Mijn gynaecoloog heeft vorige week vrijdag een echo bij mij gemaakt en keek ook even naar mijn eierstokken. Daar zag hij een eitje in zitten. Wanneer komt zo'n eitje dan los? Is dat dan heel snel of kan het vervolgens nog wel een aantal dagen duren? Gister (donderdag) hebben we gevreeën. Waarschijnlijk heb ik dan net de kans gemist?
Ligt aan de grootte van het eitje, wanneer het eitje nog niet rijp is, kan het nog een aantal dagen doorgroeien. Kan ook zijn dat je eitje al bijna ging springen. Hoe is normaal je cyclus en op welke dag in je cyclus zat je vorige week vrijdag?
Toen zat ik denk ik op dag 13 van de cyclus maar dat weet ik niet zeker. 13 aug is mijn spiraaltje verwijderd op een donderdag en die zondag ben ik pas begonnen met hevig bloeden. Daarom moest ik vorige week vrijdag ook naar de gynaecoloog omdat ik al zolang en heftig bloede. En toen zag hij dat eitje. Sinds afgelopen maandag bloed ik niet meer (die vrijdag was het ook al een stuk minder) dus ben zeg maar dik 2 weken ongesteld geweest. Eigenlijk wilden we nog wel een maandje wachten (ivm operatie volgende week) maar in het heetst van de strijd is dat gister niet helemaal gelukt Vandaar mijn vraag of er nu kans is op een bevruchting. Bij ons dochtertje was ik namelijk meteen zwanger en daarvoor heb ik een MK gehad waarvan ik ook meteen zwanger was. We zijn dus beiden blijkbaar erg vruchtbaar maar weet natuurlijk niet of dat nu nog zo zal zijn.
Het hangt inderdaad van de grootte af, is het niet opgemeten? Een eiblaasje is al vrij snel zichtbaar op een echo, maar je hebt pas een eisprong als het rond de 20 mm is. Als je de grootte weet, kun je ongeveer inschatten wanneer je eisprong zal zijn, omdat het zo'n 1-2 mm per dag groeit. Dus moeilijk te zeggen. Als het groot was, kun je al snel een eisprong hebben gehad. Als het nog klein was, duurt het wat langer. Heb je alleen afgelopen donderdag geklust en de week ervoor niet meer?
Ja alleen afgelopen donderdag geklust. Maar zoals ik net al zei waren we 2,5 jaar geleden waarschijnlijk vrij vruchtbaar De gynaecoloog heeft het niet opgemeten omdat ik daar ook niet voor kwam. Hij heeft mijn baarmoeder bekeken en eierstokken bekeken om te zien of er nog grote bloedingen zaten e.d. Eerder hebben we niet geklust omdat ik toen nog steeds (licht) vloeide. Volgende week dinsdag wordt ik geopereerd en moet hiervoor medicijnen innemen en eventueel roesje. Dan zou ik het niet prettig vinden als ik dan net zwanger zou zijn want dit lijkt me niet erg goed voor het vruchtje. Ik weet dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen maar vroeg het me zo af. De gynaecoloog zei inderdaad dat hij een blaasje zag. Verder is hij er niet op doorgegaan en heb ook niks gevraagd.