Wanneer is nu mijn NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juff, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Heb een vraagje over mijn NOD.
    Ben sinds juni gestopt met de pil, heb toen steeds een cyclus gehad tussen de 25 en 28 dagen (weet niet meer precies, niet bijgehouden) Sinds twee maanden zijn we ook echt bezig om zwanger te worden. Had toen cyclus van 21 en 26 dagen. Moet ik, om mijn NOD te bepalen, nu uitgaan van 26 dagen (vorige cyclus) of 28 dagen (langste cylus)?

Bedankt! Juff

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou voor de zekerheid 28 dagen aanhouden, dan zit je in ieder geval goed. Als je het die dagen nog vol kan houden om niet te testen... ;)

groetjes,
    Snoopy

3. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    voor testen zou ik de langste aanhouden, zodat je de kans te vroeg te testen verkleind.

(maar voor je eisprong een eventuele volgende ronde je kortste cyclus niet uit het oog verliezen)

Chrizzzy

4. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Juff,
    Je kunt het beste je langste cyclus aanhouden.
    Zoveel mogelijk klussen en rekening houden met je mogelijke eisprong bij zowel je korte als lange cyclus zodat je meer kans hebt dat het raak is!

Succes ;)
    Groetjes,
    Velobabe

5. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Bedankt voor jullie reacties dames! Vandaag helaas ongesteld geworden :( . Op naar ronde 3!

Juff

6. Jelle1978

Jelle1978 Nieuw lid

30 okt 2006
    3
    0
    0
    Testen: uitgaan van je langste cyclus om teleurstelling te voorkomen. Voor 'wanneer ben ik vruchtbaar': voor de zekerheid je kortste cyclus aanhouden!

(bij mij zit er soms 12 dagen verschil tussen: ook niet echt handig!) :(

Deel Deze Pagina