid. Anders dan bij een naderende menstruatie. Deze maand ben ik er ook ronduit voor uitgekomen dat ik het gevoel had zwanger te zijn. En het klopte. De vorige keer wist ik het ook een paar dagen voor NOD. Ondanks maar hele vage streepjes wist ik het gewoon zeker.

Moment van bevruchting heb ik nooit gevoeld, kan volgens mij ook niet.

Edit: Maar ik ben inmiddels ervaringsdeskundige zwanger zijn. :)

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik denk door ervaring ook zeker wel dat zoiets kan, niet omdat je lichamelijk eitjes voelt bevrucht voelt worden of zo. Het is iets anders, maar ik wist ook heel veel dingen die je eigenlijk niet kan weten. Ik wist b.v. bij mijn missed abortion, meteen bij de eerste positieve test dat het niet goed zat, hoewel ik gewoon alle symptomen had en geen lichamelijke aanwijzing dat er iets niet goed zou zijn.
    Ik denk dat het met intuïtie te maken heeft en dat dat bij zwangerschappen en kinderen gewoon iets is wat sterker naar voren komt dan bij veel andere dingen.

4. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    Het is een gave ;)
    Op een of andere manier vinden mensen m'n manier van schrijven grappig, al doe 'k niet eens veel moeite. Dus neem 'k 't op als compliment, dank je :D

Het leek me ook zo gek! Hoe kan je nu weten dat je eitje bevrucht is. 'k Stel het me dan telkens voor alsof je een wipje maakt, omdat het zaadje erin floept. En dan moet 'k lachen :p

Vorig jaar wist m'n vriend het voor mij. Hij duwde op een ochtend een testje in m'n hand en zei: "Het is nimmer normaal hoe vrolijk jij bent, testen maar!" Vond ik niet zo'n compliment :$ Haha!

'k Heb nooit echt iets gevoeld, tenzij na m'n NOD. Daarmee dat 't me sterk leek!

Trouwens: Ik duim met je mee! Dat alles goed gaat! Een broer/zus erbij voor je dochtertje! Proficiat!

5. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    Ohh.. Dat vind 'k wel heel erg.. Zou het onbewust zijn dat je het wel kan voelen dan misschien?

Bij m'n eerste zwangerschap wist 'k gewoon niet dat 'k zwanger was. En toen 'k het wel wist, verloor 'k het een paar uur later.

Bij m'n tweede wist m'n vriend het. Dus zelf voel 'k precies niets. :(

6. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik denk dat veel vrouwen het intuïtief wel kunnen aanvoelen.

Zo heeft mijn moeder het al 3x juist gehad dat mijn zus zwanger was (2x) en bij mij 1x voordat we het zelf wisten.

7. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    M'n grootmoeder wist 't bij ons ook, en dat kwam blijkbaar doordat ze het zag aan m'n opgeblazen gezicht. Vond 'k eng! Al kon 'k er wel inkomen.

Maar zelf voelen.. Nu ga 'k zelf ook es bewust platliggen en gewoon eens gewaarworden wat er allemaal gebeurt in die buik. Vind het plots heeeeel interessant worden :)

8. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik geloof ook dat je het intuïtief kan weten. Ik wist bij mijn ma ook dat het niet goed zat ookal hadden we een week daarvoor het hartje nog zien kloppen, iets in mij zei dat het over was.. en helaas klopte dat.
    Nu, ookal ben ik super bang voor teleurstelling en durf ik het bijna niet te zeggen, heb ik echt het gevoel dat ik zwanger ben. Ml trouwens ook en die is altijd heel voorzichtig met zijn uitspraken.
    Girl power noemen we dat ;)

9. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    'k Blijf het indrukwekkend vinden dat zoveel mensen zoiets aanvoelen! Voel me ineens heel wat minder vrouw :$ Haha!

Tijd om m'n innerlijke girl te gaan zoeken denk 'k!

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik denk dat je dan juist allemaal dingen gaat voelen die er niet zijn ;) Bij mij komen dat soort dingen in elk geval juist als ik er niet zo bewust mee bezig ben.

11. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    Toemme.. Dan ga 'k dat toch maar niet doen, ben nu net uit m'n dalletje gekropen :)

Wel gek, al die vrouwen die het zomaar kunnen, begin 'k me toch af te vragen of het aan mij ligt. Of misschien sluit 'k het na al die pech buiten. Want, hoe erg het ook is, 'k probeer er elke keer vanuit te gaan dat m'n test wit blijft. Want die teleurstelling blijft vreselijk irritant he!

12. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Logisch hoor Dedee! Die teleurstelling is verschrikkelijk en het is dan denk ik ook een soort van zelfbescherming. En als ik het zo lees heb jij al aardig wat voor je kiezen gehad. Ieder mens is anders en gelukkig maar anders word het zo'n saaie boel toch!? ;)

13. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    Wel, je kikkert me weer helemaal op AngelaSR! :)
    'k Hoop dat 't aan die zelfbescherming ligt, want 'k wil een supermama worden natuurlijk :cool: haha

EN! 'k Wou toch dat 'k qua wachten wat meer op jou leek! Jij kan wachten! Ben 'k weer jaloers op hoor :D

14. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Als jij al de intentie heb een supermama te worden dan word je dat ook! Heeft alles met inzet te maken, en als ik het zo lees loop je over van de liefde voor je toekomstige kindje en dat is alles wat je nodig hebt om de term super voor mama te mogen zetten! :)
    En ik wil je met liefde aanmoedigen om te wachten, je kan het meid!!! :D

15. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    Nu ben 'k gemotiveerd! Stel je me maar voor met zo'n rechte rug, dat 't lijkt alsof er een bezem euh.. ergens in zit ;)
    Jij kan iemand boosten joh :D

Enneuh, WIJ gaan supermama worden! :p Ben toch zo benieuwd!

16. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik ook!! En fijn dat ik je zo'n boost kan geven! Met zulke supermama's in spe moet het toch goed komen zou je zeggen! ;)

17. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    Wees daar maar zeker van! :D Die positiviteit kan enkel maar voordelen geven!

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ook!

Als ik uit moet gaan van mn intuitie en wat ik voel dan ben ik elke maand wel zwanger :p
    Ik wil te graag denk ik

19. Dedee

Dedee Actief lid

15 feb 2015
    140
    0
    0
    @Naomi2014: Dat moet een vreselijk gevoel zijn..? Die teleurstelling elke keer.. Misschien moeten we ons maar zo "chill" mogelijk opstellen? En vooral veel klussen? :D

20. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Daar sluit ik me bij aan. Volgens mij beeld je je juist vanalles in als je bewust gaat liggen voelen of er iets zit

Deel Deze Pagina