Wanneer naar de huisarts gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joyce01, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm van kort naar heel lang dus? Ook irritant ;)
    Vind jij het raar om nu al naar de huisarts te gaan in mijn situatie? Twijfel nu weer of niet te snel ga en stom is etc.

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Il heb gister ook die vraag gesteld aan een gynaecoloog op dit forum. Kreeg als antwoord dat het heel normaal is dat t lang duurt.

3. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging na 3 maanden,toen prikte ze alleen mijn bloed.Na 6 maanden geen ongesteldheid ging ik weer,toen kreeg ik een kuurtje om het op te wekken.Dat had niet geholpen dus na 8 maanden ging ik weer en heb ik om een echo gevraagd.Daaruit bleek dat het PCOS was. Huisartsen willen je vaak na een half jaar pas een beetje serieus nemen heb ik het idee.En misschien ook wel terecht,want vaak is het ook niks.Ik ken er wel een paar die bijv 7 maanden niet ongesteld werden en eenmaal ongesteld gewoon snel zwanger.

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Nee hoor! Als jij je zorgen maakt mag je gewoon naar je HA, leg het uit, en laat je eventueel 'gewoon' geruststellen. Ik heb bij mijn vorige cyclus gebeld bij ongeveer 48 dagen, en een paar dagen later werd ik ongesteld.

Nu ben een maand geleden bij de HA geweest voor het eerst deze cyclus, maar daarvoor had ik ook al gebeld toen in ergens in de 70 zat.. ;)

Succes!!

Liefs,

5. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou kom er net vandaan.. Beetje ongemakkelijk was het wel! Ze ging even voelen zeg maar, maar ik was wel een beetje gespannen dus trok mijn spieren soms te veel aan. Tja lig ook niet elke dag zo bloot op zo'n tafel ;) maar leek goed. Was volgens haar wel logisch dat als ik voorheen onregelmatig was, dat nu ook ben. Advies was om tot eerste menstruatie condooms te gebruiken. Na jaar pas terugkomen. Zal minder kans hebben, omdat ik door onregelmatige cyclus minder vaak een eisprong zal hebben.

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ha Joyce! Beetje erg late reactie. Ma goed. Ben je gerustgesteld? Blij dat je toch bent gegaan?

Hoe is het nu al wel ongesteld geworden? Op hoeveel dagen zit je nu? Ik 71 hier ook nog niks.

Ana Keith hoe is het bij jou? Volgende week na de gynaecoloog?

7. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben blij dat ik ben gegaan. Maar niet echt gerustgesteld hoor.. Zit nu op dag 81 volgens mij en ben het zo zat! Maar na een jaar nemen ze pas serieus bij de huisarts. Maar goed kan alle kanten op, dus wacht ongeduldig verder ;) misschien dat ik toch ga temperaturen om te ontdekken of er wel een eisprong is.. Maar de andere kant zie ik het ook niet zo zitten omdat elke dag te doen haha.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    @ Joyce: lastig hoor, ik ken het wel, houd het gewoon in de gaten, hoelang geleden was je nu met de pil gestopt? Als het nog langer gaat duren, kun je altijd weer aan de bel trekken, dat heb ik een maand geleden ook gedaan (maar dat vertelde ik hierboven al, hihi), en ik kan a.s. maandag pas bij de gyn terecht, terwijl ik 9 maanden geleden met de pil ben gestopt, en dus ook nog geen jaar bezig ben, maar deze cyclus kun je dus écht niets mee...

Wel apart trouwens dat je HA onderzoek heeft gedaan, tenminste ik bedoel: ik ken dat dus helemaal niet, hahaha. Of doen meer HA's dat?

@ Madame V: Nog steeds geen ongesteldheid óf zwangerschap. :( Maandag idd naar de gyn, ben best nerveus *nu al..*
    Begin eigenlijk best rekening te houden met PCOS, maar dan? Blijft nog even afwachten. :)

Liefs,

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ha ana leigh zou ik ook hebben hoor. Ben wat dat betreft echt zo'n angsthaas qua dokters tandartsen enz denk altijd heel snel dat iets pijn gaat doen vandaar dat ik nu ook nog niet echt drang heb de huisarts te bellen. Punt 1 wil ik niet zo'n onderzoek en punt 2 doen ze net wat jullie zeggen dan waarschijnlijk toch niks. Haha lekker struisvogel politiek he.

Hoe zaten jullie de periode na het stoppen dan? Ik ben 8 april gestopt. Wel weer meer puistjes enz. En ook wel gerommel in mijn buik dat ik soms denk van er gebeurt wel wat zeg maar.

Fijn dat jullie zo snel reageren. Ik had zo lang niet gekeken ik dacht ik ben al te laat en jullie kijken er niet meer op.

Gelukkig zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

10. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    #30 Joyce01, 18 jun 2013
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
    Ja jij succes bij de gyn! Snap ik hoor, ik was al zenuwachtig bij de huisarts en toen ze vroeg of ik wilde dat ze me ging onderzoeken schrok ik helemaal.. Maar dacht ja nu ben ik er kan ik er maar beter na laten kijken. Al vond ik het wel ontzettend ongemakkelijk. Mijn vriend had niet verwacht dat ik dat zou doen en toen ik dat gezegd had vond hij me zo dapper! Kreeg gelijk een cadeautje toen ik thuis kwam, wel heel lief dus.
    Maar ik mag nog niet zeuren, want het is ronde 1 met een lange cyclus. Kan nog goedkomen, maat vervelend is het wel. We willen allemaal hetzelfde, dus hoop dat mijn cyclus tzt beter wordt x

P.s. Ik weet niet of het normaal is dat een huisarts aanbiedt om baarmoederm. Te voelen. Was voor mij eerste keer, maar er is in ieder geval iets gedaan :p

11. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts heeft nooit gevoeld of wat dan ook
    pas bij de gynaecoloog moest ik ben met benen wijd bleh :(

12. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Thxx @ Madame V & Joyce! Ik wacht maar af, meer kun je ook niet doen hé? Ik ben niet zo zeer bang voor pijn ofzo, maar het is meer psychisch/paniek enzo. ;)

Ik heb de afgelopen 9 maanden wel 'last' van hormonen, soms soort van opvliegers, meer haar 'groei' op m'n kin/hals, ruim 5 kg aangekomen, maar ook meer last van darmen, en soms ook krampen, maar vaak nog onduidelijk of het nu bm/eierstokken zijn of darmen.

Liefs,

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Snap je helemaal ana leigh! Dat heb ik dus ook. Dat je soms niet weet of het darmen zijn of wat anders.

Heel veel suc6 maandag ben benieuwd

Tessel hoe is t verder met je? Hoe ben je eronder?

14. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mij is alles (nog wel) goed.Ik hoop alleen wel heel erg dat mijn uitstrijkje goed was en het zaad van mijn vriend goed genoeg is.Dat zijn wel spannende uitslagen natuurlijk.Maar verder ben ik ook wel blij dat ik na 9 maanden wat gaat gebeuren.Ik hoop ook dat de Clomid aan zal slaan..het is allemaal even afwachten.

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    En nu al meer bekend tessel?

Hier ook nog steeds niet ongesteld en ook geen positieve test. Zit nu op 78 dagen

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hallo dames. Hoe is het met jullie? Nog nieuws? Ik op dag 78 eindelijk ingesteld geworden.

17. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Zou gewoon gaan. Daar vertellen hoe het ervoor staat en hoe nu verder...Weet niet hoelang je aan de pil bent geweest maar soms heeft het even wat tijd nodig om de normale cyclus weer op te starten...Wat je eisprong betreft geen idee dit zou je evt in de volgende cyclus kennen zien met ovu testen.

Deel Deze Pagina