Goedenavond, Ik heb 2 vragen. 7 jaar geleden hebben we de slaapkamer behangen en geschilderd. Direct hebben we toen een enorme kledingkast neergezet. Afgelopen zaterdag hebben we die kast weggehaald om ruimte te maken. Nu komt er een soort nieuwe behang/verflucht van die muur. Omdat het natuurlijk nooit goed heeft doorgelucht door die kast. Ik vind het heel vies en ben bang dat er nu allerlei schadelijke stoffen vanaf komen. Kan dit nu nog kwaad? Ik ventileer 24 uur per dag. Ik slaap er wel in. Het gaat maar niet weg. Mijn tweede vraag is dat we graag de vloer willen door trekken. Begin dit jaar hebben we laminaat om diezelfde kast heen gelegd. Nu de kast weg is willen we dit door leggen. We moeten nieuw laminaat bijhalen. Ik weet dat daar schadelijke stoffen inzitten. Kan ik dit gewoon leggen? Of moet ik het eerste een poosje laten luchten? Of dit laten tot na de bevalling? Wat is het beste. Ik slaap dus op die kamer. De baby komt daar ook tijdelijk te slapen. Vandaar. Hoeveel kwaad kunnen zulke dingen bij dit termijn en wat kunnen de gevolgen voor de baby zijn? Alvast bedankt groetjes
Correctie het is mogelijk vocht in de muur en misschien schimmel. Maar nog beperkt. Het ruikt heel muf. Is dit schadelijk voor nu om in te slapen
Goedemiddag, Die muffe lucht kan geen kwaad voor de zwangerschap. Wel is het belangrijk dat je het goed laat luchten en de vocht/schimmelplekken laat verwijderen. Op den duur kan het namelijk wel gezondheidsklachten geven, zoals allergie en luchtwegklachten. Het laminaat kan je gewoon laten leggen en je kan ook in die kamer slapen! Succes! Groetjes Monique