Hallo dames, Zondag neem ik mijn laatste pil voor ongiopwekker in. Die van mij heet duphaston?? Ik lees hier alleen maar over prilomut ofzo, is dat hetzelfde??. Ik moet dat mijn eerste cyclusdag bellen met het ziekenhuis om voor dag 3 een uitgangsecho te laten maken, Hierna wordt er bepaald of ik mag beginnen met clomid, zo ja dan moet ik clomid innemen van dag 5 tot 9.en rond dag 21 wordt er bloed geprikt. Maar nu lees ik bij verschillende andere topics dat sommigen op dag 3 moeten beginnen met clomid en later pas een inwendige echo krijgen. Weet iemand waarom dit zo verschillend is, het is toch dezelfde behandeling of zit ik nou fout?? Ben benieuwd naar jullie reacties groet, Meli
hallo meli, ik ben nu ook aan het wachten op mijn ongi en zodra ik ongi ben geworden moet ik op dag 3 starten met clomid t/m dag 7. vandaf dag 10 naar het zh voor metingen.... waarom jij later moet beginnen en op dag 3 naar het zh moet komen weet ik niet...misschien even navragen?
sasje24 dankjewel voor je antwoord. ik vind het gewoon vreemd dat ik steeds ander dingen lees over het gebruik van clomid. IK ga het toch even navragen in zk. Liefs,Meli
Ik slikte primolut ( weet niet meer of je dat zo schrijft). als ik dan ongesteld was nam ik op dag 3 tot 7 clomid en dan vanaf ongeveer dag 10 om de 2 a 3 dagen een inwendige echo om te kijken of er al eitjes rijpten. Zodat we bij konden houden of ik een eisprong had. Ik heb wel eens een onderzoek gehad dat ik moest komen op dag 3 van mijn cyclus, ik kreeg toen ik een HSG. Er word dan gecontroleerd of je eileiders toegankelijk zijn. Dit onderzoek moest ik eerst doen voordat ik ook echt met clomid mocht beginnen. Misschien willen ze dit ook bij jou doen?
Ik slik ook clomid van cyclusdag 3 t/m dag 7 en moet op cyclusdag 21 bloedprikken. Ik krijgt verder geen echo's maar ben bekend met clomid voor het krijgen van ons 1e kindje. Geen idee of je ook op andere dagen in je cyclus clomid kunt nemen, maar ik neem aan dat je ziekenhuis dat wel goed weet. Anders ff bellen voor de zekerheid.
Hey dames, dankjewel voor jullie reacties.... Ik weet zeker dat het geen hcg onderzoek is, ik heb vorige week de 'informatieafspraak' met de verpleegkundige gehad. En ook in de flyer wat ik heb gekregen staat: => 1e cd bellen met ziekenhuis om een inwendige echo te maken op 3e dag. Dit om te kijken of er cycten zijn => 3e cd dag inwendige echo => dag 5 tot en met 9 clomig gebruiken => 20ste dag bloed prikken om te kijken of er een eisprong is geweest => dag 21 uitslag bloed. Ik krijg dus ook niet om de 2/3 dagen een inwendige echo..Ik vind het echt allemaal erg vreemd, misschien verschilt het gewoon per ziekenhuis hoe ze de behandeling toepassen nogmaals bedankt....
meli, ieder zh heeft een andere benaderingswijze.... het zal wel kloppen als jij het allemaal zo op papier hebt staan hoor vraag het de eerst volgende keer anders ff na als je daar bent succes verder!
Meli, ik heb ook heel veel verschillende verhalen gehoord. Het ene ziekenhuis begint op dag 3, de ander op dag 5. Als je voor het eerst Clomid gebruikt, dan moet je de eerste cyclus altijd goed worden gevolgd. Wie weet groeit er geen ei (te lage dosis), of heb je ineens een overstimulatie (te hoge dosis). Dat zou ik de volgende keer wel even navragen, want dat vind ik persoonlijk essentieel. Bij mij wordt er geen bloed geprikt op dag 20. Ik krijg dan ook Pregnyl om voor een eisprong te zorgen. En zelf gebruik(te) ik geen Clomid, maar Gonal-F injecties. Nu moet ik alleen een ronde wachten ivm cystes .
denk dat idd beleid overal anders is voor de zs van ons dochtertje ging t : orgametril 10 dg lang slikken (primolute werkte niet) en dan dag 3 t/m 7 clomid dan d 21 prikken en was er geen eisprong dan dag 28 nog eens prikken voor de zs van ons zoontje : orgametril 10 dg slikken dg 3 t/m 7 clomid en vanaf cd 10 FM's uiteindelijk werd de clomid verder omhoog gezet en na een goeie ronde heb ikzelf gevraagd te stoppen met de fm's en over te gaan op t bloedprikken gaf voor mezelf meer rust
@sasje24: Ik ga het zeker vragen, ben wel benieuwd waarom het zo anders is. Jij ook succes! @kitty17: Hoe is het met jou, ik had je ook eerder gesproken bij een van mijn topics. Vandaag heb ik mijn laatste pil voor de ongiopwekken, nu wachten voor menstruatie. Maar ik hoef dus maar 2 keer naar het ziekenhuis, eerste keer voor echo en tweede keer om bloed te prikken. Omdat ik dus ook had gelezen over meerder inwendige echo, vroeg ik me dus af waarom ik er maar 1 keer naar toe hoef. Niet dat ik sta te springen voor een inwendige echo, maar meer om gewoon te controleren of alles wel goed gaat zoals jij al aangeeft. dus om te kijken of er wel een ei groeit of juist een overstimulatie. Ik ga wel navragen. Ik heb een telefoonnummer gekregen waar ik naar toe kan bellen mat alle vragen als je in behandeling bent bij fertiliteit. dat ga ik maar s even doen. dankjeJij ook succes met de moeilijk periode en met het zwanger worden!! Musty: Ik denk inderdaad dat elke ziekenhuis het anders doet, maar eigenlijk zo ik het wel fijner vinden om meer onder controle te blijven tijdens het gebruik van clomid. ook al begin ik met een lage dosis...Ik ga het deze week even navragen waaroom het zo verschilt. Dankjewel voor je reactie! Liefs meli