Ik ben eigenlijk heel benieuwd of er nog meer dames van mijn leeftijd zijn die ook graag een 2e zouden willen. Gisteren heb ik samen met mijn vriend zo goed als besloten dat we wel een 2e willen. Onze meid is nu bijna 8 maanden, dus het duurt nog wel een paar maandjes voor we weer echt aan de klus gaan Ik heb een postnatale depressie die ik met medicijnen nu goed onder controle heb. Ik ga met mijn psycholoog overleggen wat de mogelijkheden zijn en vandaaruit handelen zeg maar. Soms ben ik ook wel eens bang dat ik 2 kindjes te veel ga vinden dat ik het niet aan kan ofzo. Op het moment voel ik me heel sterk en heb ik het idee dat het me zeker gaat lukken. Hoe kijken jullie hier tegen aan. je financien gaan veranderen je krijgt minder tijd voor jezelf Kan niet zo snel meer even weg , bent beperkter enzo? Hoe denken jullie hieover en hoe ga je hier dadelijk mee om? ben benieuwd naar de antwoorden!
Hoi! Ik zou heel graag al weer willen klussen voor een tweede maar vind dat we nog even moeten wachten tot minstens juli/augustus...Ons meisje is nog maar 4 maanden namelijk (morgen 4 maanden precies). Willen ook graag eerst genieten van ons meisje. Natuurlijk kan het ook zijn dat het langer duurt voor ik weer zwanger ben (vorige keren was het steeds super snel, laatste keer meteen na de mk weer, heb helaas 2 mk gehad). Zie dta jouw kindje 7 maanden is, ons dochtertje is rond juli/augustus ook al 7/8 maanden. Vind ik wel goede tijd om weer te beginnen Spannend altijd wel zoiets! Momenteel geef ik nog volledige bv, en ben nog niet ongesteld geweest. Dus ook moeilijk bepalen dan, hoop wel dat ik over paar maandjes wel gewoon ongesteld ben, liefst zo snel mogelijk omdat het dan goed op gang kan komen (mn cyclus). Jullie alvast veel succes! (ben trouwens 25 jaar) Liefs Sylvia
Is 27 ook goed sinds 1,5 week. . Hier zijn we een jaar bezig voor een tweede maar onze eerste is nu net al 8 jaar geworden. Financien moeten we tegewoordig niet meer naar kijken, het klinkt raar hoor maar met deze politiek houd je al geen geld meer over. ik werk partime waar ik mijn kind ten alle tijden mee mag nemen als ze ziek of vakantie heeft. Dat is weer mooi meegenomen. We komen net rond maar hebben wel zoiets van als er 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten.
Hoi, Ik ben 2 weken geleden 28 geworden, ik weet niet of dat te oud is? Ons mannetje is nu 4,5 maand en als het goed is gaan we aankomende ronde voor een tweede kindje. We willen graag niet te lang wachten en in onze ogen zou het ideaal zijn als er maximaal 2 jaar tussen onze kindjes zit. Nu waren we bij Pete in de eerste ronde al zwanger, maar we houden er wel rekening mee dat het nu wat langer kan gaan duren. Een dezer dagen moet ik ongesteld worden. Na de bevalling ben ik na 40 dagen weer ongesteld geworden. En daarna heb ik een cyclus van 38 gehad en mijn laatste cyclus was 32 dagen. Als ik weer een cyclus van 32 dagen zou hebben, dan had ik vandaag ongesteld moeten worden. Nu was het de bedoeling dat we pas na deze cyclus ervoor zouden gaan, maar we hebben al vanaf mijn verjaardag (14 feb) geen condooms meer gebruikt. Ik verwacht niet dat ik zwanger ben, maar dan moet ik toch echt een deze dagen ongesteld worden... Onze financien gaan niet veranderen, want ik blijf dan gewoon werken. Ik werk nu 2 dagen per week en dat vind ik eerlijk gezegd wel lekker. Je krijgt inderdaad wat minder tijd voor jezelf, maar als je gewoon afspreekt dat je man/vriend bijvoorbeeld 1 middag of avond op de kinderen let, dan kun je wat voor jezelf gaan doen. Je kan niet zo snel meer even weg? Dan kunnen we nu ook niet meer met 1 kindje. Natuurlijk is het nog meer sjouwen met 2 kinderen, maar het blijft net zoveel geregel als nu. Groetjes Saskia
Tweeling, Uppen zonder reden is niet toegestaan. Pas uppen als er een paar dagen niet is gereageerd of als hij op verdere pagina's staat. Groetjes, Elvira
up = omhoog Dan wil je dat je topic weer hoger in de lijst komt, zodat je misschien sneller reacties krijgt. De meeste mensen kijken namelijk alleen naar de topics die bovenaan staan. Ik ben inmiddels 2 dagen overtijd en heb nog niet het idee dat ik ongesteld ga worden. Sinds 2 dagen heb ik niet zo'n trek in mijn ontbijt. En gisterenmiddag was ik ineens misselijk, alsof ik een brok in mijn keel had. 's Avonds ging het weer beter. En nu begin ik weer wat misselijk te worden. Bij Pete had ik daar ook last van, geen ochtendmisselijkheid, maar eind-van-de-middag-misselijkheid. Ik zou het erg leuk vinden als ik zwanger ben, maar ook wel een beetje raar. We wilden normaal de volgende ronde beginnen, dus we zijn er niet echt bewust mee bezig geweest. Pas gisteren had ik zoiets van 'ow, ik ben nog niet ongesteld' en nu met die misselijkheid erbij ga ik toch vraagtekens krijgen. Groetjes Saskia
oke vandaar de up. handig hoor. Het klopt ook wel. Ik kijk tegenwoordig ook onderaan omdat er ook vragen kunnen zijn van gisteren waar niet op gereageerd is. Ik hoop het ook voor je meis dat je zwanger bent. Heb je al een test gedaan? of wacht je nog even.
Mimi, jij trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap! Jij hebt pas een positieve test gehad? Is het je tweede kindje? Hoe oud is je eerste? Ik heb nog geen test gedaan. Ik ben 5 maanden geleden bevallen en dan kan je cyclus nog wat ontregeld zijn heb ik begrepen? Voor mijn eerste zwangerschap had ik cyclus gehad van 29 dagen en bij de eerste echo bleek ik 5 dagen korter zwanger te zijn als ik dacht, dus waarschijnlijk een iets langere cyclus gehad. Nu waren mijn cyclussen na de bevalling elke maand een beetje korter geworden, dus had ik mijn NOD op mijn laatste cyclus gezet. Dan zou ik nu 2 dagen overtijd zijn, dus ik denk dat ik morgen ga testen. Groetjes Saskia
Dankjewel. Ik teste pas goed positief vandaag. Je ziet ook in mijn album de foto's. Mijn eerste test maandag was zo licht dat ik dacht dat het niet door zou zetten maar mijn NOD onderweg was. Toch niet . Mijn dochter is vorige maand 8 geworden. Ik was relatief nog heel jong toen ik haar kreeg. Bijna 19. Financieel kwam een tweede niet uit en nu wel. Ik denk zelf omdat ik laat positief teste terwijl de rest toen altijd gelijk positief was (bij mijn dochter weet ik niet ik was al 2 maanden voor ik erachter kwam) dat ik korter zwanger ben maar dat zegt niks natuurlijk. Wel spannend hoor, ik hoop dat je morgen positief test.
mimi wat gaaf lijkt me dat voor je dochter zon kleintje...ze maakt alles nu ook zo bewust mee! tis natuurlijk wel anders dan anders maar het heeft wel wat zoveel jaar ertussen! (vind ik dan he ) gefeliciteerd touwens! ennuh sassie weet je al iets...ben benieuwd spannend zeg! hou ons op de hoogte!
Ik ben gisteren ongesteld geworden na een cyclus van 35 dagen. Ik had mijn NOD op mijn laatste cyclus (32 dagen) gezet, maar waarschijnlijk toch een langere cyclus gehad. Op zich wel jammer, maar nu kunnen we er bewuster mee bezig gaan. Het lijkt me leuker om naar je vruchtbare dagen toe te leven en dan naar je NOD, dat maakt het allemaal wat spannender. Groetjes Saskia
@tweeling, Mijn dochter weet dit nog niet hoor. Ze krijgt het pas waarschijnlijk rond week 10 denk ik te horen. Meer omdat we al 2 miskramen achter de rug hebben en ik dat haar niet aan wil doen. Mezelf ook niet hoor omdat ze nogal een flapuit is
ah ook dat is wel minder maar ik doelde meer op als de beby er is dat het dan wel miss heel leuk voor haar is! succes hoop dat het deze keer beter gaat met je zwangerschap! [-o<
O hihi. Begreep ik je verkeerd. Ik hoop ook dat het goed gaat dit keer. Ik weet ook dat onze dochter een hele goede grote zus zal zijn als ik al zie hoe ze met haar nichtje van bijna 3 omgaat. Het is haar kleine zusje vanaf de geboorte zegt ze