Hoe lang ben ik nou zwanger???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zijvandehoek, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Volgens de berekeningen via de calculator van Zwangerschapspagina, ben ik 4 weken en 2 dagen zwanger.
    Vermoedelijke bevallingsdatum = 18-9-2010.
    Volgens de berekeningen ben ik 5 weken zwanger.
    Vermoedelijke bevallingsdatum = 13-9-2010.

Welke moet ik nou nemen????
    Ik snap niet waarom er twee datums zijn.

7 december 2009 is de 1e dag van mijn laatste menstruatie!

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

hoi,

Allereerst van harte met je zwangerschap.
    Je gaat uit van je eerste dag van je laatste menstruatie, 7 dec.
    Dan ben je nu dus 5 weken zwanger,het heeft ook te maken met je cycluslengte en innesteling. Maar nu is het 5 weken.

Gr Samantha

3. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Ja, bij mij was de punctie op 21 december maar ze beginnen terug te tellen vanaf 7 december. Dus 5 weekjes, net zoals ik..welcome to the september club..lol

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

het hangt af van je normale cyclus als je cyclus 24 dagen is ben je langer zwanger dan wanneer je cyclus 32 dagen is om maar een voorbeeld te noemen ... het kan namelijk dat je eisprong dan later is maar ..inderdaad je rekend vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie... de 12 weken echo zal het wat definitiever voor je maken ;)

5. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Dank jullie voor het reageren.
    Ik weet inmiddels, dat het verschil idd veroorzaakt word, door de cyclus lengte die ik ingegeven heb.
    (Cyclus lente = 33 dagen en door middel van temperaturen én het gebruik van de Persona, heb ik oop 26 december mijn ei-sprong gehad).

Maarja, als ik van de week bij de gyn zit, die rekent weer vanaf de 1e dag van je laatste ms.

Welke zw.schapsduur zouden jullie kiezen voor de banner?

6. anne1979

anne1979 Actief lid

26 feb 2009
    102
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Als je zeker weet wat je dag van eisprong was zou ik die aanhouden en daar dus twee weken bij op tellen. Mijn ervaring is nu na twee echo's dat het dan precies klopt. Je bent nu dan 4 wejen en twee dagen. Als je straks de echo krijgt zul je zien dat de zwangerschapsduur volgens echo klopt bij de werkelijke duur. Als je straks toch 5 dagen korter bent valt het dan zo tegen, terwijl het wel klopt. Snap je me nog ;) ?

7. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Dank je. Ik heb gister hetzelfde besloten.
    Eens kijken of het klopt, dat is ook weer een uitdaging.
    En weer geduld hebben he .... pfff.

8. anne1979

anne1979 Actief lid

26 feb 2009
    102
    0
    0
    Ja, geduld. Ik weet er alles van. Ik vond de eerste weken tot de 1e echo voorbij kruipen. Veel geluk!!

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    De Gyn houd in mijn geval mn ongidatum aan, ik mn eisprong datum (verschilt 2 dagen). Maar mooi dat mijn datum klopte op de termijnecho en die van hem niet :) 2 dagen verschil is ook wel te verwaarlozen hoor.. misschien komt het me straks wel goed uit als ik overtijd loop :p

Deel Deze Pagina