Wanneer naar de huisarts?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rizzoli, 18 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Vast niet want dit duurt echt lang hoor, heel veel succes en hopelijk gaat ze snel opknappen!

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Beste dokter die je naar huis stuurt wanneer de klachten al zo lang zijn. Mag toch hopen dat ze een vochtinfuus krijgt. Wat PCM betreft, rectaal een optie? Je hebt ze ook in zetpillen.

Hoop dat je niet weg word gestuurd.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Een vochtinfuus? Ze is toch niet uitgedroogd, althans, dat lees ik niet? Zolang ze het drinken wel binnenhoudt maken ze zich vaak niet zo druk. Bij kinderen met koorts doen ze vaak niet zoveel. Toen mijn dochter 10 dagen koorts had ben ik ook geweest, en dat kon bij kinderen prima. Dag daarna begon ze op te knappen:D, zal je altijd zien. Even checken is helemaal niet verkeerd natuurlijk en zou ik ook doen, maar zou het echt niet gek vinden als ze geen infuus krijgt;)

4. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Nou we zijn weer thuis. De huisarts heeft geluisterd naar haar longen, die waren schoon.
    Oren en keel zagen er goed uit.
    Ja meisje, je moet echt meer drinken hoor en goed naar mama luisteren.
    Ik moest het toch nog maar eens een dagje aankijken en haar meer proberen te laten drinken en anders als ik dat wou wat urine opvangen en inleveren.

Echt serieus mens. Ik probeer haar al een week meer te laten drinken. Ze mag heel de dag ranja drinken ipv alleen 's middags. Ik sleep met doppers, air ups, rietjes bekers, leuke flesjes. Maar als ze niet drinkt, dan drinkt ze niet he.

Ik zal dan morgen maar eens proberen wat urine op te vangen, maar echt, ben eigenlijk niks wijzer.

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Knijpfruitjes?

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Die kan ik nog eens proberen ja. Bedankt voor de tip.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Hopelijk gaat ze wat meer drinken en knapt ze snel op nu! Beterschap hoor!

Rizzoli vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.248
    28.270
    113
    Advocaat van de duivel :
    Wat had je gewild?

Ze is ziek, waarschijnlijk een virus. Plasje opvangen om te kijken naar bacteriële infectie is volgens mij een goede vervolgstap.

Koorts kan 3, 5 of 7 dagen duren, soms zelfs langer. Op zich is dat geen reden tot zorgen. Hoe een kind zich gedraagt is belangrijker.
    Ik lees dat je dochter redelijk goed eet, niet zo goed drinkt maar wel nog drinkt, en ze slaapt goed en rust veel. Dat zijn goede tekens in principe. Meer drinken is wel belangrijk, dus dat advies is terecht.
    Uiteraard frustrerend voor jou, want; ‘ ja duh! Maar ze wil niet? Dus hoe dan? ‘
    Maar een arts kan daar ook niets aan veranderen natuurlijk. Het is zijn baan om je te wijzen op hoe te zorgen.

Na fysiek onderzoek heeft hij geconcludeerd dat ze niet is uitgedroogd, en geen ontstekingen heeft.
    het is wachten totdat ze het virus verslagen heeft.

Je zorgen om haar zijn terecht en zijn natuurlijk. Het voelt machteloos om je kind zo lang ziek te zien. Maar het is niet erg dat ze een week koorts heeft. De arts heeft geconstateerd dat ze het virus aankan, en dat het verantwoord is om haar de tijd geven.
    Intussen idd even controleren op bacteriële infectie , en ook altijd complicaties in de gaten houden (uitdroging, enz)

Beterschap voor je meisje! Hopelijk is ze weer snel op de been

Anna009, Neuzeke, Vulpen en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.248
    28.270
    113
    Oh, en even advocaat voor jou:
    Ik snap heel goed hoe je je voelt hoor! Het is frustrerend dat je niets wijzer bent. Je bent daar niet voor je lol, je bent daar omdat je je zorgen maakt.
    en ja, dat het ‘maar’ een virus is is ‘goed’ nieuws. Maar dat doet niets af aan de situatie op zich. Ze is namelijk nog steeds ziek, voelt zich belabberd en niemand weet waarom en hoelang dit gaat duren. Waar ligt de grens? Hoe ziek moet de zijn dan?
    Etc etc.

knuffel

Liekje81 vindt dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Is hier altijd een succes als die niet wil drinken.

Rizzoli vindt dit leuk.
  11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Waterijsjes!

Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.685
    18.759
    113
    Vrouw
    Slush maken
    Watermeloen uit de vriezer.
    Zelf waterijsjes maken.

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik las drinkt weinig 1 misschien 2 plasjes per dag meer dagen koorts. Dat bij elkaar maakte dat ik dacht aan uitdroging. Vandaar.. sorry hoor.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  14. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hoe is het?
    Mss de hap bellen
    Andere assistentes en andere doktoren

15. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Daar is de HAP niet voor....

Beterschap voor je kindje!

16. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ze is gelukkig aan de beterende hand. Ze had vanmorgen 37,8. Maar ze is nog wel heel hangerig en loom.
    Ze is wel weer wat aan het spelen met haar lego gelukkig.
    Gaat de goede kant op!

Zeebra, Vulpen, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Hoe gaat het nu met haar?
    Hier bij ziektes vaak rond de 10 dagen koorts, soms langer. En herkenbaar van het drinken, eenmaal koorts dan wil hij niks. Maar hij wil wel paracetamol gelukkig en als dat eenmaal werkt drinkt en eet hij weer. Dus zo houdt hij het wat beter vol.
    Pittig voor jullie! Hopelijk nog steeds aan de beterende hand.

18. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ze eet en drinkt weer goed. Ze heeft alleen nog maar verhoging. Dus ik denk dat ze morgen wel weer naar school kan.

DR87 vindt dit leuk.
  19. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat ze weer wat is opgeknapt!
    Persoonlijk zou ik haar pas naar school laten gaan wanneer ze geheel koorts vrij is dus ook geen verhoging meer heeft.
    Grote kans dat anders herstel langer gaat duren, goed uitzieken. Ze is nl lange tijd flink ziek geweest.

20. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ze blijft vandaag nog thuis en gaat morgen weer naar school. Ik dacht hetzelfde.

evaleana en Zeebra vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina