dag ritme baby 1 maand oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamariska, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamariska

    mamariska Lid

    17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    ik heb een vraag over het fagritme van een bay van 1 maand ik weet dat het per baby verschilt. ik zou graag willen weten hoeveel uren babys van een maand wakker zijn want chayenne is elke dag uren achter elkaar wakker ze ligt dan wel veel in bed wakker tezijn. zelf na de laatste fles ligt ze gewoon wakker in bed te liggen en sochtend ook al optijd.

    misschien dat dit normaal is het vele wakker zijn maar ze slaaptzowat nog bijna minder dan ik.

    groetjes
     
  2. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn meisje was op die leeftijd ook veel wakker...
    maar ik had haar dan ook niet op bed liggen vond ik altijd zielig als ze wakker in bed lag...
     
  3. mamariska

    mamariska Lid

    17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    ja vind ik ook maar de in de box liggen vind ze niks savonds is ze ook altijd op en smiddags plan ik dan ook zoveel mogelijk uitjes om haar lekker bezig tehouden
     
  4. Niet meer actief

    pas na 3 maanden hebben de meeste baby's een eigen ritme daarvoor nog niet echt.. ik zou juist niet allerlei uitjes plannen want daar worden ze vaak erg ontrustig van en slapen ze ook minder goed door te veel prikkels. ik zou proberen een zelf een ritme te creëren en kijken hoe ze daar op reageert..
     
  5. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje in die periode ook heel veel wakker en nou nog steeds. Ze was dan benedenen soms lag ze wel in bed om even te rusten zeg maar.
    Nu slaapt ze ongeveer 1 1/2 uur per dag en ze 6 maanden. Is ook niet veel, maar na eenhalf uurtje slaap is ze weer helemaal wakker.
    Als ze wakker is ligt ze lekker in de box of op een speelkleed. Kijk gewoon wat jouw kindje prettig vindt!
     
  6. mamariska

    mamariska Lid

    17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    met uitjes bedoel ik vooral boodschappen doen honden uitlaten en dat doe ik altijd een uurtje voor ze moet eten dan is ze toch wakker en de kinder wagen vind ze fijn.

    vanaf wanneer lagen jullie kindjes in de box want chayenne vind het niks.
     
  7. Niet meer actief

    nee danisha vond het eerst ook niks.. komt natuurljik omdat het groot en open is en een wiegje/kinderwagen bak is natuurlijk lekker veilig/geborgen... pas na 3 maand vond ze het leuk..

    Je zou ook de fles kunnen geven en als dat beetje gezakt is dan wandelen en valt ze dan mischien wel in slaap en dan kan je haar gewoon in de bak laten slapen.. als je het een uurtje doet voor het voeden dan zal ze minder snel/lang slapen omdat ze wel weer wat lust ;)
     
  8. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn zoontje is net twee maanden maar hij slaapt nog erg veel
    hij wordt tegen 8.30/9.00 wakker....flesje boertje luier knuffelen en 30 min box
    zo gauw hij begint te gapen leg ik hem in bed en slaapt hij vaak tot de volgende fles (nu 5 op een dag)
    en na de laatste fles van 22.00/22.30 slaapt hij dan weer tot 830/900
     
  9. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kinderen van die leeftijd hebben toch gemiddeld zeker zo'n 20 uur slaap nodig. Pas na 6 weken wordt dat heel langzaam iets minder.
    Ieder kind is uiteraard anders maar op die leeftijd hebben ze nog geen ritme, dat ontwikkelen ze pas na een maand of 3.
     
  10. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Mijn meisje is dus net zo.. Slaapt overdag bijna niet. Ze verveelt zich ook heel snel, want als ik haartoch maar in de wagenbak of in haar box laat liggen, begint ze na een tijdje te pruttelen, dan gaat ze jengelen en op een gegeven moment zet ze echt een keel op, niet normaal!

    Bij het cb vertellen ze lekker theoretisch dat je ze regelmaat moet aanleren. Voeden, knuffelen, dan wakker in bed leggen en troosten als ze huilt en dan weer in bed leggen en weet ik veel wat, maar in de praktijk werkt het dus allemaal niet zo. Ik word er iig heel onzeker van.

    NU ligt ze heerlijk in haar cradle swing te slapen, maar ja daar wil ik haar ook niet te lang in laten liggen, dus ik ga haar zo oppakken en weer (voor de 5e keer vandaag) in bed leggen om te laten slapen daar..
     
  11. claudje10

    claudje10 Actief lid

    21 sep 2006
    130
    0
    0
    ik vroeg me hetzelfde af. ons mannetje is vandaag een maand oud en de ene dag slaapt hij meer dan de andere.
    maar over het algemeen is hij toch best veel wakker. gisteren van 9 uur 's ochtends tot 2 uur 's middags. hij is uiteindelijk tijdens het wandelen in slaap gevallen.
    ik probeer wel een beetje ritme aan te brengen door hem in zijn bedje te leggen , maar daar is meneer het absoluut niet mee eens en haal ik hem maar weer naar beneden.
    blijft toch uitproberen denk ik......
     
  12. mamariska

    mamariska Lid

    17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    chayenne is alleen tevreden als ze bij je op de arm ligt is opzich niet erg maar je kunt geen kant op met zon kleintjeritme is wel heel belangrijk heb ik gemerkt want vanochtend heb ik haar meegenomen met boodschappen doen maar we waren een uur later terug ze had de hele weg liggen slapen en ze kreeg ook een uur later eten(want ik had over staan kletsen) en nu is ze helemaal van slag.
     
  13. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen Bram 1 maand was was het ritme: wakker worden- voeding- verschonen - knuffelen - naar bed.
    Dan sliep hij door tot de volgende voeding.
    Hij sliep dus wel iets van 17/18 uur per etmaal.

    Ik legde hem bij de eerste gaap meteen in zijn bedje, in het begin was dat nog wel eens protesteren maar ik ben consequent gebleven en nu gaat hij probleemloos slapen.
     
  14. Suus81

    Suus81 Actief lid

    22 jun 2006
    265
    0
    0
    Hier precies hetzelfde.
    Ons meissie wilde niet goed in d'r bedje slapen, viel bij ons op de arm in slaap en als ze in diepe slaap was dan konden we haar pas weg leggen.
    Via het CB een formuliertje gekregen over regelmaat.
    Nou dacht je dat ze daar in trapt.
    Als mevrouw niet moe is na 30 minuten spelen dan gaat ze echt niet slapen!
    Dan huilde ze echt enorm wat mij erg onzeker maakte. Dus nu maar bezig met ons eigen ritme!
    Werkt wel redelijk moet ik zeggen, voor hoelang het duurt!
     
  15. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb Jelte van begin af aan ook een heel strak ritme opgelegd. Voeden, knuffelen, schone broek, andere borst, knuffelen en bij de 1e gaap naar bed.
    Geen radio of tv aan tijdens het voeden, en de eerste 7 weken niet in de box. HIj ging in dat ritme mee, temeer ik hem elke 3 uur, ook 's nachts , BV gaf. Na een week of 6 liet ik dat ritme m.n. 's nachts, heel langzaam los, ben met hem afgezien van boodschappen ,ook niet de deur uit geweest.
    Het is mij prima bevallen, hij deed ( doet) het er fantastisch op.
    Nu is hij alweer een stuk ouder, en kan gewoon veel meer hebben,en is ook veel meer wakker.
    Maar die basis van het begin heeft hij heel veel aan gehad.
    Maar nogmaals, niet ieder kindje heeft dat nodig. Maar ik denk, de meesten wel anders krijg je een oververmoeid prikkelbaar kind.
     
  16. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik vind het knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen. Elke ochtend sta ik op met het idee dat ik die dag het ritme en regelmaat gebeuren ga invoeren, maar het lukt me gewoon niet! Elena krijst keihard ls ik haar voedt en in haar bedje leg, en dat maakt me zo onzeker, dat ik maar weer toegeef en haar weer oppak. Ik kan het niet.. :cry:
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ozgul , ik zal je heel eerlijk zeggen. Het was dodelijk vermoeiend. Na een week of 8 was ik helemaal gesloopt! Toen ben ik 's middags ook gaan slapen als Jelte ook sliep en dat hielp enigzins. Toen hij met een week of 10 langer dan 6 uur achter elkaar ging slapen pas toen, kwam ik een beetje aan rust toe. Toen we kraamvisite kregen en Jelte sliep,liet ik hem slapen,haalde hem niet naar beneden,geen haar op mijn hoofd.
    Als ik al een kind had gehad weet ik niet, of ik dit gekund had, dat zeg ik je er eerlijk bij. Maar nu moest ik het echt van mijzelf. Ik heb met iedereen ruzie erover gehad, mijn man mijn schoonmoeder, want ze begrepen niet dat ik zo'n strak ritme aan hield. Nu word ik de hemel in geprezen omdat het zo'n heerlijk rustig voldaan kind is..... Misschien een karaktertrek,maar die regelmaat heeft er zeker toe bijgedragen,ben ik van overtuigd.
    De enige die me erin steunde was ik zelf, ik heb het Jelte en mezelf opgelegd. Van te voren veel over gelezen en mezelf erop ingesteld. Ik ben heel blij en dankbaar dat het me gelukt is.

    Het is heel moeilijk,maar uiteindelijk is het voor je kindje beter. Als je het een aantal dagen achter elkaar hebt uitgeprobeerd dan weet je meisje niet beter, en dan heb jij ook meer rust.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.595
    3.483
    113
    Nou, hier gaat het met de regelmaat tot op een zekere hoogte. De nacht en de ochtend gaan, maar 's middags krijgt ze standaard krampjes en die duren soms tot eind van de avond. Het enige dat werkt is een pink in haar mond stoppen, dodelijk vermoeiend.
     
  19. mamariska

    mamariska Lid

    17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    ik moet je eerlijk zeggen dat het hier we lweer redelijk gaat ze slaapt niet veel maar het huilen is wel weer minder geworden. alleen als ik haar nu na het eten in bed lig licht ze eerst ff te krijsen is is na een minut of 10 weer zit of ze slaapt weet ik niet want ik durf niet te gaan kijken ivm met dat ze me aandacht heeft en weer begint met krijsen
     

Deel Deze Pagina